جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
2.2
(6)

اکثر خانم ها سعی می کنند سبزیجات مختلف و معطر را خشک کنند تا بتوانند در طول سال از آن‌ها استفاده کنند. زیرا برخی سبزیجات فصل کوتاهی دارند و در باقی سال یافت نمی‌شوند، به همین دلیل بهترین روش نگهداری از این سبزیجات خشک کردن آن‌هاست. با این حال آیا می‌دانید چطور باید آن‌ها را خشک کنید؟ اگر هنگام خشک کردن سبزی ها دردسر دارید، حتما به خواندن این مطلب ادامه دهید. زیر ما در این مطلب به بهترین روش خشک کردن سبزیجات پرداخته ایم.

نحوه خشک کردن سبزی

برای خشک کردن سبزیجات در خانه راه های زیادی وجود دارد تا بتوانید سبزی ها را در هر فصل سال چه تابستان یا زمستان خشک کنید. این 8 روش به شما کمک خواهند کرد!

بهترین روش خشک کردن سبزی با فر

نحوه خشک کردن سبزی - بهترین روش خشک کردن سبزی با فر

یکی از ساده‌ترین روش خشک کردن سبزی استفاده از فر است. با فر نه تنها خیلی سریع سبزیجات خشک می‌شوند بلکه در کوتاه ترین زمان ممکن بیشترین میزان سبزیجات را خشک خواهید کرد.

برای خشک کردن سبزیجات با فر ابتدا فر را با دمای خیلی کم روشن کنید. بعد سبزیجات را خوب بشویید و روی دستمال قرار دهید تا آب آن‌ها کامل خشک شوند. بعد کمی آن‌ها را خرد کنید و روی سینی پهن کنید و درون فر قرار دهید تا به آرامی خشک شوند. وقتی سبزیجات تا حدودی خشک شدند، فر را خاموش کنید و چند دقیقه صبر کنید. حالا سینی را از فر خارج کنید و سبزیجات را به مدت 1 تا 3 روز در هوای آزاد یا محیط خانه قرار دهید تا کامل خشک شوند.

خشک کردن سبزی در هوای آزاد

بهترین زمان خشک کردن سبزیجات، فصل اواخر بهار، تابستان و اوایل پاییز است که آفتاب به خوبی می‌تابد و آب و هوا نیز خشک است. سبزی ها را کامل بشویید و روی یک پارچه پهن کنید تا آب آن‌ها گرفته شود. سپس آن‌ها را روی سینی های بزرگ پهن کنید و در قسمت سایه حیاط قرار دهید تا به آرامی خشک شوند. به یاد داشته باشید که سبزیجات زیر نور مستقیم خورشید زرد یا سیاه می‌شوند، پس حتما آن‌ها را در سایه خشک کنید. همچنین برای این که سبزیجات به طور کامل خشک شوند، هر چند ساعت یک بار آن‌ها را زیر و رو کنید.

خشک کردن سبزیجات روی شوفاژ

استفاده از شوفاژ در طول فصل زمستان بهترین روش برای خشک کردن سبزیجات است. طبق معمول سبزیجات را بشویید، روی پارچه پهن کنید تا آب آن‌ها گرفته شود. سپس آن‌ها را روی رادیاتور قرار دهید. همچنین می‌توانید سبزیجات را روی سینی پهن کنید و سینی را روی رادیاتور قرار دهید تا سبزی‌ها کامل خشک شوند.

خشک کردن سبزی با پنکه

خشک کردن سبزی با پنکه

در فصل تابستان می‌توانید از پنکه برای خشک کردن سبزیجات استفاده کنید. در واقع وقتی آب و هوا آلوده است و نمی‌توانید سبزی ها را در هوای آزاد خشک کنید، بهترین روش خشک کردن سبزیجات استفاده از پنکه است. سبزیجات را بشویید، آب آن‌ها را بگیرید و بعد یک پارچه نخی و تمیز روی زمین و رو به روی پنکه پهن کنید. حالا سبزیجات را روی آن‌ها پخش کنید. اگر سبزیجات را 10 تا 12 ساعت در برابر پنکه قرار دهید، به طور کامل خشک خواهند شد. سپس پنکه را خاموش کنید و برای چند ساعت سبزیجات را در هوای آزاد قرار دهید و در نهایت آن‌ها را بسته بندی کنید.

استفاده از ماکروفر برای خشک کردن سبزی

برای خشک کردن سبزیجات از مایکروفر استفاده کنید. باید سبزیجات بشویید و خرد کنید. بعد آن‌ها را روی سینی یا بشقاب پهن کنید و بعد بشقاب را درون ماکروفر قرار دهید. دستگاه را با قدرت بالا روشن کنید. هر ۱۰ ثانیه یکبار ماکروویو را باز کنید و سبزی‌ها را زیر و رو کنید. برای خشک کردن سبزیجات در ماکروفر تنها به 2 دقیقه زمان نیاز دارید، بعد سبزیجات خشک را بسته بندی کنید و در یخچال قرار دهید تا هر وقت نیاز داشتید، از آن‌ها استفاده کنید.

نحوه خشک کردن سبزی روی بخاری

اگر حوصله زیادی ندارید و نمی خواهید زیاد به خود زحمت بدهید، پس سبزیجات را روی بخاری خشک کنید. ابتدا سبزیجات را بشویید، آب آن ها را بگیرید و بخاری را روی کمترین درجه یا شمعک آن قرار دهید. سپس سبزیجات را روی بخاری پهن کنید. اگر شعله بخاری زیاد باشد، سبزیجات خیلی زود سیاه خواهند شد.

حتما سبزیجات را روی سینی فلزی پهن کنید و سینی ها را روی بخاری قرار دهید تا به آرامی خشک شوند. در طول فرایند خشک کردن سبزی ها آن‌ها را چندین بار زیر و رو کنید تا کامل خشک شوند.

نحوه خشک کردن سبزی‌ های معطر با روش آویزان کردن

نحوه خشک کردن سبزی‌ های معطر با روش آویزان کردن

از بهترین روش های خشک کردن سبزی در خانه، آویزان کردن سبزی هاست. وقتی می خواهید از این روش استفاده کنید، ابتدا سبزیجات را بشویید و بعد هر کدام را به صورت دسته ای با نخ ببندید. حالا ساقه های سبزی‌ها را به صورت وارونه در فضای آزاد و دور از نور خورشید روی طناب یا آویز لباس آویزان کنید.

خشک کردن سبزی ها با روش آویزان کردن، عطر سبزی ها بیشتر باقی می مانند. به همین دلیل برای خشک کردن سبزیجات معطر حتما از این روش استفاده کنید.

خشک کردن سبزیجات در میوه خشک‌کن

برای خشک کردن سبزیجات از میوه خشک کن استفاده کنید. برای استفاده از این روش باید سبزیجات را کمی خرد کنید، و درست مانند میوه ها، آن‌ها را طبقه به طبقه بریزید و طبق دستورالعمل دستگاه را روی حرارت ملایم تنظیم کنید و صبر کنید تا سبزیجات کامل خشک شوند. فراموش نکنید که مدت زمان خشک شدن سبزی ها در میوه خشک کن فرق می‌کند و بسته به آبدار بودن سبزیجات باید زمان خشک کردن آن‌ها را بیشتر یا کوتاه‌تر کنید.

چرا سبزیجات خشک سیاه می‌شوند؟

چرا سبزیجات خشک سیاه می‌شوند؟

مهم ترین علت سیاه شدن سبزی خشک قرار دادن آن‌ها در دمای بالا یا زیر نور مستقیم آفتاب است. اگر هربار سبزیجات را خشک می کنید و سیاه می‌شوند، پس حتما آن‌ها را در دمای بالا یا زیر نور مستقیم خورشید، قرار می‌دهید که علاوه بر سیاه شدن، مواد مغذی و ویتامین‌هایش را نیز از دست خواهد داد. این بار که تصمیم گرفتید سبزی خشک کنید، دمای حرارت را پایین بیاورید و سبزیجات را در سایه قرار دهید تا به آرامی خشک شوند.

نحوه نگهداری سبزی خشک

وقتی همه سبزی ها را خشک کردید، می‌توانید آن ها را درون ظروف پلاستیکی درب دار یا شیشه های تمیز و خشک نگهداری کنید. شیشه ها و ظروف را در مکانی خشک و خنک قرار دهید. اگر از رطوبت دور نگهدارید می‌توانید سبزیجات خشک را تا 1 سال نگهداری کنید، بدون این که کیفیت خود را از دست بدهند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.2 / 5. تعداد آرا: 6

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان