جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
2
(3)

آیا در طول عمرتان با فردی افسرده رو در رو شده اید؟ اگر یکی از دوستان یا اعضای خانواده تان در مورد افسردگی اش با شما صحبت کرده است؟ احتمالا از خود پرسیده که چگونه می توانید حمایتش کنید و راه کمک به او را جستجو کرده اید. افسردگی یک بیماری جدی است و پس از این که کسی در مورد سلامت روانش با شما صحبت می کند، باید پاسخ مناسبی به او بدهید. در این مطلب می توانید در مورد رفتار با فرد افسرده مطالعه کنید.

به او اهمیت بدهید

به دوست خود نشان دهید که برای شما مهم است. وقتی کسی از افسردگی اش صحبت می کند، باید صحبت های او را بشنوید و به او نشان دهید که حرف هایش اهمیت دارد. فورا به او بگویید چقدر سلامت روحی و روانی اش برای شما مهم است. بگویید حضورش برای شما مهم است. اگر خیلی با فرد افسرده صمیمی هستید، به او بگویید که دوستش دارید.

کنار تو می مانم

دوست شما با صحبت در مورد افسردگی اش به دنبال حمایت است. پس سعی کنید وقتی با او حرف می زنید به او بفهمانید که کنارش می مانید تا بتواند از این دوره سخت زندگی اش عبور کند.

رفتار با فرد افسرده

از او بپرسید آیا می خواهد در مورد مشکلش صحبت کند؟

از احساس تان با دوست خود صحبت کنید. اگر فکر می کنید دوست شما از به اشتراک گذاشتن جزئیات بیشتر با شما احساس ناراحتی کند، مشکلی نیست. باید به او فرصت بدهید و به او بگویید که هر زمان بخواهد با شما صحبت کند، در دسترس هستید و به او کمک خواهید کرد.

در رفتار با فرد افسرده همدلی را فراموش نکنید

در چنین مواقعی همدلی ارزشمند است. به دوست تان اجازه دهید تا از احساس شما آگاه شود، هرچند نمی توانید کامل او را درک کنید، اما حداقل این است که می توانید به او بفهمانید سعی در درک او دارید. همدلی باعث تسکین او می شود، تا بتواند راهی برای نجاتش از این بیماری پیدا کند.

رفتار با فرد افسرده

از او تشکر کنید که در این مورد با شما صحبت کرده است

برای فرد افسرده، اعتراف به آن ترسناک است. بعد از این که فردی از افسردگی اش صحبت کرد، باید بداند که تصمیم درستی گرفته است. برای این که احساس راحتی کند، به او اطمینان دهید که راز دار خوبی هستید و سعی می کنید از او حمایت کنید. همچنین از او تشکر کنید که آن قدر شما برای او مهم هستید که این موضوع را با شما در میان گذاشته است.

به او اطمینان دهید که همه چیز خوب می شود

باید به دوستتان بگویید که افسردگی یک بیماری مادام ‌العمر نیست. در رفتار با فرد افسرده به او امید بدهید زیرا او از شرایط کنونی اش رنج می برد. به او بگویید که افسردگی چیزی نیست که بابت آن خجالت بکشد، اکثر مردم تجربه ابتلا به این بیماری را دارند اما بهبود یافته اند، بنابراین نیاز نیست برای همیشه با آن کنار بیایند، بلکه می توانند با یک دوره درمانی سلامتی خود را به دست آورند.

از احساس تان حرف بزنید، این که می دانید داشتن امید در این شرایط سخت است، اما این احساس همیشگی نخواهد بود. به او از روش های درمانی و راه هایی که می تواند از شر افسردگی خلاص شود، بگویید. همچنین همیشه گوشی شنوا برای حرف های او باشید. فرد افسرده نیاز به همکاری و همدلی دارد.

رفتار با فرد افسرده

به او بفهمانید که افسرده بودن به معنای ضعیف بودن او نیست

افسردگی یک بیماری است نه نقص شخصیتی. اکثر افراد مبتلا به افسردگی احساس ضعف می کنند یا حتی احساس گناه می کنند. به همین دلیل نیاز به حمایت عاطفی بیشتر دارند. در رفتار با فرد افسرده از این عبارات استفاده کنید:

  • برای این که افسردگی داری، به این معنا نیست که ضعیف هستی.
  • قوی هستی که می‌توانی با این احساسات دست و پنجه نرم کنی، و من می‌خواهم تا زمانی که این کار را انجام می‌دهی، تو را همراهی کنم.
  • از گفتن جملاتی مانند «خوشبین باش» یا «از افکاری که به سراغت می آید، دوری کن» اجتناب کنید. شنیدن چنین جواباتی برای افراد مبتلا به افسردگی می تواند خیلی دردناک باشد. هرچند علل افسردگی هنوز در حال بررسی است، اما روانشناسان بر این باوراند که ترکیبی از عوامل ژنتیکی، بیولوژیکی، محیطی و روانی همه باعث ایجاد افسردگی در افراد می شوند. به عبارت دیگر، افسرده بودن انتخابی نیست.

سعی کنید روحیه اش را تغییر دهید

حتما اگر مدت ها با فرد افسرده در ارتباط باشید، می بینید که او به طور کامل تغییر نکرده و همچنان علایق و اشتیاق قبلی در وجود او دیده می شود. پس سعی کنید برای تغییر روحیه اش او را دعوت به انجام کارهایی کنید که دوست دارد. لزومی ندارد که همیشه در مورد افسردگی با او صحبت کنید، بلکه می توانید در مورد علایقش حرف بزنید این که دوست دارد چه کارهایی انجام دهد، تماشای فیلم، شنیدن موسیقی، پیاده روی یا کارهای هیجان انگیز دیگر و سپس در انجام آن کار همراهی اش کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان