جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
4.4
(14)

ازان ترین خودروهای اتوماتیک که در بازار ایران موجود هستند و میتوانید با توجه به بودجه و سلیقه خودتان آنها را بخرید.

ارزان‌ترین خودروهای اتوماتیک در ایران

امروزه با توجه به عوامل متعددی که بیشتر به زندگی شهری و شهرنشینی مربوط می‌شوند، رانندگان از خودرهای دنده دستی خسته شده و بیشتر به سراغ خودرو دنده اتومات می‌روند. خودروهای دنده اتوماتیک مزایای زیادی نسبت به خودروهایی دستی دارند. تنها و شاید مهمترین معایب خودروهای اتوماتیک پیچیدگی و دشوار بودن تعمیرات گیربکس اتوماتیک نسبت به جعبه دنده های دستی است.

با ما در این مقاله همراه باشید تا هم در مورد عوامل موثر در این انتخاب صحبت کنیم، هم چنانچه تصمیم به خرید ماشین دنده اتوماتیک دارید، مدلهایی را به شما معرفی کنیم که با بودجه شما تناسب داشته باشند.

عوامل موثر در خرید ماشین دنده اتومات

همانطور که گفتیم دلایل متعددی وجود دارند که رانندگان را وادار می‌کنند به فکر خرید خودرو اتومات بیفتند. در زیر به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم.

سخت‌بودن رانندگی با خودروهای دنده دستی

از آنجایی که برای رانندگی با خودروهای دنده دستی راننده مجبور است برای تعویض دنده، به طور مداوم کلاج‌گیری کند، این کار برای شهرهای بزرگ و پرترافیک مثل تهران می‌تواند بسیار خسته‌ کننده باشد. بنابراین رانندگان برای رهایی از این حالت آزاردهنده و داشتن آرامش بیشتر به سراغ خرید خودرو اتوماتیک می‌روند، هر چند این خودروها به دلیل داشتن تجهیزات پیشرفته‌تر نسبت به خودروهای دنده دستی گران‌تر هستند.

ناتوانی جسمی

عامل مهم دیگر که در این تصمیم‌گیری موثر است معلولیت یا ناتوانی جسمی راننده است. بسیاری از کسانی که از ناتوانی جسمی رنج می‌برند یا کهولت سن دارند، مجبور هستند برای راحتی بیشتر به دنبال خرید ماشین دنده اتوماتیک بروند.

مزایای خودرو دنده اتوماتیک

ماشین دنده اتومات از چند جهت بر ماشین دنده دستی ارجعیت دارد که از آن جمله خستگی کمتر راننده در مسافت‌های طولانی و متوالی است. همچنین در مواقع خطر که نیاز به عکس‌العمل سریع راننده است، دیگر نیازی به تعویض دستی دنده نیست و با ترمز مشکل حل و از تصادفات احتمالی هم جلوگیری می‌شود.

از همه مهمتر اینکه این مدل ماشین‌ها برای افراد تازه‌کار که هنوز تسلط کافی بر ماشین و رانندگی ندارند بهترین گزینه محسوب می‌شود. چراکه باعث می‌شود راننده کمتر دچار استرس شود.

معایب خودرو دنده اتوماتیک

اگر بخواهیم در مورد معایب ماشین دنده اتومات صحبت کنیم، مسئله مهم قیمت بالاتر آن است. از نظر نگهداری هم هزینه بیشتری در پی دارد زیرا قطعات آن حساس‌تر و روغن مورد‌ نیاز آن هم گران‌تر است. همچنین بخاطر حساسیت بالای آنها و در صورت خرابی خودورهای دنده اتوماتیک حتما باید به یک تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید که توانایی شناسایی مشکلات را داشته باشند. بنابراین قبل از تصمیم‌گیری برای انتخاب بین خودروی دنده اتومات و خودروی دنده دستی به تفاوت قیمت و بودجه خود توجه کنید.

ارزان‌ترین ماشین‌های اتوماتیک

همانطور که گفتیم ماشین‌های دنده اتومات بخاطر داشتن تجهیزات بیشتر و پیشرفته‌تر نسبت به ماشین‌های دنده دستی گران‌تر هستند. و گاهی بخاطر شرایطی که در بالا گفتیم گریزی از این گرانی نیست. با این حال، ما در این مقاله سعی داریم ارزان‌ترین خودروهای اتوماتیک ایران را به شما معرفی کنیم، تا در انتخابتان برای خرید راحت‌تر باشید.

ابتدا ارزان‌ترین خودروهای اتومات را نام می‌بریم (ترتیب قرارگیری خودروها بدون در نظر گرفتن قیمت آنها است)، سپس به اختصار در مورد هر یک توضیح می‌دهیم:

کوییک اتوماتیک، راین (R3)، پژو ۲۰۷ MC یا مولتی کالر، جک J4، دنا پلاس اتوماتیک، دانگ فنگ H30 کراس، برلیانس H230 ، پژو پارس اتوماتیک، پژو ۲۰۷ اتوماتیک، ام وی ام x22 اسپرت اکسلنت

خودرو برلیانس H230 اتوماتیک

برلیانس H230 اتوماتیک

خودرو برلیانس اتومات h230 با داشتن موتور 1.5 لیتری با قدرت 102 اسب بخار و گشتاور 138 نیوتن متر و گیربکس شش سرعته AMT هم گزینه مناسبی می‌تواند برای کسانی باشد که می‌خواهند خودروی دنده اتومات با قیمت ارزان خریداری کنند.

این خودرو از یک موتور 4 سیلندر بهره میبرد که شتاب 0 تا 100 آن 12.4 ثانیه است و قادر است 175 کیلومتر مسافت را در یک ساعت طی کند.

این نوع خودرو از جعبه دنده اتوماتیک استفاده میکند و باید در حفظ و نگهداری آنها نسبت به گیربکس های دستی دقت بیشتری داشته باشید. چرا که در صورت خرابی جعبه دنده باید هزینه های زیادی را برای تعمیر گیربکس برلیانس پرداخت کنید که در واقع از معایب این خودرو محسوب میشود.

خودرو دانگ فنگ H30 کراس اتوماتیک

دانگ فنگ H30 کراس اتوماتیک

دانگ فنگ اچ سی کراس یک خودروی چینی میباشد که در گروه ارزان‌ترین خودروهای اتومات قرار گرفته است و از لحاظ اقتصادی هم خریداری آن مقرون‌ به‌ صرفه است.

این خودرو اواخر سال 1395 روانه بازار ایران شد. اچ سی کراس از یک موتور 4 سیلندر tu5 بهره میبرد که قدرت آن 105 اسب بخار است و شتاب صفر تا صد آن 12.5 ثانیه که قادر است 183 کیلومتر در ساعت طی کند.

دانگ فنگ H30 کراس از گیربکس 4 دنده اتوماتیک بهره میبرد. تعمیر گیربکس دانگ فنگ به دلیل پیچیدگی و سخت بودن اجزای داخلی آن نسبت به دنده های دستی این شرکت خودرو سازی بسیار سخت و دشوار است.

 خودرو کوییک اتوماتیک

 کوییک اتوماتیک

در میان خودروهای اتومات تولید کمپانی سایپا، کوییک ارزان‌ترین ماشین دنده اتومات است و در دو نسخه پلاس و آر پلاس عرضه می‌شود. البته هر دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک دارای موتور یکسانی هستند و تفاوت قیمت آنها به خاطر گیبرکس اتوماتیک شرکت پانچ بلژیک (CVT) است که برای گشتاورهای بالا یعنی 240 نیوتن متر طراحی شده است.

خودروی راین R3 اتوماتیک

این ماشین ارزان‌ترین ماشین دنده اتومات هاچ بک چینی است که با وجود نداشتن ظاهر زیبا، به دلیل قیمت نسبتا پایینش ماشین قابل قبولی است. از جمله امکانات رفاهی آن عبارتند از: فرمان کمکی برقی، سیستم کنترل پایداری، دی لایت، سانروف، دوربین و سنسور پارک عقب و مولتی مدیای ۹ ایچی میباشد.

ماشین پژو ۲۰۷ MC یا مولتی کالر اتوماتیک

خودرو ۲۰۷ مولتی کالر اتومایک که بر خلاف مدلهای قدیمی پژو دارای موتور تیوفایو پلاس و گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته DAE  می‌باشد. این خودرو نسبت به قیمت مناسبش، امکانات زیادی دارد.

خودروی جک J4 اتوماتیک

جک J4اتوماتیک

یکی دیگر از ارزان‌ترین خودروهای اتومات موجود در بازار ایران، جک J4 است که به تازگی آپشن‌ها و امکانات رفاهی جدیدتری به آن اضافه شده است، از جمله سیستم VVT که تا ۱۰۳ اسب بخار توان و ۱۴۶ نیوتن متر گشتاور تولید کند. از دیگر آپشن‌های جدید آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فرمان کمکی برقی، رینگ آلومینیومی، سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل، دی لایت، سنسور نور، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، تریم داخلی چرم مصنوعی، مولتی مدیای اندروید، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، جلو آمپر (کلاستر) جدید و سنسور پارک عقب مجهز و غیره میباشد.

 خودروی دنا پلاس اتوماتیک

گزینه بعدی در معرفی ارزان‌ترین ماشین های اتوماتیک ارزان در ایران، خودروی دنا پلاس است که نسبت به گزینه‌های قبلی پرطرف‌دارتر است. این خودرو دارای موتور TC7 یا EF7 توربو شارژ است و این قدرت را دارد تا توان ۱۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۲۱۵ نیوتن متری را به گیربکس ۶ سرعته DAE منتقل کند. خودروی دنا پلاس به خاطر ظاهر جذاب، آپشن های متنوع و قیمت مناسب طرفداران زیادی در ایران دارد.

خودروی پژو پارس اتوماتیک

با خریداری این ماشین اتوماتیک می‌توانید یک سدان با پرستیژ و جادار به همراه قطعات یدکی ارزان و توان فنی داشته باشید.

ماشین پژو ۲۰۷ اتوماتیک

این ماشین هم با طراحی ظاهری زیبا و امکانات مناسب و قطعات یدکی فراوان و تا حدی ارزان می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

خودروی ام وی ام ایکس ۲۲ اسپرت اکسلنت اتوماتیک

این خودروی شاسی‌ بلند دارای ظاهری زیبا و خدمات پس از فروش گسترده است. همچنین با داشتن امکانات مناسب و قابل‌قبول طرفداران زیادی دارد.

کلام آخر

در پایان باید گفت با توجه به توضیحاتی که ارائه دادیم و انواع مدلهای ارزان خودروهای اتوماتیک که با امکاناتشان به شما معرفی کردیم، کوییک اتوماتیک فول پلاس با ظاهر قابل قبول و قطعات یدکی نسبتا ارزان و فراوان می‌تواند بهترین گزینه برای خرید باشد.

خودروهایی که از گیربکس های اتوماتیک استفاده میکنند رانندگی آسانتری دارند. ولی در صورت خرابی جعبه دنده های اتومات باید برای برطرف کردن مشکلات به یک تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید. تعمیرگاه تک گیربکس یکی از بهترین تعمیرگاه های تهران است که بیش از 20 سال است تعمیرات انواع گیربکس های اتوماتیک را انجام میدهد. عیب یابی و تست خودروهای اتوماتیک در تعمیرگاه تک گیربکس به صورت رایگان است. همچنین با مشاهده هر گونه خرابی در خودروهای اتوماتیک میتوانید به سایت تک گیربکس مراجعه کنید و با کارشناسان ارتباط برقرار کنید و به صورت رایگان مشاوره بگیرید.

سوالات متداول

1. ارزان ترین خودروهای اتوماتیک بازار ایران کدامند؟

کوییک اتوماتیک، راین (R3)، پژو ۲۰۷ MC یا مولتی کالر، جک J4، دنا پلاس اتوماتیک، دانگ فنگ H30 کراس، برلیانس H230 ، پژو پارس اتوماتیک، پژو ۲۰۷ اتوماتیک، ام وی ام x22 اسپرت اکسلنت

2. در میان ارزان ترین خودروهای اتوماتیک در ایران، خریداری کدامیک از آنها مقرون به‌صرفه‌تر است؟

باید گفت در این میان کوییک اتوماتیک فول پلاس و دانگ فنگ اچ سی کراس به دلیل داشتن ظاهر مناسب و متفاوت و قطعات فراوان‌تر و ارزان‌تر نسبت به بقیه گزینه بهتری هستند.

منبع: takgearbox.com

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 14

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
  1. ستایش نیم‌رخ
    ستایش

    سلام سال نو مبارک
    گیربکس های دستی رو هم میشه اتوماتیک کرد؟
    اگر اتوماتیک بشن جواب میدن؟ اذیت نمیکنن

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان