جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
3.5
(157)

همه ما خواب می‌بینیم، خواب دیدن یک امر عادی است که از آن به عنوان جدا شدن روح از بدن هم یاد می‌شود. بعضی از خواب‌ها باعث ایجاد احساسات خوب در افراد می‌شوند، اما برخی مواقع هم خواب‌هایی می‌بینیم که باعث ناراحتی و پریشانی‌مان می‌شوند. وقتی خواب بد یا به اصطلاح کابوس می‌بینیم، پس از بیدار شدن احساسات و افکار منفی به سمت‌مان هجوم می‌آورند. در چنین مواقعی از خودمان می‌پرسیم این خواب چه معنی می‌تواند داشته باشد؟ آن وقت سعی می‌کنیم تعبیر و معنای خواب‌مان را پیدا کنیم.

اما تعبیر خواب چیست؟

آیا تاکنون فکر کرده‌اید که چطور و چگونه افراد به فکر تعبیر خواب یا بهتر است بگوییم چطور به فکر معنی و مفهوم خواب‌هایشان میفتند؟

برای رسیدن به جواب این سوال، بیایید از تعریف تعبیر خواب شروع کنیم:

تعبیر خواب روشی برای معنا دادن به رویاهایی است که در خواب می‌بینیم.

در زمان گذشته مردم مصر و یونان، خواب دیدن را یک ارتباط فراطبیعی یا وسیله‌ای برای مداخله خدایان می‌دانستند. آن‌ها برای تفسیر و معنای این رویاها، از افرادی که با این قدرت‌های معنوی در ارتباط بودند، کمک می‌گرفتند.

از این دوران، در عصر مدرن، مکاتب مختلف عصب‌شناسی و روانشناسی هم نظریه‌هایی در مورد معنا و مفهوم رویاها ارائه داده‌اند. بر اساس تحقیقات انجام شده در حال حاضر در کشورهایی مانند مصر و یونان، اکثر افراد خواب‌هایشان را طبق روانکاوی و روانشناسی فرویدی تفسیر و معنا می‌کنند.

تعبیر خواب رودخانه
دیدن رودخانه در خواب چه تعبیری دارد؟

با این حال مردم برای هر رویا و خوابی به دنبال تعبیر و معنا نیستند بلکه بیشتر به رویاهایی اهمیت می‌دهند که به تصمیمات‌شان، اعتقادات و خواسته‌هایشان در زندگی واقعی ربط داشته باشند.

همچنین باید بگوییم که هرچند خواب‌های بد باعث پریشانی و ناراحتی افراد می‌شوند و خواب‌های خوب حس و حال خوبی به افراد می‌بخشند، اما همه خواب‌های بد معنا و مفهوم بد ندارند، بنابراین اگر خوابی می‌بینید که باعث ناراحتی، آشفتگی، استرس و اضطراب‌تان می‌شود، نگران نشوید بلکه سعی کنید با دیدن تعبیر خواب آن به معنی‌اش پی ببرید.

از طرفی با دیدن ‌یک رویا در خواب‌تان به اهمیت آن هم پی‌خواهید برد. حالا قبل از این که بدانید چه خواب‌هایی دارای معنا و تعبیر هستند یا باید کدام خواب‌ها و رویاها را جدی بگیرید، باید بدانید که خواب‌ها انواع مختلفی دارند.

انواع خواب

خواب‌ انواع مختلفی دارند و به طور کلی به 5 دسته تقسیم می‌شوند:

  • منشا برخی از خواب‌ها خیالبافی و افکار انسان‌ها در دنیای واقعی است، یعنی مشغله‌ها و دغدغه‌های روزمره شما می‌توانند دلیلی برای رویاهای شما باشند.
  • برخی از خوب‌ها هم از شکل خوابیدن افراد سرچشمه می‌گیرند. مثلا وقتی خیلی زیاد غذا خورده باشید و پرخوری کنید خواب‌های پریشان می‌بینید یا وقتی روز زیاد خوابیده باشید، ممکن است رویاهای بی سر و ته ببینید و خیلی موارد دیگر…
  • در این نوع خواب هم رویاها به طبع و مزاج افراد بستگی دارد، مثلا افراد با طبع گرم خواب‌ها و رویاهایشان بیشتر محتوای آتش، حمام و گرما هستند.
  • خواب‌های بد یا خواب‌های شیطانی یکی دیگر از انواع خواب است که معمولا باعث غم و پریشانی افراد می‌شوند.
  • پنجمین نوع خواب به نام خواب‌های الهی یا رویای صادقه یاد می‌شود که به افراد مژه خبر خوب می‌دهند یا آن‌ها را راهنمایی می‌کنند.

چه خواب‌های تعبیر دارند؟

تعبیر خواب کلاه

  • خواب های دسته اول، دوم و سوم هیچ تعبیری ندارند، فقط دسته پنجم تعبیر و معنا دارند باید به آن‌ها اهمیت بدهیم.
  • خواب‌های دسته پنجم هم دو نوع است، خواب‌هایی که آنقدر واضح و روشن است که نیاز به تفسیر ندارند و خواب‌هایی که چندان هم واضح نیستند و شما باید به دنبال تعبیر و معنای آن‌ها باشید. همچنین فراموش نکنید که هر کسی نمی‌تواند خواب شما را تعبیر کند بلکه باید معبری پیدا کنید که دانش و علم این کار را داشته باشد.

کدام دسته از خواب‌ها تعبیر ندارند؟

  • خواب‌هایی که زاییده افکار و تخیلات شما است و از خیال پردازی‌های شما سرچشمه می‌گیرند، هیچ تعبیری ندارند.
  • همچنین خواب‌هایی که ناشی از طبع و مزاج افراد است، معنی ندارند.
  • از طرفی اگر خوابی می‌بینید که از شرایط بدنی و طرز خوابیدن شما سرچشمه می‌گیرد، تعبیری ندارد.

تعبیر چه خواب‌هایی را باید جدی گرفت؟

معنای خواب‌ها در انتهای شب، بعد از نماز صبح یا بعد از ظهرها فرق می‌کنند اما بر اساس نظرات معبرین و روانشناسان، خوابی که بعد از نماز صبح می‌بینید یا در انتهای شب، تعبیر، معنا و مفهوم صادقانه‌تر و صحیح‌تر دارد.

زمان و وقت خواب دیدن در تعبیر خواب مهم است

زمان دیدن خواب مانند دیدن خواب در اوایل، اواسط، انتهای شب یا بعد از نماز صبح مهم‌ترین عامل در تعبیر خواب شما به عنوان خواب شیطانی یا صادقه است. شما معمولا رویاهای صادقه را در ساعات پس از نیمه شب تا اذان صبح می‌بینید، اما خواب‌هایی که بعد از نماز صبح دیده می‌شوند، هیچ مفهوم و تعبیری ندارند.

تعبیر خواب زلزله

ابن سیرین می‌گوید اگر:

  • خوابی را در ابتدای شب می‌بینید ممکن است بیست سال بعد محقق شود.
  • در حالی که اگر خوابی را آخر شب ببینید، خیلی زود به واقعیت می‌پیوندد.
  • همچنین خوابی که بعد از طلوع صبح می‌بینید، بیش از یک ماه طول می‌کشد تا به وقوع بپیوندد.

ساعات خواب دیدن بر اساس رویاهای صادقه:

دیدن خواب بین 6 تا 10 شب: اگر خوابی نزدیک غروب ببینید، هیچ تعبیری ندارد زیرا ممکن است به خاطر پرخوری یا پر بودن معده‌تان چنین خوابی ببینید.

دیدن خواب بین 10 شب تا 2 صبح: اگر نیمه شب خواب ببینید و 50 درصد احتمال وقوع تعبیر آن وجود دارد.

2 صبح تا 5 صبح: اگر در این ساعات خوابی ببینید باید به دنبال تعبیر آن باشید، زیرا 15 تا 60 روز دیگر در زندگی واقعی‌تان ظاهر خواهد شد.

6 صبح: خواب تان در این ساعت با بالا آمدن خورشید، تعبیر می‌شود.

10 صبح: خواب در این ساعت هم تعبیر دارد.

تفاوت خواب زنان و مردان

“خواب زن چپ است” حتما بارها این جمله را شنیده‌اید. هرچند برخی این جمله را باور دارند اما متاسفانه باید بگوییم که این باور غلط است و خواب زن و مرد هیچ فرقی با هم ندارند. در اصل این عبارت با جمله “خواب ظن چپ است” اشتباه گرفته می‌شود. در این جمله کلمه “ظن” به معنی تردید، شک و گمان است. وقتی می‌گویید خواب ظن یعنی دیدن خوابی که بر اساس شک و گمان است و نمی‌شود زیاد روی تعبیر آن حساب باز کرد.

با این حال برخی بر این باوراند که خواب زنان و مردان با هم متفاوت اند، روانشناسان می‌گویند که زن‌ها بیشتر کابوس و خواب‌های پریشان می‌بینند، در واقع خواب‌های ‌آن‌ها پر از استرس و ترس بوده و بیشتر خواب از دست دادن کسی را می‌بینند.

بیماری عروق محیطی خوابیدن ساعت 10 شب

 

در واقعی موارد زیر باعث ایجاد تردید و شک در تعبیر خواب افراد می‌شوند:

  • درگیری ذهنی
  • مشغله و دغدغه های روزمره
  • مشکلات و چالش‌هایی که ذهن‌تان را درگیر کرده باشد

بنابراین اگر در چنین شرایطی خواب ببینید، چه زن باشید یا مرد، هیچ تعبیری برای آن وجود ندارد.

تاثیر شغل بر تعبیر خواب افراد

یکی از عوامل دیگر در تعبیر خواب افراد، شغل آن‌ها است. فراموش نکنید که شغل شما هم بر معنی و مفهوم خواب‌تان اثر دارد. به طور مثال اگر فردی شاغل خواب ببیند که در حال نوشیدن شیر است، سود حلال به دست خواهد آورد.

تعبیر خواب‌ها بر اساس روحیه افراد و حتی فصول سال

همچنین باید بگوییم که تعبیر خواب افراد بسته به شرایط روحی و تغییر در فصول سال هم معانی مختلفی دارند و نمی‌توان آن ها را رد کنیم و بگوییم که تعبیری ندارند.

هرگز خواب‌تان برای کسی تعریف نکنید

از حضرت محمد (ص) نقل شده که نباید هرگز خواب‌تان برای کسی تعریف کنید، زیرا خواب هر طور تعبیر شود، اتفاق میفتد. او همچنین می‌گوید خواب مانند پرنده‌ای است که تا تعبیر نشده، همچنان به پروازش در آسمان ادامه می‌دهد اما اگر تعبیر شود، سقوط می‌کند. بنابراین سعی کنید خوابتان را برای کسی تعبیر کنید که علم این کار را دارد اما برای دیگران بازگو نکنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 157

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

Avatar photo
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان