جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

کرونا و کودکان؛ چرا این ویروس رفتار متفاوتی با کودکان دارد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مطالعات در چین، ایسلند، استرالیا، ایتالیا و هالند نشان داده‌اند که کودکان کمتر از بزرگسالان تحت تاثیر کرونا ویروس جدید قرار می‌گیرند و کمتر آن را انتقال می‌دهند.

اما ویروس که همان است، خواه بزرگسالان را مبتلا کند و خواه کودکان را! بنابراین سوال اینجاست که چرا کرونا تاثیر متفاوتی روی بزرگسالان و کودکان دارد؟ پاسخ این سوال ممکن است در سیستم ایمنی کودکان که هنوز هم در حال تکامل است، نهفته باشد. و هرچند کووید-۱۹ بیماری جدیدی است، اما این الگوها در مورد ویروس‌های دیگر هم دیده شده‌است.

سیستم ایمنی با افزایش سن تغییر می‌کند و از جهات مختلف ضعیف‌تر یا قوی‌تر می‌شود. ممکن است بدن یک فرد بالغ در برابر تهدیدهای آشنا بهتر عمل کند، اما نسبت به موارد جدید انعطاف و توانایی زیادی نداشته باشد. SARS و MERS نیز که در سال‌های گذشته شیوع داشتند، ظاهرا رفتار دوستانه‌ای با کودکان داشتند.

SARS و MERS نیز مانند کووید-۱۹ توسط ویروس‌هایی کاملاً جدید برای انسان ایجاد شدند و سیستم ایمنی افراد بالغ در برخورد با ویروس‌های چندان قوی نیست. از طرف دیگر کودکان دائماً با ویروس‌هایی سروکار دارند که لزوماً جدید محسوب نمی‌شوند اما برای آنها جدید هستند. دونا فاربر، ایمونولوژیست در دانشگاه کلمبیا می‌گوید: “هر آنچه کودک تجربه می‌کند، جدید است. بنابراین، سیستم ایمنی بدن او برای مقابله با پاتوژن‌های جدید به چندین شیوه برتر و تواناتر است.”

کرونا و کودکان: فرضیه دیگری که چرا کودکان آسیب چندانی از کرونا ویروس جدید نمی‌بینند این است که آنها به طور مکرر به چهار کرونایی که برخی سرماخوردگی‌ها را ایجاد می‌کند، آلوده می‌شوند. کرونا ویروس‌های عامل سرماخوردگی خیلی هم به کرونای عامل کووید-۱۹ نزدیک نیستند، اما باز هم شباهت‌هایی دارند. مصونیت در برابر این ویروس‌های سرماخوردگی به مرور زمان از بین می‌رود، بنابراین کودکانی که اخیراً در معرض این بیماری قرار گرفته‌اند ممکن است از بعضی محافظت‌هایی که بزرگسالان ندارند، برخوردار باشند.

فرضیه دیگر مربوط به گیرنده ACE2 است، که کرونا ویروس جدید برای ورود به سلول استفاده می‌کند. براساس مطالعات حیوانی، تعداد گیرنده‌های ACE2 در ریه‌ها با افزایش سن کاهش می‌یابد. چرا داشتن ACE2 بیشتر شدت COVID-19 را کاهش می‌دهد؟ هیچ کس کاملاً مطمئن نیست، اما به نظر می‌رسد که ACE2 عملکردهای دیگری نیز در بدن دارد که با کاهش التهاب مرتبط است و ممکن است از بدن در برابر بیماری‌های وخیم محافظت کند.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان