جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
0
(0)

کدو تنبل خواص و فواید بی‌شماری دارد. با ورود پاییز شما می‌توانید از فواید این ماده غذایی بهره‌مند شوید. کدو تنبل نه تنها برای بزرگسالان بلکه برای کودکان نیز بی‌نظیر است. اگر می‌خواهید در مورد خواص کدو تنبل برای نوزاد بیشتر بدانید، حتما این نوشتار را بخوانید.

آیا کدو تنبل برای نوزادان مناسب است؟

تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف کدو تنبل برای نوزاد مانعی ندارد با این حال بد نیست قبل از افزودن هر ماده غذایی به برنامه غذایی فرزندتان با پزشک او مشورت کنید. در این مقاله پنج مورد از فواید کدو تنبل برای نوزاد آورده شده است:

تقویت سلامت چشم نوزاد

تقویت سلامت چشم نوزاد

همانطور که می‌دانید نوزادان در اولین هفته‌ها و ماه‌های زندگی‌شان همه چیز را مانند یک سایه می‌بینند. به همین دلیل اگر می‌خواهید به تقویت بینایی نوزادتان کمک کنید، حتما به نوزادتان کدو تنبل بدهید. یکی از خواص کدو تنبل برای نوزاد وجود ویتامین A است. ویتامین A یک ماده مغذی ضروری برای بینایی به خصوص برای نوزادان است.

دریافت ویتامین A کافی به کودک شما کمک می‌کند تا بتواند چه در طول روز و چه در طول شب بهتر ببیند. همچنین یکی دیگر از مواد غذایی که اغلب به تقویت بینایی کمک می‌کند، هویج است و این واقعیت که هر دوی آن‌ها نارنجی روشن هستند، تصادفی نیست.

آن‌ها هر دو غنی از کاروتنوئیدها هستند که باعث ایجاد رنگ نارنجی‌شان می‌شود و می‌توانند به کاهش بیماری چشمی به نام دژنراسیون ماکولا کمک کنند. برای مراقبت بهتر از سلامت چشم‌های کودکتان، حتما به رژیم غذایی آن‌ها کدو حلوایی را اضافه کنید.

کمک به هضم بهتر غذا

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند باعث ناراحتی نوزادان شود، اجابت مزاج است. برای این که بتوانید به کودکتان کمک کنید تا هضم بهتری داشته باشد، حتما به آن‌ها کدو تنبل بدهید. مطمئن شوید که سیستم گوارشی کودک‌تان خوب کار می‌کند و یبوست نوزادتان را اذیت نمی‌کند.

کدو تنبل یک منبع عالی از فیبر است، به همین دلیل می‌توانید برای تنظیم حرکات روده نوزاد خود به او کدو تنبل بدهید.

در واقع این ماده غذایی فواید زیادی برای سلامت سیستم گوارشی کودک شما دارد و عفونت‌های انگلی مانند کرم های روده را از بین می‌برد. کدو تنبل بهترین ماده برای پاکسازی روده‌ها است. وقتی کدو تنبل را به نوزادتان می‌دهید، آن را خوب بپزید تا نرم و لطیف باشد.

خواص کدو تنبل برای نوزاد، تقویت سیستم ایمنی

خواص کدو تنبل برای نوزاد، تقویت سیستم ایمنی

شاید وقتی نوزادتان خوب و خوشحال است شما هم حالتان خوب است، اما وقتی شروع به سرفه می‌کند یا تب می‌کند، نگران شوید و به نظر وحشناک به نظر برسد. اما خیلی نگران نشوید، برای این که بتوانید سیستم ایمنی کودکتان را تقویت کنید و از بروز بیماری‌ها جلوگیری کرده باشید، به آن‌ها کدو تنبل بدهید.

کدو تنبل علاوه بر ویتامین A برای تقویت بینایی نوزاد، سرشار از ویتامین C است. همچنین بتاکاروتن موجود در کدو که یک آنتی اکسیدان است که استرس اکسیداتیو روی اندام‌ها را کاهش می‌دهد. این ماده می‌تواند از بروز بیماری‌هایی مانند سرطان و دیابت در بزرگسالی نیز جلوگیری کند.

کمک به خواب بهتر کودک

اگر صاحب نوزادی کوچک هستید و با ورود پاییز و تغییرات فضلی دچار بدخوابی شده است، به او کدو تنبل بدهید.

کدو تنبل حاوی ترکیبی به نام تریپتوفان است که به بدن در تولید ماده شیمیایی سروتونین کمک می‌کند. سروتونین با شادی، تندرستی و آرامش مرتبط است و شما با دادن کدو تنبل به نوزاد باعث می‌شوید خواب بهتری داشته باشد. همچنین اسید آمینه‌ موجود در کدو تنبل می‌تواند باعث آرامش و خواب آلودگی بیشتر کودک شود.

برای دادن کدو به کودک آن را خوب پوره کنید تا به راحتی هضم شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان