جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
18 بازدید

ترفند فوق العاده ساده برای نگهداری طولانی مدت موز

ترفند فوق العاده ساده برای نگهداری طولانی مدت موز
خواندن 2 دقیقه
2.7
(3)

اگر می خواهید موز چند روز بیشتر سالم بماند، حتما به این ترفند توجه کنید. با این روش شما می توانید موز را تا 15 روز در خانه نگهداری کنید. همانطور که می دانید موز تنها پس از 3 روز قهوه ای یا سیاه و خراب می شود. به همین دلیل اکثر ما به دنبال راهی هستیم تا بتوانیم از خراب شدن موز جلوگیری کنیم و نحوه نگهداری طولانی مدت موز آن را یاد بگیریم.

نحوه نگهداری طولانی مدت موز در خانه

نحوه نگهداری طولانی مدت موز در خانه

موز معمولاً درون پلاستیک، یخچال یا روی میز نگهداری می شود که در عرض چند رنگ نیز رنگ آن به قهوه ای تغییر می کند اما خوب چه کاری باید انجام دهیم تا این میوه چند روز بیشتر سالم بماند؟ جواب عمل کردن به این ترفند است. اگر می خواهید وقتی موز می خرید بتوانید تا 15 روز آن را نگهدارید، ساقه آن را چسب بزنید.

حتما می دانید که رسیدن موز بیشتر به گاز اتیلن آن که عمدتا از ساقه این میوه تولید می‌شود، بستگی دارد. در واقع گاز اتیلن از طریق ساقه به میوه پخش می شود تا شما موز شیرین و کاملا رسیده را میل کنید.

اما برای این که بخواهید خیلی زود موزها قهوه ای و نرم نشوند، باید شیوه نگهداری مناسب آن را یاد بگیرید. برای این کار نیز بهترین روش استفاده از ترفند چسباندن چسب به ساقه موز است. اگر ساقه یک دسته موز را با چسب بپوشانید، می توانید از تولید گاز اتیلن به میوه جلوگیری کنید.

ترفند نگهداری موز برای مدت طولانی

ترفند نگهداری موز برای مدت طولانی

شما همچنین می توانید به جای نگهداری دسته ای موزها، آن ها را از دسته جدا کنید و ساقه هر موز را با چسب بپوشانید، با این کار می توانید پخش گاز اتیلن را به حداقل برسانید و موزها را برای مدت طولانی تری در خانه نگهداری کنید.

استفاده از توپ های پلی اتیلن توخالی

علاوه بر استفاده از ترفند بالا شما می توانید از توپ‌های پلی اتیلن توخالی برای نگهداری میوه ها، به خصوص موزها استفاده کنید.

اگر از این جاذب های اتیلن استفاده کنید، پس از 15 روز وقتی سری به موزها بزنید، می بینید که برخی از آن‌ها همچنان سبز هستند و خراب نشده اند. اگر ته موزها کمی تغییر رنگ داده، نشان از خرابی آن نیست بلکه نشان دهنده وزن موز است که باعث تغییر رنگ پوست میوه شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.7 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان