جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
9 بازدید

۵ نشانه هشدار دهنده سلامت زنان که اصلا نباید نادیده بگیرید

۵ نشانه هشدار دهنده سلامت زنان که اصلا نباید نادیده بگیرید
خواندن 3 دقیقه
2.7
(3)

بسیاری از زنان به دلیل تابوهایی که در مورد سلامت جنسی وجود دارد، زیاد به سلامت واژن خود توجه نمی‌کنند. برخی از زنان حتی یک بار هم به متخصص زنان مراجعه نکرده اند. اکثر زنان فقط در دوران بارداری به متخصص زنان مراجعه می‌کنند. در واقع بسیاری از زنان عمدتا از ترس قضاوت به پزشک مراجعه نمی‌کنند و در مورد مشکلات سلامت جنسی و واژن خود هیچ وقت حرف نمی‌زنند. با این حال اگر می‌خواهید سلامت خود را حفظ کنید و با بیماری ها و مشکلات جدی رو به رو نشوید، باید به برخی علائم توجه کنید. ما در این مطلب به مهمترین علائم هشدار دهنده سلامت زنان پرداخته ایم که اصلا نباید آن ها را نادیده بگیرید.

علائم هشدار دهنده سلامت زنان

اگر یکی از این علائم را در وجود خود می‌بینید حتما به متخصص زنان مراجعه کنید:

سیکل های قاعدگی نامنظم

سیکل های قاعدگی نامنظم  - علائم هشدار دهنده سلامت زنان

اگر متوجه تغییرات چشمگیر مانند بی‌نظمی، خونریزی شدید یا غیبت طولانی مدت (آمنوره) پریود در چرخه های قاعدگی خود شدید باید حتما به پزشک مراجعه کنید، زیرا ممکن است به بیماری جدی و خطرناکی مبتلا شده باشید. مراجعه به متخصص زنان در طول این مدت برای شناسایی علت غیبت یا زیاد شدن پریود مهم است. برخی اوقات سیکل قاعدگی نامنظم می‌تواند ناشی از عدم تعادل هورمونی، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)، اختلالات تیروئید یا مشکلاتی در سیستم تولید مثل شما باشد. با مراجعه به پزشک می‌توانید راه حلی برای بیماری و مشکل خود پیدا کنید.

درد یا ناراحتی لگن

اگر مدتی است که درد لگن را تجربه می‌کنید و درد آن مداوم است باید حتما به پزشک مراجعه کنید. درد لگن مداوم در طول قاعدگی یا مقاربت جنسی می‌تواند نشانه مشکلاتی مانند آندومتریوز، بیماری التهابی لگن (PID)، فیبروم یا کیست تخمدان باشد. به همین دلیل باید سریع به پزشک مراجعه کنید و علت درد را تشخیص دهید.

درد هنگام رابطه جنسی

اگر در حین مقاربت دچار درد، ناراحتی یا هر گونه مسائل مربوط به سلامت جنسی شده اید که قبلا وجود نداشت، باید فوراً با متخصص زنان مشورت کنید. تشخیص به موقع، شما را از ابتلا به بیماری های جدی دور نگه می‌دارد.

ترشحات غیرمعمول واژن

ترشحات غیرمعمول واژن - علائم هشدار دهنده سلامت زنان

در حالی که ترشحات طبیعی واژن جای نگرانی ندارد، اما زمانی که ترشحات دارای رنگ، ضخامت یا بوی مشخصی باشد، باید نگران سلامت خود باشید و به پزشک مراجعه کنید. این تغییرات می‌تواند ناشی از عدم تعادل یا سلامت پ هاش واژن باشد. ترشحات واژن می‌تواند نشان دهنده عفونت های مختلف مانند عفونت‌های قارچی، واژینوز باکتریایی یا حتی عفونت‌های مقاربتی باشد.

عفونت های مخمری اغلب منجر به ترشحات غلیظ و سفید رنگ می‌شود در حالی که واژینوز باکتریایی ممکن است باعث بوی ماهی و ترشحات سفید مایل به خاکستری شود. برای جلوگیری از تشدید مشکل، حتما به متخصص زنان مراجعه کنید.

مشکلات دستگاه ادراری

اگر احساس خارش یا سوزش اطراف مجرای ادرار خود دارید، بهتر است به متخصص زنان مراجعه کنید. این علائم می‌تواند از یک عفونت معمولی و ساده که با آنتی بیوتیک درمان می‌شود تا یک بیماری مقاربتی جدی متغیر باشد. در حالی که گاهی، برخی افراد با استفاده از درمان های خانگی مثل مصرف آب و ویتامین سی سعی در درمان عفونت ادراری دارند اما بهتر است قبل از استفاده از هر روش درمانی به پزشک مراجعه کنید تا دچار عوارض و مشکلات شدیدتر نشوید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.7 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان