جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

۵ اشتباه رایجی که در مورد موهای تان مرتکب می شوید

۵ اشتباه رایجی که در مورد موهای تان مرتکب می شوید
خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 در این فکر هستید که چرا موهای‌تان شکننده شده‌اند یا بیش از حد چرب هستند؟ عوامل زیادی وجود دارد که بر سلامت موها تاثیر می‌گذارند. و وقتی پای عادت‌های روزانه به میان می‌آید، ممکن است مرتکب اشتباهاتی شوید که خودتان هم از آنها بی‌خبرید. در این نوشتار به پنج اشتباه رایجی می‌پردازیم که می‌توانند موهای‌تان را با آسیب مواجه کنند.

۱. هر روز موهای‌تان را می‌شویید

اگر هر روز موهای‌تان را شامپو کنید، چربی‌های طبیعی آنها را از بین می‌برید. با این کار، پوست سرتان چربی بیشتری تولید می‌کند و حتی شکستگی موها افزایش می‌یابد. در حالت ایده‌آل باید بسته به نوع پوست سرتان، موها را فقط 3 تا 4 بار در هفته بشویید.

۲. بیش از حد از نرم‌کننده استفاده می‌کنید

احتمالا هر بار که موهای‌تان را می‌شویید، نرم‌کننده هم استفاده می‌کنید. با این حال، یک اشتباه رایج استفاده از آن مانند شامپو است. نرم‌کننده را فقط باید روی تارهای مو بزنید. استفاده از آن در ناحیه پوست سر باعث چرب‌تر شدن موها می‌شود.

مطلب مرتبط: از کاهش استرس تا سلامت پوست، ۱۳ فایده دوش آب سرد برای سلامتی

۳. موها را با آب داغ می‌شویید

همه عاشق حمام داغ هستند، اما آب داغ در واقع می‌تواند به موها آسیب وارد کند، به این دلیل که چربی طبیعی مو و کراتین را از بین می‌برد و باعث حذف درخشندگی موها می‌شود.

۴. موهای خیس را می‌بندید

آیا می‌دانید موهای خیس بیشتر مستعد آسیب هستند؟ اگر موهای خیس را شانه بزنید یا ببندید، تارهای مو دچار شکستگی می‌شوند. اما اگر اصرار دارید همان ابتدای خروج از حمام موها را مرتب کنید، حتما از شانه دندانه درشت استفاده و موها را با گیره جمع کنید.

مطلب مرتبط: با این ۳ فرمول ساده شامپوی خشک خانگی بسازید

۵. موها را زیاد برس می‌کشید

این کار می‌تواند اصطکاک و آسیب زیادی ایجاد کند. کشش مداوم سبب آسیب دیدن موها و موخوره می‌شود و در عین حال چربی موها را افزایش می‌دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان