جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
5
(3)

بادمجان از سبزیجات پر مصرف در غذاهای ایرانی است که به روش ها و دستورالعمل های مختلف پخته و سرو می شود. با این حال یکی از دغدغه خانم ها پختن و سرخ کردن بادمجان بدون جذب زیاد روغن است. اگر شما هم چنین مشکلی دارید و نمی دانید چه کار کنید، بهتر است از ترفند سرخ کردن بادمجان بدون جذب روغن استفاده کنید. این ترفند باعث می شود بادمجان ها بعد از سرخ شدن روغن کمی به خود بگیرد. حالا بیایید و این ترفند ها را یاد بگیرید.

بهترین ترفند سرخ کردن بادمجان بدون جذب روغن

حتما از این ترفندهای ساده اما موثر برای سرخ کردن بادمجان ها استفاده کنید.

سرخ کردن بادمجان با سفیده تخم مرغ

سرخ کردن بادمجان با سفیده تخم مرغ

برای سرخ کردن بادمجان اول آن‌ها را پوست بگیرید، ورقه ای برش دهید و به مدت 30 دقیقه درون آب نمک خیس کنید. بعد بادمجان ها را درون آبکش بریزید تا آب آن گرفته و شوری آن از بین برود. اگر عجله دارید، آب آن را با یک حوله نخی بگیرید.

حالا در یک کاسه به صورت جداگانه، یک سفیده تخم مرغ را هم بزنید و بعد با قلم مو یک لایه نازک سفیده تخم مرغ را روی سطح بادمجان بمالید. بعد یک تابه را روی حرارت قرار دهید، روغن بریزید و صبر کنید داغ بیاید. سپس شروع به سرخ کردن بادمجان ها کنید.

برای سرخ کردن بادمجان از ماست استفاده کنید

طبق روش اول بعد از خیساندن بادمجان ها درون آب نمک و آبکشی آن‌ها، به جای سفیده تخم مرغ در این روش از ماست همزده یا شیر استفاده کنید و بعد آن ها را درون روغن سرخ کنید.

بادمجان ها در آب جوش بریزید

بادمجان ها در آب جوش بریزید

ساده ترین ترفند سرخ کردن بادمجان که روغن کم بگیرد قرار دادن آن در آب جوش است. بعد از این که بادمجان ها را 30 دقیقه درون آب نمک قرار دادید، یک قابلمه مناسب را روی حرارت قرار دهید و مقداری آب درون آن بریزید تا به جوش بیاید، سپس همه بادمجان های ورقه شده را 2 تا 3 دقیقه بجوشانید. بعد بادمجان‌ها را درون آبکشی بریزید تا آب اضافی آن ها گرفته شود. در نهایت آن ها را سرخ کنید.

استفاده از زردچوبه

برای سرخ کردن بادمجان بدون جذب روغن از  زردچوبه استفاده کنید. در این روش بادمجان ها را پوست بگیرید و در تابه روی حرارت، به صورت مرتب بچینید. سپس کمی نمک روی آن ها بپاشید و 4/1 لیوان آب به تابه اضافه کنید و حرارت را کم کنید و درب تابه را بگذارید. بعد از خشک شدن آب درون تابه، دوقاشق روغن را با کمی زردچوبه مخلوط کنید و درون تابه بریزید تا بادمجان ها سرخ شوند. با این روش بادمجان ها کمترین روغن را به خود جذب خواهند کرد.

توستر برای سرخ بادمجان ها

توستر برای سرخ بادمجان ها

اگر توستر دارید، بادمجان ها را درون آن سرخ کنید. آن ها را سرخ کنید، درون آب نمک خیس کنید و پس از نیم ساعت بگذارید آب اضافی آن گرفته شود. سپس ورقه های بادمجان را روی کاغذ یا توری توستر بچینید و زمان را روی 15 دقیقه تنظیم کنید. پس از آن وقتی بادمجان ها طلایی شد، کف یک تابه را روغن چرب کنید و خیلی سریع بادمجان ها را سرخ کنید. این روش هم یکی از بهترین ترفند ها برای سرخ کردن بادمجان است که روغن کمی به خود جذب می کند.

سرخ کردن بادمجان در فر

اگر نمی دانید چطور به سرخ کردن بادمجان ها بپردازید که روغن کم بگیرد، بهتر است از فر استفاده کنید. بعد از خیس کردن بادمجان های ورقه شده در آب نمک و گرفتن آب اضافه آن‌ها، کمی روغن کنجد یا روغن زیتون به دو طرف بادمجان ها بمالید و درون فر قرار دهید. در آخر پس از 5 دقیقه بادمجان ها را از فر خارج کنید و سرو کنید. با این روش بادمجان های برشته و طلایی خواهید داشت.

نکات مهم برای سرخ کردن بادمجان که کم روغن بگیرد

  • سعی کنید از بادمجان های تازه برای سرخ کردن استفاده کنید زیرا بادمجان های کهنه و پژمرده روغن بیشتری به خود جذب می کنند.
  • از روغن سرخ کردنی برای سرخ کردن بادمجان استفاده کنید. زیرا مقاومت این نوع روغن در برابر حرارت بالاست.
  • هنگام سرخ کردن بادمجان، شعله گاز را زیاد کنید. سرخ کردن بادمجان ها با حرارت پایین باعث جذب بیشتر روغن می شود.
  • وقتی بادمجان ها را سرخ می کنید زیر آن دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن های اضافی آن گرفته شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان