جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

پزشکان افزایش ابتلای سندروم التهابی در کودکان را پیش بینی می کنند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

پزشکان روز چهارشنبه اعلام کردند که پیش‌بینی می‌شود موارد ابتلای کودکان به سندروم التهابی افزایش بیابد.

داکتر جفری برنز، متخصص مراقبت‌های ویژه در شفاخانه کودکان بوستون می‌گوید: این بیماری که سندرم التهابی مولتی‌سیستم در کودکان نام دارد، ظاهرا یک سندرم پسا ویروسی است.

پزشکان در حال بررسی دست کم 150 کودک (غالبا در نیویورک) هستند. اما یک بررسی CNN نشان می‌دهد که مراکز درمانی دست کم 18 ایالت در حال بررسی موارد مشکوک هستند.

برنز به سی‌ان‌ان گفت: “این سندرم التهابی مولتی سیستم مستقیما ناشی از ویروس نیست. فرضیه پیشرو این است که بیماری در اثر واکنش ایمنی بدن بیمار ایجاد می‌شود.”

پزشکان انگلیس اولین بار ماه گذشته در مورد این سندرم هشدار دادند. پزشکان ایتالیایی نیز این سندرم را گزارش داده‌اند.

داکتر ایزایک، مدیر گروه بهداشت عمومی ایلینویز می‌گوید:”این بیماری طیفی از اختلالات است و بنابراین در بعضی موارد عروق کرونر بیمار هم درگیر می‌شود و گاهی اوقات نه.”

واکنش تاخیری به عفونت

تست کرونای همه كودكان مبتلا به این سندروم التهابی مثبت نبوده‌است، اما گزارش‌های مربوط به اروپا و چند شهر در آمریكا پیوندی را بین این دو نشان می‌دهد.

برنز معتقد است که شاهد موارد بیشتری خواهیم بود زیرا کووید-۱۹ افراد بیشتری را مبتلا می‌کند. این یک بیماری نادر است، اما عواقب نادر از عفونت‌های ویروسی هنگامی که میلیون‌ها نفر به آن مبتلا می‌شوند، بیشتر خواهند بود.

برنز به سی‌ان‌ان گفته‌است: “ما می‌توانیم طی ۴ تا ۶ هفته انتظار موارد بیشتری را داشته باشیم. به علاوه منطقی به نظر می‌رسد که بیماری ابتدا در نیویورک ظهور کرد زیرا نیویورک بزرگ‌ترین شیوع کووید-۱۹ را داشت. “

او ادامه داد، این سندروم حال بیشتر کودکان را وخیم نمی‌کند. اکثر آنها حتی به بخش مراقبت‌های ویژه نیاز ندارند، اگرچه تعداد معدودی هم جان باختند.

به گفته برنز، سازمان جهانی بهداشت نیز در تلاش است تا این سندرم را تعریف کند و پزشکان را آگاه نگه دارد، تا آنها بدانند که دنبال چه چیزی باشند و چطور بیماری را درمان کنند.

او ادامه می‌دهد، “شناخت واکنش ایمنی كودكان می‌تواند كلیدی برای توسعه واكسین باشد و همچنین می‌تواند یك كلید اساسی برای درمان بزرگسالان باشد تا بفهمیم كه چرا كودكان بهتر از بزرگسالان قادر به مبارزه با کووید-۱۹ هستند. “

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان