جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

دسر بدون شکر: طرز تهیه دسر انجیر تنها با سه ماده!

دسر بدون شکر: طرز تهیه دسر انجیر تنها با سه ماده!
خواندن 2 دقیقه
3.5
(47)

دسر بدون شکر رژیمی یکی از خوشمزه ترین و سالم ترین دسرهایی است که می‌توانید هنگام کاهش وزن بخورید. این دسر خوشمزه با سه ماده انجیر خشک، شیر و شیرخشک تهیه می‌شود. آماده کردن آن هم خیلی ساده و آسان است. همچنین به زمان زیادی هم نیاز ندارد. اگر دوست دارید دسر بدون شکر بخورید، این رسپی مخصوص شماست!

مواد لازم برای تهیه دسر بدون شکر:

انجیر خشک 250 گرم

شیر 4 فنجان شیر

شیر خشک 3 قاشق چایخوری

طرز تهیه دسر انجیر بدون شکر

طرز تهیه دسر انجیر بدون شکر

انجیرها را به مدت 10 تا 15 دقیقه در آب جوش خیس کنید تا نرم شود. سپس شیر را درون شیرجوش ریخته روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. بعد از به جوش آمدن شیر آن را کنار بگذارید تا خنک شود. بعد انجیرها را خرد کنید و درون مخلوط کن ریخته مقداری شیر هم به آن اضافه کنید. وقتی انجیر کامل با شیر ترکیب شد، در یک کاسه جداگانه مقداری شیر سرد بریزید و شیرخشک را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

در این مرحله یک الک بردارید و ترکیب شیر و شیرخشک را به شیر جوشانده شده اضافه کنید و هم بزنید تا کامل درون شیر ترکیب شود. حالا مخلوط انجیر پوره شده را به شیر اضافه کنید و هم بزنید تا به خوبی درون شیر حل شده و ترکیب شوند. وقتی انجیر درون شیر حل شد، ظرف های سرو را درون یک کاسه بزرگ دردار کنار هم قرار دهید و از مخلوط شیر و انجیر درون آن ها بریزید و درب کاسه را گذاشته به مدت 4 تا 6 ساعت در یک جای گرم مثل فر خاموش قرار دهید.

5 ساعت بعد کاسه را بیرون آورده، درب آن را باز کنید. خواهید دید که مایه درون دسر سفت شده و بافت پودینگ را به خود گرفته است. روی آن دارچین یا پودر کاکائو برزید و سرو کنید.

امیدواریم از خوردن این دسر خوشمزه و سالم لذت ببرید.

نوش جان!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 47

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

Avatar photo
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان