جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3.8
(35)

شیر انبه مملو از طعم انبه تازه و شیرین است! این نوشیدنی تابستانی خوشمزه فقط با استفاده از 3 ماده اصلی و چند ماده دل به خواهی ساخته شده است اما بسیار مغذی است چرا که انبه در میان ابرخوراکی‌ها قرار می‌گیرد. چه چیری بهتر از اینکه نوشیدنی بخورید که پر است از مواد مغذی و مفید؟ طرز تهیه شیر انبه را در این مطلب بیاموزید و فصل انبه را به بهترین شکل ممکن سپری کنید!

مواد لازم برای تهیه شیر انبه:

1 فنجان شیر سرد

½ فنجان انبه تازه رسیده خرد شده

۲ تا ۳ قاشق غذاخوری شکر، مقدار شکر بستگی به شیرینی انبه دارد

¼ قاشق چایخوری پودر هل

زعفران به میزان لازم

نمک به مقدار لازم

طرز تهیه شیر انبه خانگی

طرز تهیه شیر انبه

  • این روش تهیه شیر انبه، ساده ترین روش است. همه مواد را داخل مخلوط کن ریخته و هم بزنید تا کامل با هم ترکیب شوند. حالا شیر انبه را درون لیوان ریخته و از طعم فوق العاده آن لذت ببرید.

نکات مهم در تهیه شیر انبه خانگی

  • برای تهیه شیر انبه، انبه‎‌های شیرین و رسیده را انتخاب کنید.
  • مقدار شکر یا عسل را بر اساس شیرینی انبه بریزید.
  • برای تهیه پودر هل، حدود 1 قاشق غذاخوری هل سبز را در آسیاب پودر کنید و به میزان لازم از آن استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید شیر انبه را برای چند نفر آماده کنید، مواد بالا را به تعداد افراد دو یا سه برابر کنید.

آسان‌ترین روش درست کردن شیر انبه خانگی

مواد لازم:

انبه رسیده  خرد شده 1 لیوان

شیر کم چرب 1 لیوان

شکر 2/1 قاشق

یخ به میزان لازم

پودر دارچین یک قاشق چایخوری

دستورالعمل:

  • ابتدا انبه و شیر را درون مخلوط کن ریخته و ترکیب کنید. سپس باقی شیر را به همراه دارچین و شکر هم بزنید و به مخلوط کن اضافه کنید. در نهایت مقداری یخ هم به مخلوط شیر و انبه اضافه کنید. این نوشیدنی خنک برای روزهای گرم تابستان فوق‌العاده است!

خواص شیر انبه

طرز تهیه شیر انبه

خواص شیر انبه را در زیر می‌بینید:

جوان سازی پوست

با انبه که غنی از آنتی‌اکسیدان است می‌توانید چین و چروک روی پوست را کاهش داده و به جوان سازی آن کمک کنید. همچنین اگر دوست دارید می‌توانید در مورد فواید دانه انبه هم بیشتر بدانید.

کاهش وزن با شیر انبه

انبه کالری کمی دارد و می‌تواند به کاهش اشتها و در نهایت کاهش وزن کمک کند. اگر از شیر انبه برای کاهش وزن استفاده کنید خیلی زود لاغر خواهید شد، به شرطی که از شیر کم چرب در ترکیب آن استفاده کنید. همچنین فیبر موجود در انبه باعث جذب چربی می‌شود.

درمان و پیشگیری از سرماخوردگی

انبه حاوی ویتامین سی، ویتامین A و کاروتنوئید است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و نه تنها از سرماخوردگی جلوگیری می‌کند بلکه باعث درمان آن نیز می‌شود.

درمان جوش و آکنه صورت

همانطور که گفتیم انبه سرشار از ویتامین C و A است که نه تنها به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند بلکه باعث درمان آکنه و جوش صورت هم می‌شود.

کاهش فشار خون

فراموش نکنید که انبه حاوی منیزیم و پتاسیم است که می‌تواند فشار خون شما را پایین بیاورد.

طرز تهیه شیر انبه

پیشگیری از سرطان  

این میوه حاوی آنتی اکسیدان‌های بتاکاروتن و پلی فنول است که به جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان، مثل سرطان‌های روده بزرگ، پروستات، پستان و لوسمی کمک می‌کند.

تقویت قوای جنسی مردان

ویتامین A موجود در انبه می‌تواند به بهبود حرکات و کیفیت اسپرم کمک کرده و ناباروری در مردان را درمان کند.

تقویت دستگاه گوارش

انبه دارای انزایم های تجزیه پروتئین است. همچنین فیبر موجود در آن به به هضم غذا کمک می‌کند و درمانی خانگی برای زخم معده و سلامت دستگاه گوارش به حساب می‌آید.

افزایش وزن با شیر  انبه

همانطور که انبه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، خیلی راحت می‌توانید با همین ترکیب چاق هم شوید. فقط کافی است روزی دو بار شیر انبه آماده شده با شیر پرچرب بخورید.

درمان کم خونی  

آهن یکی از مواد معدنی موجود در انبه است که با افزایش تعداد گلبول‌های قرمز در بدن باعث درمان کم خونی می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.8 / 5. تعداد آرا: 35

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

Avatar photo
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان