جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 2 دقیقه
5
(1)

می خواهید یک مهارت فوق العاده یاد بگیرید؟ می دانیم که شما با سرریز شدن شیر مشکل دارید. اگر به دنبال راه حل برای جلوگیری از سر رفتن شیر هستید، بهتر است این 7 ترفند را بیاموزید. این ترفندها به شما کمک می کنند تا بدون هیچ دلهره تا جوش آمدن شیر به باقی کارهایتان برسید.

داخل قابلمه یک قاشق چوبی بگذارید

داخل قابلمه یک قاشق چوبی بگذارید

ترفند قرار دادن یک قاشق چوبی درون قابلمه شیر یکی از راحت ترین و آسان ترین روش جلوگیری از سر رفتن شیر است. حتی می توانید برای جلوگیری از سر رفتن هر مایع دیگر هنگام جوشاندن از این روش استفاده کنید.

شیر یا هر مایع دیگری هنگام جوشیدن از قسمت مرکزی ظرف با حباب های بزرگ، شروع می شود. وقتی قاشق چوبی را وسط قابلمه قرار دهید، از حباب و سرریز شدن شیر جلوگیری خواهید کرد. اما مواظب باشید، این ترفند فقط برای یک ساعت مناسب است، بعد از آن ممکن است شیر سر برود.

کناره های قابلمه را با کره چرب کنید

زمانی که مولکول های شیر به نقطه ی جوش برسند، مثل این می ماند که زیر آب رفته باشید و با یک شیرجه به سطح آب بیایید. به همین سرعت که شما سر آب بیرون می آورید، شیر هم سر خواهد رفت پس اگر کناره های قابلمه را کره چرب کنید، شیر سر ریز نخواهد کرد.

روی قابلمه یک ظرف شیشه ای یا چینی قرار دهید

بعد از ریختن شیر داخل قابلمه برای جلوگیری از سر رفتن شیر، یک ظرف شیشه ای یا چینی روی آن قرار دهید تا وقتی شیر در اثر حرارت بالا می آید درب شیشه ای یا چینی هیچ تکانی نخورده و ثابت باقی می ماند.

ملاقه یا قاشق بزرگ

ملاقه یا قاشق بزرگ

ملاقه یا قاشقی بزرگ در ظرف شیر قرار دهید، طوری که دسته قاشق لبه ی ظرف شیر قرار بگیرد.

درپوش مشبک و توری روی درب ظرف شیر

روی ظرف شیر درپوش مشبک و توری قرار دهید.

چرب کردن قاشق با روغن یا کره

قاشق چوبی را با کمی روغن مایع یا کره چرب نمایید و روی لبه ظرف شیر قرار دهید. با این روش هم از سرریز شدن شیر جلوگیری خواهید کرد.

کم کردن شعله گاز

یکی دیگر از ترفند های کاربردی برای جلوگیری از سر رفتن شیر، کم کرده شعله گاز است تا شیر به آرامی گرم شود و به نقطه جوش برسد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان