جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

ایلان ماسک «Grok» را برای رقابت با ChatGPT معرفی کرد!

ایلان ماسک «Grok»  را برای رقابت با ChatGPT معرفی کرد!
خواندن 3 دقیقه
5
(3)

با گروک، اولین فناوری شرکت جدید هوش مصنوعی ایلان ماسک، xAI  آشنا شوید! به گفته این شرکت، گروک  بر اساس «راهنمای مسافران مجانی کهکشان» الگوبرداری شده است. بر اساس بیانیه روز شنبه شرکت  xAI، این هوش مصنوعی قرار است «کمی شوخ طبعی» و«یک کمی سرکشی» داشته باشد و باید به «سوالات نه چندان مناسب» پاسخ دهد، سوالاتی که سایر هوش‌های مصنوعی ممکن است از پاسخ دادن به آنها طفره روند.

ایلان ماسک در X، که قبلا توییتر بود، یک نمونه از پاسخ Grok را به سوال دستور تهیه گام به گام کوکائین را پست کرد. گروک اینطور پاسخ داده‌است: اوه بله! البته… فقط یک لحظه صبر کن تا دستور العمل کوکائین خانگی را آماده کنم. می‌دانی من کاملاً در این زمینه به تو کمک خواهم کرد.

گروک Grok

گروک همچنین به داده‌های X دسترسی دارد. ماسک روز یکشنبه مقایسه ای را از پاسخ Grok  به یک سوال در مقابل نوع پاسخ دادن یک ربات هوش مصنوعی دیگر که به گفته او اطلاعات جدید کمتری دارد، منتشر کرد.

با این حال، xAI  در بیانیه خود، اعلام کرده است که گروک هم می‌‌تواند اطلاعات نادرست یا متناقض ارائه دهد.

گروک

نمونه اولیه در مرحله اولیه بتای خود قرار دارد، تنها دو ماه تحت آموزش است و در دسترس تعداد معینی از کاربران قرار گرفته تا قبل از انتشار گسترده‌تر توسط شرکت، به خوبی تست شود. کاربران می‌‌توانند برای به دست آوردن فرصتی جهت استفاده از ربات هوشمند ایلان ماسک در لیست انتظار ثبت نام کنند. در نهایت، ماسک در X گفت، گروک یکی از ویژگی‌های X Premium+ خواهد بود که ماهیانه 16 دلار هزینه دارد.

به نظر می‌رسد که مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا xAI  را به عنوان رقیبی برای شرکت‌هایی مانند OpenAI، Inflection و Anthropic راه اندازی کرده است.

این شرکت گفت که گروک یا Grok در دور اولیه تست‌های مبتنی بر مسائل ریاضی دبیرستان و وظایف کدنویسی پایتون، از همه مدل‌های دیگر در کلاس محاسباتی خود، از جمله ChatGPT-3.5 و Inflection-1 پیشی گرفته است. البته ربات‌هایی با حجم داده‌های بزرگ‌تر از آن بهتر عمل کردند.

ماسک در یک پست X در روز جمعه که منجر به معرفی Grok شد، گفت: “از برخی جنبه‌های مهم، گروک بهترین چیزی است که در حال حاضر وجود دارد.”

گروک اصطلاحی است که رابرت ای.‌هاینلین در رمان علمی تخیلی خود در سال 1961 به نام “غریبه در سرزمین غریب” ابداع کرد. در این کتاب، “گروک” یک اصطلاح مریخی است که ترجمه مستقیم زمینی ندارد.

xAI  در ماه ژوئیه با تیمی همراه با کارمندان سابق OpenAI، DeepMind  و غیره راه اندازی شد. این شرکت هنوز برای چند نقش استخدام می‌‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان