جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
7 بازدید

سال 95 خورشیدی؛ جلوگیری از غصب بیش از 16 هزار جریب زمین در افغانستان

سال 95 خورشیدی؛ جلوگیری از غصب بیش از 16 هزار جریب زمین در افغانستان
خواندن 3 دقیقه
0
(0)

وزارت عدلیه ی افغانستان در اعلامیه‌ای گفته است که این ارگان توانسته از غصب بیش از 16 هزار جریب زمین دولتی جلوگیری کند.

وزارت عدلیه‌ی افغانستان در این اعلامیه گفته است که این زمین‌ها شامل 16 هزار و 194 جریب می‌شود که در جریان دفاع در محاکم از غضب آن جلوگیری شده است.

در اعلامیه این وزارت چنین آمده است: ” این اداره پس از سعی و تلاش درسال مالی ۱۳۹۵،  به موازی ۱۶۱۹۴جریب و ۷ بسوه زمین ، ۲۷۱ باب دوکان، ۶ دربند حویلی ،۱ باب آپارتمان، ۳۸۳۴۶۱۰۳ افغانی و ۶۶۶۰۵۲.۶۶ ‌دالر امریکایی را در مرحله تمیز به نفع دولت حکم محاکم محترم را بدست بیاورند.”

این وزارت تاکید کرده که براساس قانون مسوولیت دارد تا از منافع قانونی دولت به ویژه زمین و دارایی‌های منقول و غیرمنقول در پیشگاه محاکم دفاع کند.

وزارت عدلیه از تمام نهادهای دولتی خواسته تا در صورتی که اموال منقول و غیرمنقول شان غصب شده باشد، از این وزارت برای دفاع از اموال شان درخواست کمک کند.

وزارت عدلیه افغانستان در سال جاری خورشیدی از غاصبان بیش از 16000جریب زمین دولتی جلوگیری کرده است
وزارت عدلیه افغانستان در سال جاری خورشیدی از غاصبان بیش از 16000جریب زمین دولتی جلوگیری کرده است

در اعلامیه‌ی این وزارت آمده است که ” بر بنیاد احکام قانون قضایای دولت، تمام ادارات دولتی مکلف اند، درصورتی که اموال منقول وغیر منقول شان توسط اشخاص وافراد مورد غصب قرار گرفته باشد اسناد ومدارک خود را با نماینده‌شان معرفی نمایند تا به‌طور مشترک از حقوق عامه دفاع نماییم.”

مشکل غصب زمین

غصب زمین‌های دولتی طی سال‌های اخیر به یک روند معمولی تبدیل شده و آن طوری که مقام‌های مسوول می‌گویند هزاران جریب زمین دولتی توسط زورمندان در مناطق مختلف افغانستان غصب شده است.

سال گذشته‌ی میلادی تحقیق یک نهاد غیر دولتی در مورد غصب زمین در افغانستان زیر نام «فصل سیاه غضب زمین» نشان داد  که بیش از یک میلیون جریب زمین در سال‌های اخیر در افغانستان غصب شده‌است.

گزارش تحقیقی یک نهاد غیر دولتی نشان می دهد که در سال گذشته ی میلادی بیش از 1میلیون جریب زمین توسط اشخاص مختلف از جمله زورمندان محلی غصب شده است
گزارش تحقیقی یک نهاد غیر دولتی نشان می دهد که در سال گذشته ی میلادی بیش از 1میلیون جریب زمین توسط اشخاص مختلف از جمله زورمندان محلی غصب شده است

تهیه این گزارش صد صفحه‌ای سه ماه را در برگرفت و اسناد که این نهاد بدست آورد به کمک ادارهای دولتی و غیر دولتی از جمله دادگاه عالی افغانستان، اداره عالی اراضی، کمیسیون‌های پارلمان، شهرداری‌ها و وزارت شهرسازی تهیه شد.

در این تحقیق که با بیش از  70 تن از منابع معتبر دولتی مصاحبه شده بود، نشان داد که بیش از یک میلیون و دوصد هزار جریب زمین دولتی در 34 ولایت افغانستان غصب شده است.

این گزارش گفته است که آمار و ارقام متفاوتی از مجموع زمین‌های غصب شده در افغانستان ارایه شده چنانچه در یکی از گزارش‌های دولتی آمده است که بیش از چهار و نیم میلیون جریب زمین در افغانستان غصب شده است.

محمد رضا جعفری همکار این گزارش بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان