جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
3.2
(6)

همه ما علاقمند به تشخیص شخصیت افراد از روی ظاهرشان هستیم. اما در شخصیت شناسی افراد اطرافمان چقدر اشتباه می‌کنیم؟ اغلب اوقات شخصیت واقعی افراد، تنها زمانی ظاهر می‌شود که یک اتفاق مربوط به او نمایان شود. این گونه ممکن است یک فرد سمی و یا یک فرد خوب را ببینید.

به عنوان مثال زمانی در یک صفحه حوادث روزنامه‌ای آمده بود: یک همسایه کاملا محترم، جذاب و خوش لباس یک اتاق شکنجه را در گاراژ خود تعبیه کرده بود که در آن از زنان ربوده شده سوء استفاده می‌کرد. این یک مثال افراطی است، اما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم کاملاً فریب ظاهر، رفتار و رفتار یک فرد را بخوریم.

بنابراین، چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ شما تمایل دارید که همکاران، آشنایان و دوستان جدیدی که ممکن است شریک مادام العمرتان شوند، را ارزیابی کنید. می‌خواهید بدانید که آیاآن‌ها:

صادق هستند یا ناصادق؛

قابل اعتماد یا غیرقابل اعتمادند؛

صالح‌اند،

مهربان و دلسوزاند،

و ….

حقیقت این است که باید همیشه وقت بگذارید. افراد را در شرایط خاص باید مشاهده کنید. ببینید چه واکنشی نشان می دهند. این گونه قضاوت کردن آنها آسان است. به صحبت کردن، شوخی کردن، خندیدن، توضیح دادن، شکایت کردن، سرزنش کردن، تمجید کردن، فحاشی کردن و ….

فقط در این صورت است که می‌توانید شخصیت آنها را قضاوت کنید. اما این مسئله کمی وقت‌گیر است. اما اگر 10 راه زیر را دنبال کنید، شانس بسیار خوبی دارید که شناختی از شخصیت آدم‌ها بدست آورید و روابط شما به بدی ختم نشود. این گونه شخصیت شناسی افراد با یک حساب منطقی و درست انجام می شود.

شخصیت شناسی؛ آیا خشم در فرد امری عادی است؟

شخصیت شناسی

اغلب اوقات، عصبانیت بیش از حد، نشانه‌ای از وجود مسائل اساسی است. همه افراد گهگاه در هنگام رانندگی یا زمانی که اوضاع به شکل غیرمترقبه شکل می‌گیرد، عصبانی می‌شود. اما اگر عصبانیت تقریبا همیشگی باشد، پس باید دلیل آن کشف شود و شاید شما از چنین افرادی دوری کنید. اغلب اوقات، خشم به رفتار خشونت‌آمیز و پرخاشگرانه تبدیل می‌شود. هیچکس نمی‌خواهد نزدیک کسی باشد که فکر می‌کند خشونت می‌تواند مشکلات شخصی یا جهان را حل کند.

آیا می‌توانید شاهد اعمال محبت‌آمیز در فرد باشید؟

چقدر اشخاص را مهربان و باملاحظه می‌بینید؟ آیا آن‌ها به متکدیان پول می‌دهند. به امور خیریه کمک می‌کنند.کارهای داوطلبانه انجام می‌دهند یا به روشی ساده نشان می‌دهند که حاضرند کره‌زمین را با نزدیک به  8 میلیارد نفر دیگر تقسیم کنند؟

وقتی یکی از مهمانانم هرگز به مردم ضعیف و محروم شهرمان مهربانی نکرد، شوکه شدم. او ظاهراً فردی مذهبی بود، اما من در صداقت اعتقاداتش تردید پیدا کردم.

ابیگیل ون بورن در این زمینه جمله جالبی دارد:

“بهترین شاخص برای شناخت افراد ملاک رفتار او با افرادی است که نمی‌توانند برای او کار مفیدی انجام دهند.”

شخصیت شناسی؛ چه اندازه پذیرنده تقصیر است؟

شاید می‌دانید که او مسئول خرابکاری در دفتر یا حتی عدم حضور به موقع برای قرار ملاقات است. به واکنش آنها نگاه کنید. اگر آنها شروع به سرزنش سایر همکاران یا ترافیک کنند، این نشان می‌دهد که آنها حاضر نیستند مسئولیت اشتباهات خود را بپذیرند. قضاوت کردن و شخصیت شناسی افراد بدون دیدن علائم و نشانه رفتاری امری نادرست و ناپسندیده است.

از فیس بوک به عنوان نشانگر استفاده نکنید

با دانستن این نکته که گرافولوژی دیگر آزمون قابل اعتمادی برای شخصیت افراد محسوب نمی‌‍‌شود، خیالتان راحت خواهد شد. برخی فیس‌بوک را نشانگر شخصیت افراد فرض می‌کنند. یک مطالعه نشان داد که استفاده کاربران فیس‌بوکی از الفاظ ناپسند، کنایه‌های جنسی و شایعات، شاخص قابل اعتمادی از شخصیت یا عملکرد آینده افراد نیست.

شخصیت شناسی؛ ایمیل‌های افراد را بخوانید

شخصیت شناسی

یک ایده بسیار بهتر این است که ایمیل‌های افراد را بخوانید. مطالعات نشان می‌دهد که استفاده از موارد زیر می‌تواند ویژگی های شخصیتی خاصی را نشان دهد:

غلط‌های مکرر املایی ممکن است نشان دهنده بی‌تفاوت بودن افراد باشد.

استفاده از ضمایر سوم شخص ممکن است، نشان‌دهنده تشریفاتی بودن باشد.

تعداد زیاد علامت سوال می‌تواند خشم را نشان دهد.

و….

مراقب خودنمایی‌ها باشید

به صحبت‌های مردم در حین گفتگو گوش دهید. آنها هر چند وقت یک بار به دستاوردها، ترفیعات، جوایز و موفقیت‌های خود اشاره می‌کنند؟ اگر این اتفاق زیاد بیفتد، نشانه‌ مطمئنی است که این شخص نسبت به دستاوردهای خود غلو می‌کند. مطمئن است که تواضع یا فروتنی او مشخص می‌شود. تاسف خوردید! شخص دیگری که باید از آن اجتناب کرد.

قضاوت کردن؛ به دنبال شواهد پشتکار باشید

یک شخص قدرتمند و سرسخت در زمانی که می‌خواهد به یک هدف زندگی دست یابد، پافشاری می‌کند و هرگز تسلیم نمی‌شود. به دنبال شواهدی مبنی بر ادامه فعالیت آنها با وجود مشکلات بسیار باشید.

دستاوردهای بزرگ دانشمندان و مخترعان همگی نشان از پشتکار دارند. فقط باید به انیشتین، ادیسون (که هزاران بار شکست خورد) و … فکر کنیم تا الهام بگیریم.

نمره همدلی آنها بالاست

به نحوه صحبت آنها در مورد اعضای کمتر خو‌ش‌شانس جامعه مانند فقرا، مهاجران و معلولان گوش دهید. آیا متوجه شده‌اید که آنها به شکلی دلسوزانه یا متکبرانه در مورد این افراد صحبت می‌کنند؟ این واقعیت که حتی آنها را ذکر می‌کنند، نشانگر قوی همدلی است.

افراد با همدلی صفر هرگز یا به ندرت در مورد افراد محروم صحبت می‌کنند. آنها به ندرت از شما سؤالی در مورد زمان یا رابطه دشوار می‌پرسند. آنها معمولاً گفتگو را به سمت خودشان هدایت می‌کنند. این افراد همدلی صفر دارند و در موارد شدید، روان‌پرستانی هستند که هرگز نسبت به قربانیان خود احساسی نشان نمی‌دهند.

یاد بگیرید که چگونه از نظر اجتماعی تعامل داشته باشید

شخصیت شناسی

ما حیواناتی اجتماعی هستیم و این چیزی است که ما را انسان منحصر به فرد می‌کند. اگر فردی منزوی یا تنها باشد، این ممکن است نشانگر منفی شخصیت او باشد. شما می‌خواهید با فردی آشنا شوید که اعتماد، صداقت و وفاداری را می‌داند. تنها راه برای تمرین این ویژگی‌های عالی، تعامل واقعی اجتماعی است. مزیت بزرگ این است که می‌توانید مشکلات را به اشتراک بگذارید و موفقیت و شادی را با هم جشن بگیرید.

استاندال می‌گوید: “در تنهایی می‌توان همه چیز را به دست آورد، جز شخصیت.”

قضاوت کردن؛ از افراد سمی دوری کنید

این افراد سعی می‌کنند دیگران را کنترل کنند. اغلب در کنار آمدن با شکست‌های خود ناکام هستند. رفتار و مکالمات معمولی ممکن است مربوط به موارد زیر باشد:

انتقاد از شرکا، همکاران و دوستان

شکایت از عدم موفقیت خود

سرزنش دیگران برای بدشانسی یا شکست خود

وسواس نسبت به خود و مشکلاتشان

به صحبت‌های این افراد گوش کنید و به سرعت متوجه خواهید شد که باید به هر قیمتی از آنها دوری کنید. چرا که منفی بودن آنها شما را به پایین می‌کشاند.

اکنون، پس از بررسی برخی از بهترین راه‌های قضاوت در مورد یک شخص، دیگران شما را چگونه می‌بینند؟

به رفتار آن‌ها با دیگران دقت کنید

نحوه رفتار یک فرد با دیگران در شناخت شخصیت واقعی او کمک می‌کند، زیرا این رفتار او است که در مورد شخصیت درونی‌اش حرف می‌زند. می‌توانید ببینید که آن‌ها با افرادی که در موقعیت پایین‌تری از خودشان قرار دارند، مانند پیشخدمت، سرایدار، یا نمایندگان خدمات مشتری، چگونه رفتار می‌کنند. نگرش مهربانانه و محترمانه نسبت به آن‌ها می‌تواند نشان دهنده این باشد که فرد دارای شخصیتی دلسوز و همدل است. برعکس، فردی که نسبت به این افراد بی‌توجه بوده و یا بی ادبانه رفتار می‌کند، شخصیت خودخواهانه تری دارد.

به اعمال آن‌ها توجه کنید

شخصیت شناسی

در واقع همانطور که می‌دانید همه می‌توانند حرف بزنند اما این که در عمل چه کاری انجام می‌دهند مهم است. زیرا رفتار و عملکرد شما همیشه بلندتر از سخنانی که است از دهان شما بیرون می‌آید. برای شناخت یک فرد به رفتار و عملکرد او نگاه کنید. ببینید که او زمانش را چگونه و با چه کسانی می‌گذراند. چه چیزهایی اولویت اوست و چگونه با چالش‌ها رو به رو می‌شود. اگر فردی مدام به تعهداتش پایبند باشد، مسئولیت اعمالش را بر عهده بگیرد و با مهربانی رفتار کند، شخصیت بزرگی دارد.

صداقت آن‌ها محک بزنید

صداقت یک جنبه حیاتی از شخصیت یک فرد است. به صحبت‌های او و رفتارش دقت کنید، آیا واقعا در مورد موضوعات و اتفاقات میان شما یا اطرافیانش راست می‌گوید یا دروغ؟! کسی که حتی در بدترین شرایط هم واقعیت را بازگو می‌کند بهترین فردی است که می‌توانید با او ارتباط برقرار کنید، زیرا او هرگز و در هیچ شرایطی به شما دروغ نمی‌گوید و شخصیت فریبکاری ندارند.

به پاسخ و واکنش آن‌ها در شرایط دشوار دقت کنید

سختی‌ها اغلب شخصیت واقعی یک فرد را آشکار می‌کنند. آن‌ها را درست زمانی بشناسید که با موقعیت‌های دشوار رو به رو می‌شوند. به خصوص وقتی شکست بزرگی را تجربه کرده‌اند. از خودتان بپرسید آیا مسئولیت اعمالش را بر عهده می‌گیرد یا دیگران را مقصر می‌داند؟ کسی که اشتباهاتش را قبول می‌کند و از آن‌ها درس می‌گیرد، احتمالاً شخصیت مسئولیت پذیرتری دارد.

روابط آن‌ها را زیر نظر بگیرید

رابطه یک فرد با دیگران نیز می‌تواند به بینش شما در مورد شخصیت او کمک کند. به نحوه رفتار آن‌ها با خانواده، دوستان و سایر افراد مهم اطرافش توجه کنید. کسی که برای روابطش ارزش قائل است و به آن‌ها احترام می‌گذارد و مرزهای سالم بین‌شان را حفظ می‌کند، شخصیتی دلسوز و محترم دارد.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد آرا: 6

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان