جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

تلاش برای شفافیت فعالیت مدارس دینی؛ صالح: طلاب و روحانیون ۴۹۲ مدرسه در کابل بایومتریک شوند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

در ادامه تلاش ها برای شفافیت فعالیت مدارس دینی امرالله صالح معاون اول رییس جمهور غنی می گوید از ۳۶۲ مدرسه در شهر و ۱۳۰ مدرسه در ولسوالی های کابل خواسته شده تا تمام شاگردان و استادان شان را ثبت بایومتریک کنند.

امرالله صالح امروز چهارشنبه (۲۸عقرب) گفته است که به ریاست احصاییه مرکزی نیز هدایت داده شده تا روند بایومتریک استادان و شاگردان مدارس دینی را در اولویت کارشان قرار دهند.

او تاکید کرده: « از مدارس ما نباید سوء استفاده شود».

امرالله صالح پیشتر نیز گفته بود که یک مدرسه دینی در کابل را مورد بررسی قرار داده است.

سومین فرد مرتبط به حمله بالای دانشگاه کابل بازداشت شد

همزمان با این امرالله صالح در مورد پیشرفت ها در زمینه تحقیقات حمله بر دانشگاه کابل گفته است که کسی به اسم رحمت الله از «شرکای مستقیم» در حمله بر دانشگاه کابل بازداشت شده است.

او از ریاست دانشگاه کابل خواسته که به عنوان یک نهاد علمی که متضرر از این جنایت شده است اقامه دعوا کند.

به گفته صالح: «مسله پوهنتون کابل و کورس کوثر جنایت علیه بشریت محسوب می گردد و ما باید تمام جامعه افغانستان وجهانی را در برابر جنایت کاران بسیج سازیم. امیدواریم کمسیون حقوق بشر افغانستان نیز از عادت همیشگی اش که تنها انتقاد است بیرون شده و درین قسمت آستین بر بزنند و کاری کنند. مردم متوقع اند که کمسیون حقوق بشر افغانستان فراتر از گزارش نویسی از حقوق شان نیز در جوامع جهانی و موسسات جهانی حرف بزند.»

معاون اول ریاست جمهوری خاطرنشان کرده که در شهر کابل ۹۴ شرکت «بلتی» که جنس را از حالت عمده تبدیل به محموله های کوچک کرده بعد از آن وارد کشور می کنند شناسایی و از آنان خواسته شده که بصورت عاجل خود را در وزارت مالیه ثبت کنند.

به گفته او اطلاعات تایید ناشده این است که شرکت های «بلتی» هیچ چیز را باز نمی کنند و تروریستان ازین خلای امنیتی بارها استفاده کرده و مواد ممنوعه را از پاکستان به شهر کابل انتقال میدهند.

وضع مالیات بر جایدادها

امرالله صالح در ادامه تاکید کرده که براساس احصاییه موسسات در کابل ۹۰۰ هزار ساختمان کوچک و بزرگ وجود دارد اما بر اساس سروی شهرداری کابل حدود یک ملیون ودوصد هزار جایداد در کابل موجود است.

صالح اضافه کرده که قرار است که بر هر جایداد که در آن یک فامیل زندگی می کند بین صد تا یک و نیم صد افغانی مالیه وضع شود تا شهرداری بتواند که خدمات صفایی را درست پیش ببرد.

او تصریح کرده: «آنچه به اسم صفایی مردم می پردازند مالیه جایداد است که هیچ ربط به صفایی ندارد. در عین حال قرار است که کنفرانس تبادل نظر با مالکان بلند منزل ها دایر گردد و ما میلیونرهای کابل را متوجه مسوولیت های اجتماعی و اخلاقی شان بسازیم.»

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان