جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 13 دقیقه
2.3
(4)

پی بردن به اینکه شوهرتان به شما خیانت کرده است، یکی از ویرانگرترین و خانمان براندازترین چیزهایی است که در ازدواج ممکن است تجربه کنید. آیا اصلا این امکان وجود دارد که بتوانید با شوهر خیانتکارتان کنار بیایید وقتی هرچه در مورد همسرتان همسرتان فکر می‌کردید، عشق‌تان، اعتمادتان، باورهای‌تان به قول‌های زناشویی‌تان، و وجود او به عنوان یک شخص و یک شریک زندگی، همه و همه اکنون یک دروغ بزرگ به نظر می‌رسند؟ در روزها و ماه‌های آتی، پس از اینکه متوجه شدید شوهرتان به شما خیانت کرده است، چه انتظاری می‌توانید داشته باشید؟ آیا باز هم انتخاب می‌کنید که در یک رابطه خیانت آمیز باشید یا چمدان‌های خود را ببندید و آن زندگی را ترک کنید؟ با تمام احساسات شدیدی که احساس می‌کنید، سخت است که قوی بمانید، درست فکر کنید و به مقابله با خیانت بیاندیشید. اما با مرد خیانتکار چه کنیم؟

با مرد خیانتکار چه کنیم؟

با مرد خیانتکار چه کنیم؟

پی بردن به این‌که شوهرتان با زن دیگری بوده است می‌توان درک‌تان را از خودتان و ازدواج تحت‌الشعاع قرار دهد. هرگز نمی‌شود درد ناشی از این اتفاق را تصور کرد.

بر اساس گزارش‌ها، افرادی که به خیانت شریک زندگی‌شان پی می‌برند، احساس بی‌قراری شدید و این حس را که همه چیز تغییر کرده است تجربه می‌کنند. از نظر فیزیکی، ممکن است دچار مشکل خواب و از دست دادن اشتها شوید. و حتی ممکن است در تمرکز هم مشکل داشته باشید.

قابل درک است، شما حتی نمی‌توانید خودتان را جمع و جور کنید تا بدانید با شوهر خیانتکارتان باید چگونه رفتار کنید، چه رسد به اینکه چه می‌توانید به او بگویید.

شما به تازگی ترومای عاطفی را پشت سر گذاشته‌اید، پس با خودتان مهربان باشید. همه چیزهایی که تجربه می‌کنید برای زنانی که شوهر خیانتکار دارند عادی و معمول است.

اگر بخواهند با شما روبرو شوند و توضیح بدهند، در ادامه چند راهکار برای برخورد با مرد خیانتکار آمده است.

با استفاده از این نکات، متوجه خواهید شد که آیا همه چیز را تمام کنید یا دوباره به او فرصت دهید.

دقت کنید که باید قوی باشید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرد.

۱۵ نکته برای قوی ماندن و مقابله با مرد خیانتکار

۱۵ نکته برای قوی ماندن و مقابله با مرد خیانتکار

آمارها نشان می‌دهند که ۲۰ درصد از مردان در مقطعی از ازدواج به همسرشان خیانت می‌کنند. افراد زیادی هستند که از این مورد آسیب دیده‌اند.

اگر بخواهیم از این مصیبت جان سالم به در ببریم، یادگیری نحوه کنار آمدن با مرد خیانتکار و در عین حال قوی و عاقل ماندن در این فرآیند بسیار مهم است.

همه حقایق را به درستی ببینید

اگر شوهرتان به شما خیانت کرده است، متوجه خواهید شد. به قلب خود اعتماد کنید، اما خیلی زود واکنش نشان ندهید.

بهترین راه برای دانستن اینکه چطور با شوهر خیانتکار مواجه شوید این است که تمام حقایق را به درستی ببینید. پیش از اینکه با شوهرتان مواجه شوید، اطمینان حاصل کنید که مدرک دارید و از یک منبع قانونی به دست آمده‌اند.

اتهامات خود را بر اساس شنیده‌ها یا پیام‌های تصادفی مبنی بر خیانت شوهرتان قرار ندهید.

قابل درک است که از این اتفاق آسیب دیده‌اید، حتی زمانی که فقط شایعاتی شنیده‌اید، اما بهتر است قبل از هرگونه اقدام، همه چیز را بررسی کنید.

قطعا نمی‌خواهید همسر خیانتکارتان از این موضوع قصر در برود، درست است؟

مواجه شدن

«وقتی می‌دانید شوهرتان خیانت می‌کند چطور آرام بمانید؟»

شما مطمئناً به دنبال این هستید که بدانید وقتی شوهرتان خیانت می‌کند باید چه کاری انجام دهید، اما علاوه بر این، می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه هنگام مواجهه با همسرتان آرام بمانید.

همه ما ممکن است واکنش متفاوتی نسبت به شوهر خیانتکارمان نشان دهیم، اما یک چیز مسلم است، در اعماق درون، این امر آزار دهنده است.

درد آن، همانطور که می‌گویند، با درد چاقویی که قلب شما را به آرامی برش می‌دهد قابل مقایسه است. بنابراین، با این گفته، چگونه بدون عصبی شدن با شوهرتان مقابله کنید؟

ابتدا یک نفس عمیق بکشید و ذهن‌تان را شرطی کنید که بپذیرد اولین اقدام دفاعی همسرتان احتمالاً انکار است.

در مرحله بعد، اگر بچه دارید اطمینان حاصل کنید که، در زمان صحبت‌های‌تان خواب یا بیرون از خانه باشند. البته، اگر بچه‌ها در خانه هستند، فریاد نزنید. شما نمی‌خواهید به آنها آسیب وارد کنید.

در آخر، از او بپرسید. به چشمان همسرتان نگاه کنید و از او بپرسید.

روی این مورد نباید پوشش بگذارید. با مدرک جلو بروید، آرام بمانید و بپرسید.

اجازه دهید حقیقت جریان یابد

اجازه دهید حقیقت جریان یابد

اگر به تازگی از خیانت شوهرتان مطلع شده‌اید، ممکن است در مورد اینکه چه کاری باید انجام دهید سردرگم شوید.

آیا از این‌که در یک خانه با او بمانید مشکلی ندارید، یا بهتر است که او (یا شما) تا زمانی که ماجرا را پردازش می‌کنید در جای دیگری بخوابد؟ برخی از اینها به میزان تمایل شما بستگی دارد. آیا او می‌خواهد بماند و تلاش کند و همه چیز را حل کند؟ آیا شما هم این را می‌خواهید؟

شاید هیچ یک از شما پاسخ فوری به این سوال مهم را ندانید، و ممکن است لازم باشد قبل از اینکه با هم بنشینید و گفتگو کنید، مدتی زمان بگذارید، مثلاً چند روز.

اگر وقتی می‌خواهید فکر کنید، در کنار او احساس راحتی نمی‌کنید، جای امن دیگری را برای خوابیدن مهیا کنید یا از او بخواهید که این کار را انجام دهد.

پای بچه‌ها را به این موضوع باز نکنید

وقتی شوهر خیانت می‌کند، همه چیز تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. انتقام گرفتن از طریق آگاه کردن فرزندانتان از کارهای پدرشان وسوسه انگیز است، اما لطفاً خودتان را کنترل کنید.

به فکر بچه‌های خود باشید اگر شما صدمه دیده‌اید و در رنج هستید، تصور کنید که اگر بچه‌ها هم بفهمند چه احساسی خواهند داشت.

جدای از آن، اگر شما و همسرتان تصمیم بگیرید که به زندگی مشترک‌تان ادامه دهید، با این کار شما بچه‌ها با حس نفرت از پدرشان آشنا شده‌اند و هرگز مثل قبل نخواهند بود.

اگر می‌توانید، آنها را از موقعیت دور نگه دارید و به هر قیمتی از آنها محافظت کنید.

ممکن است بخواهید انتقام بگیرید، اما همه ما می‌دانیم که این کار فقط اوضاع را بدتر می‌کند و استفاده از بچه‌ها برای انتقام گرفتن نه عادلانه است و نه از نظر عاطفی سالم.

با آن زن روبرو نشوید

وقتی شوهرتان خیانت می‌کند، ممکن است بخواهید با آن زن روبرو شوید و با مشت به صورت او بکوبید.

چه کسی نمی‌خواهد؟ او این همه درد شما را به وجود آورده و با یک مرد متاهل وارد رابطه شده است؟

همسر شما خیانت کرده است، و او کسی است که باید با او روبرو شوید زیرا «یک دست صدا ندارد.»

اگر این اولین بار نیست که شریک زندگی شما خیانت می‌کند، فقط یک چیز را ثابت می‌کند، علت مشکل، آن زن نیست، بلکه شوهر شما است.

ما نمی‌گوییم که باید به زن دیگر رحم کنید، اما از کوره در رفتن و آزار دادن او، اینکه او را خانه خراب‌کن بنامید و … تنها شما را خسته می‌کند. این کار به شما یا رابطه شما کمکی نخواهد کرد. پس در سطح او پایین نیایید.

درک کنید که هرگز تقصیر شما نیست

درک کنید که هرگز تقصیر شما نیست

با شوهر خیانتکار چه کنیم؟ باید ببخشید؟ شاید حتی فکر کنید که این اتفاق تقصیر شماست، یا شما کسی بودید که او را مجبور به ایجاد رابطه نامشروع کردید.

هرگز خودتان را سرزنش نکنید.

هر ازدواجی سختی‌هایی نیز خواهد داشت. اگر مشکل دارید، باید در مورد آنها صحبت کنید و برای یافتن راه حل تلاش کنید، نه اینکه شخص دیگری به شما راه حل بدهد.

شوهرتان حق انتخاب داشته است و تصمیم به برقراری رابطه با شخص دیگری گرفته است. هیچ راهی وجود نداشت که بتوانید از آن جلوگیری کنید.

خیانت همیشه یک انتخاب است. این را به خاطر بسپارید.

به او اجازه دهید توضیح دهد و گوش دهید

از شوهری که خیانت کرده چه سوالاتی بپرسیم؟

کسی که با این درد دست و پنجه نرم کرده است، می‌گوید که شفقت و مهربانی نشان دادن در چنین شرایطی مسخره است، اما اگر می‌توانید، این کار را بکنید.

قبل از اینکه به جایی برسد که تصمیم بگیرید که بمانید یا زندگی مشترک را تمام کنید، باید به حرف‌های او گوش کنید و در مورد آنچه اتفاق افتاده صحبت کنید.

پس از توضیحات او، می‌توانید تمام سوالاتی که در ذهن‌تان هست از او بپرسید.

“کی شروع شد؟”

“چند وقت است که به من خیانت می‌کنی؟”

“دوستش داری؟”

برای پاسخ‌های همسرتان آماده باشید. با برخی از این جواب‌ها ممکن است احساس کنید که چاقو تیزی قلب‌تان را می‌شکافد، اما اگر اکنون این صحبت‌ها را نکنید، زمان مناسب برای مقابله با این موضوع چه زمانی است؟

کمک بخواهید

اگر مشکلی ندارید این مسئله را با دیگران در میان بگذارید، پس از حلقه دوستان نزدیک و خانواده خود افرادی را به کمک بطلبید.

اگر بچه دارید، شاید یکی از اعضای خانواده بتواند آنها را برای چند روز پیش خودش نگه دارد تا شما و همسرتان درباره عواقب خیانت او صحبت کنید. شاید لازم باشد از شما مراقبت شود و تماس با دوستانتان برای کمک گرفتن از آن‌ها در این لحظه برای سلامت‌تان بسیار ضروری باشد.

با این حال، اگر می‌خواهید به تنهایی از این شرایط عبور کنید، این نیز خوب است.

برخی از زنان نمی‌خواهند این اطلاعات علنی ود. اگر این مورد در خصوص شما نیز صدق می‌کند، اشکالی ندارد.

در خصوص بیماری‌های مقاربتی آزمایش دهید

در خصوص بیماری‌های مقاربتی آزمایش دهید

 

در اینجا یک مسئله مهم وجود دارد که وقتی به خیانت همسرتان پی می‌برید باید به آن توجه کنید. خود را از نظر بیماری‌های مقاربتی معاینه کنید.

این مرحله اغلب به دلیل احساسات قدرتمند، استرس و مسائل بین زوج نادیده گرفته می‌شود.

با این حال، این مسئله بسیار مهم است. قطعا نمی‌خواهید یک روز از خواب بیدار شوید و متوجه شوید که به بیماری‌های مقاربتی مبتلا شده‌اید.

بنابراین، به محض اینکه متوجه خیانت شوهرتان شدید، حتما آزمایش دهید.

این کار به آرامش ذهنی و سلامت شما کمک می‌کند.

تمام زمانی را که نیاز دارید در اختیار دارید

یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با خیانت همسرتان این است که به خودتان زمان بدهید.

در چند روز یا چند هفته اول، گریه خواهید کرد و اشتهای خود را از دست خواهید داد. آن درد و عصبانیت سنگین را نیز در درون خود احساس خواهید کرد.

این زمان برای صحبت با یکدیگر زمان مناسبی نخواهد بود. قبل از اینکه بخواهید در مورد این موضوع صحبت کنید، به زمان نیاز دارید تا یک منطقه امن برای خودتان تشکیل دهید.

“چگونه با خیانت شوهرم کنار بیایم؟”

این پاسخ به خودتان بستگی دارد. زمان و قدرت معنوی‌تان به شما کمک می‌کند تا با شرایط خودتان با این مسئله کنار بیایید و او را ببخشید.

خودتان را مجبور به بخشش یا تلاش برای بازگشت به حالت عادی نکنید. از همه زمانی که نیاز دارید استفاده کنید.

گفتگو

وقتی آماده شدید، به شوهرتان بگویید که می‌خواهید یک گفتگوی عاقلانه در مورد این رویداد زندگی داشته باشید. باید منطقی و عاقلانه برخورد کنید.

شما نمی‌خواهید این مکالمه به یک میدان جنگ احساسی تبدیل شود. شما آسیب دیده‌اید. و زمانی که آسیب می‌بینید، طبیعی است که بخواهید به فردی که مسئول آن صدمه است حمله کنید.

مشکل این است که این کار باعث می‌شود این گفتگوی مهم خلاف جهت صحیح حرکت کند. پس نفس عمیق بکشید و زمانی که می‌خواهید چیزی بگویید که ممکن است پشیمان شوید تا سه بشمارید.

اگر احساس می‌کنید که نمی‌توانید بر احساسات خود غلبه کنید، با یک مشاور ازدواج قرار ملاقات بگذارید. این مکالمه زمانی بسیار سالم‌تر خواهد بود که با راهنمایی یک متخصص با تجربه گسترده در زمینه بهبودی پس از خیانت انجام شود.

به نیازها و خواسته‌های خود فکر کنید

به نیازها و خواسته‌های خود فکر کنید

وقتی شوهرتان خیانت می‌کند، ممکن است احساس کنید که تمام کارت‌های قدرت را در دست دارد. آیا او شما را به خاطر یک زن دیگر ترک می‌کند؟ برای «نگه داشتن» او چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ آیا او می‌گوید که بین شما دو نفر مانده است و نمی‌داند چه باید بکند؟

همه اینها می‌تواند باعث شود که احساس کنید قربانی هستید. حدس بزنید چی شده‌است؟ تو یک قربانی نیستی! به خودتان یادآوری کنید که شما حرف آخر را در خصوص آینده‌تان خواهید زد. او تمام قدرت را در اینجا در اختیار ندارد.

زمانی را به تنهایی اختصاص دهید و به این فکر کنید که از این ازدواج چه می‌خواهید. در مورد اینکه چگونه به این جا رسیدید فکر کنید. شاید رابطه‌تان چندان هم عالی نبوده و زمان آن رسیده است که راه خود را جدا کنید. شاید بتوانید از این بحران برای شروع فصل بعدی ازدواج‌تان استفاده کنید، فصلی با بخشش بیشتر و جلسات مشاوره ازدواج.

از این مقطع حساس برای ترسیم برنامه‌ای استفاده کنید برای اینکه می‌خواهید آینده‌تان چگونه باشد. آینده‌تان با او خواهد بود یا بدون او؟ اجازه ندهید او به طور یکجانبه این تصمیم را برای هر دو نفرتان بگیرد.

زمان تصمیم‌گیری فرا رسیده است

چگونه خشم ناشی از خیانت را از بین ببرید؟

وقتی شوهرتان به شما خیانت می‌کند، سخت است که خود را در کنار همسرتان ببینید. با همه چیزهایی که گفته شده و انجام شده است، باید تصمیم بگیرید که آیا فرصت دیگری به زندگی‌تان بدهید یا به رابطه پایان دهید.

شما خود را بهتر از هر کس دیگری می‌شناسید. اگر هنوز در رنج هستید یا می‌دانید که نمی‌توانید ادامه دهید، بله نگویید. این آینده شماست.

بخشیدن آسان نیست، اما اگر این کار را بکنید، به خودتان لطف می‌کنید.

مشاوره بگیرید

چگونه می‌توانم وقتی شوهرم خیانت می‌کند قوی بمانم؟

می‌خواهید بدانید چگونه با شوهر خیانتکارتان رفتار کنید اما خودتان هنوز به کمک نیاز دارید؟

بهترین اقدام این است که هر دوی شما برای زوج درمانی ثبت نام کنید.

با هم، سختی‌هایی را که پشت سر گذاشته‌اید را درک خواهید کرد. درمانگر دارای مجوز همچنین به شما کمک می‌کند از یکدیگر قدردانی کنید و بدانید که می‌توانید بایستید و دوباره تلاش کنید.

مهمتر از همه، مراقبت از خود را تمرین کنید

مهمتر از همه، مراقبت از خود را تمرین کنید

چگونه شوهرم را بعد از خیانت دوست داشته باشم؟ آیا هنوز امکان آشتی وجود دارد؟

با پیشرفت در این آسیب، خود و سلامت خودتان را در اولویت قرار دهید. اکنون بیشتر از همیشه باید این کار را انجام دهید.

قبل از اینکه به فرصت دوم دادن فکر کنید، ابتدا به خودتان فکر کنید.

سالم غذا بخورید و از بدن خود مراقبت کنید، مقدار زیادی میوه، سبزیجات تازه و غذاهای کامل مصرف کنید. اگرچه ممکن است با پرت کردن حواس‌تان از خیانت به چیزهای دیگر احساس خوبی داشته باشید، اما در دراز مدت هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.

بدن خود را با ورزش روزانه به حرکت وادارید – پیاده‌روی، دویدن، رقصیدن، حرکات کششی، یا انجام یوگا یا پیلاتس. این کار باعث می‌شود اندورفین‌های احساس خوب در جریان باشند و به سوزاندن برخی از این احساسات آسیب دیده کمک می‌کند. با افراد خوب و مثبتی معاشرت کنید که در صورت نیاز به همراهی با شما همراه خواهند شد.

این زمان حساسی در زندگی شماست و باید با احتیاط از خود مراقبت کنید.

نتیجه نهایی

بعد از این همه درد و رنج، گاهی باز هم می‌خواهید فرصت بدهید و یاد بگیرید که چگونه با شوهر خیانتکار کنار بیایید. در اعماق درون، می‌خواهید دوباره تلاش کنید، اما چگونه؟ از طریق این ۱۵ مرحله، متوجه خواهید شد که زمان، بهترین دوست شماست و قبل از اینکه بتوانید دوباره عاشق دیگری شوید، باید ابتدا خودتان را دوست داشته باشید.

از آنجا، یاد بگیرید که طبق شرایط خود ببخشید، به دنبال کمک حرفه‌ای باشید و در نهایت تصمیم بگیرید که فکر می‌کنید چه چیزی برای شما، همسرتان و فرزندانتان بهتر است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.3 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان