جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

کشته و زخمی شدن 11 هزار غیرنظامی در سال ۲۰۱۸ در افغانستان؛ تلفات توسط نیروهای طرفدار دولت 24 درصد افزایش یافته است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

یوناما یا دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۸ میلادی، 3804 غیرنظامی در این کشور کشته و 7189 غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

در گزارش تازه‌ای که امروز یک‌شنبه(5حوت) از سوی این یوناما و دفتر حقوق بشر سازمان ملل منتشر شده، آمده است که این آمار یک افزایش ۵ درصدی را در مجموع تلفات افراد ملکی و افزایش ۱۱ درصدی را در رقم کشته شدگان نسبت به سال ۲۰۱۷ می باشد.

یوناما گفته است که افزایش حملات انتحاری توسط عناصر مخالف دولت و افزایش حملات هوایی و عملیات‌های جستجو توسط نیروهای طرفدار دولت، عوامل کلیدی در افزایش تلفات غیرنظامیان در سال ۲۰۱۸ شناخته شده است.

یافته‌های این نهاد نشان می دهد که ۶۳ درصد تلفات غیرنظامیان به عناصر مخالف دولت، ۳۷ درصد به طالبان، ۲۰ درصد به شاخه‌ی خراسان دولت اسلامی یا داعش و 6 درصد دیگر به عناصر نامشخص مخالف دولت نسبت داده شده و 24 درصد تلفات افراد ملکی نیز از سوی نیروهای طرفدار دولت، ۱۴ درصد توسط نیروهای امنیتی افغانستان، 6 درصد توسط نیروهای خارجی و 4 درصد دیگر توسط گروه‌های مسلح طرفدار دولت صورت گرفته است.

Civilian deaths from Afghan conflict in 2018 at highest recorded level

این گزارش نشان می دهد که آمار غیرنظامیانی که از سوی عناصر مخالف دولت کشته و زخمی شده‌اند، در مقایسه به سال ۲۰۱۷ میلادی 3 درصد افزایش یافته است. دلیل عمده‌ی این تلفات استفاده‎ی بدون تفکیک از حملات انتحاری و مواد جاسازی شده‌ی انفجاری و هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان بوده است.

یوناما گفته است که میزان تلفات غیرنظامیانی که طالبان مسئولیت آن را به عهده گرفته‌اند، در مقایسه به سال ۲۰۱۷ میلادی 7 درصد کاهش یافته است. اما تلفات غیرنظامیان از سوی داعش در سال گذشته‌ی میلادی، ۱۱۸ درصد افزایش داشته است.

یوناما در این گزارش خود افزوده است که استفاده از مواد جاسازی شده‌ی انفجاری توسط عناصر مخالف دولت در حملات انتحاری و غیرانتحاری، به حد اعظمی آن رسیده و همچنان عامل اصلی تلفات غیرنظامیان در سال ۲۰۱۸ میلادی باقی مانده است.

این نهاد تصریح کرده است که ۴۲ درصد تلفات غیرنظامیان به دلیل استفاده از مواد انفجاری، ۱۶ درصد در حملات انتحاری، ۲۶ درصد در حملات غیرانتحاری صورت گرفته است.

هم‌چنان تلفات غیرنظامیان در سال ۲۰۱۸ میلادی در مقایسه به سال ۲۰۱۷ میلادی از سوی نیروهای طرفدار دولت افغانستان، ۲۴ درصد افزایش یافته است.

یوناما در این گزارش خود بیان داشته که در یک دهه گذشته در افغانستان، 32 هزار غیر نظامی کشته و حدود 60 هزار غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان