جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

با این ۸ ماده غذایی، جوانی پوست تان را حفظ کنید

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

زمانی که برنامه غذایی‌مان را مملو از آنتی‌اکسیدان، چربی‌های سالم، آب و مواد مغذی ضروری کنیم، بدن‌مان از طریق بزرگ‌ترین ارگان خود، یعنی پوست، از ما قدردانی می‌کند! در این نوشتار با مواد غذایی که روند پیری را به تاخیر می‌اندازند، آشنا خواهیم شد.

۱. فلفل دلمه قرمز

فلفل دلمه قرمز علاوه بر ویتامین C که برای کلاژن‌سازی خوب است، کارتنوئید فراوانی ( نوعی آنتی‌اکسیدان‌) هم دارد. کارتنوئیدها می‌توانند از پوست در برابر آلودگی، نور آفتاب و سموم محیطی محافظت کنند.

۲. پاپایا

این ابرخوراکی لذیذ انواعی از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی دارد که می‌توانند به بهبود حالت کشسانی پوست و کاهش چین و چروک کمک کنند.

۳. بلوبری

بلوبری سرشار از ویتامین A و C و همین‌طور نوعی آنتی‌اکسیدان به نام آنتوسیانین است. این آنتی‌اکسیدان قدرتمند با پیشگیری از فقدان کلاژن و کاهش واکنش التهابی در بدن، از پوست در برابر آسیب نور خورشید، استرس و آلودگی محافظت می‌کند.

۴. بروکلی

بروکلی منبعی از خواص ضدالتهابی و ضدپیری از جمله ویتامین‌های C و K، انواعی از آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر، فولات، لوتئین و کلسیم است.

۵. پالک (اسفناج)

پالک بی‌نهایت آبرسان و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به تقویت بدن کمک می‌کنند. ویتامین C فراوان موجود در این گیاه برگدار سبز، در تولید کلاژن و درنتیجه سفتی و نرمی پوست نقش قابل‌توجهی دارد.

۶. مغزیات

بسیاری از مغزیات (به ویژه بادام) منبع فوق‌العاده‌ای از ویتامین E هستند که به ترمیم بافت و حفظ رطوبت پوست کمک می‌کنند. چهارمغز حتی حاوی اسیدهای چرب امگا۳ هستند که می‌تواند غشاء سلولی پوست را تقویت کند، از پوست در برابر آفتاب محافظت کند و با حفظ چربی طبیعی پوست به آن درخششی طبیعی بدهد.

۷. آووکادو

آووکادو به میزان فروانی اسیدهای چرب ضدالتهاب دارد که به نرمی و سفتی پوست کمک می‌کنند. این میوه همچنین حاوی مواد مغذی از جمله ویتامین‌های k،C،E و A و پتاسیم است که از اثرات منفی بالا رفتن سن جلوگیری می‌کنند.

۸. انار

انار سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است بنابراین می‌تواند از بدن در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت کرده، سطح التهاب را در بدن کاهش بدهد. دانه‌های انار حاوی ترکیبی به نام پونیکالاجین هستند که به حفظ کلاژن در پوست کمک می‌کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان