جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

نرگس نهان: افغانستان می‌تواند یکی از 10 صادرکننده بزرگ «تالک» جهان باشد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سرپرست وزارت معادن و پطرولیم افغانستان در واکنش به گزارش سازمان «گلوبل ویتنس» یا شاهد جهانی در مورد استخراج گروه‌های تروریستی چون داعش از معادن «تالک» افغانستان، می‌پذیرد که تالک افغانستان به پاکستان فرستاده شده و در آن‌جا پروسس می‌شود، اما می‌گوید که روی طرحی کار می‌کنند تا بتوانند این ماده معدنی را در افغانستان پروسس کنند.

خانم نرگس نهان که امروز پنج‌شنبه(3 جوزا) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت: «می‌پذیریم که در برخی از مناطق افغانستان ناامنی وجود دارد و مخالفان با استفاده از این فرصت، معادن را قاچاق می‌کنند که در این قسمت نقش نیروهای امنیتی ما بسیار مهم است. این را قبول داریم که تالک از افغانستان به پاکستان فرستاده شده و در آنجا پروسس می‌شود».

با این حال، وی می‌گوید، هر تحقیقی که در مورد معادن افغانستان صورت می‌گیرد، متأسفانه تنها یک جنبه آن را پوشش می‌دهد.

nargis nahan

سرپرست وزارت معادن می‌گوید که اگر تالک به صورت خوب مدیریت شود، افغانستان یکی از ۱۰ صادرکننده بزرگ تالک در جهان خواهد بود.

او تأکید کرد که شرط وزارت معادن برای سرمایه‌گذاری در بخش تالک این بوده که حداقل سرمایه‌گذار در حدود ۱۰ میلیون دالر سرمایه‌گذاری کند، در حالی که هیچ سرمایه‌گذار با این میزان حاضر به سرمایه‌گذاری نشده است.

نرگس نهان خاطرنشان کرد که وزارت معادن به خاطر تشویق بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش معادن، تعرفه‌ گمرکی را از ۲۰ درصد به 2 تا 3 درصد رسانده، به شرطی که مواد معدنی در داخل افغانستان پروسس شود.

وی افزود: «معادن زغال سنگ سمنگان و لاجورد بدخشان از سوی نیروهای افراط‌گرا قاچاق می‌شد که در حال حاضر ما طرحی را به شورای امنیت فرستاده‌ایم که از قاچاق آن جلوگیری شود. اما باید تأیید کنم که در سمنگان اکثر زغال سنگ توسط زورمندانی استخراج می‌شود که در دولت سهیم اند.»

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان