جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

روزنگاری کرونا ویروس در افغانستان(۱)؛ از تمرکز بر ولایت های غربی تا آغاز گردش داخلی بیماری

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

 جریان تحولات ویروس کرونا در جهان و افغانستان همچنان ادامه دارد. اکنون این ویروس در 14 ولایت گسترش یافته که 84 فرد به آن مبتلا شده است.

مسئولان وزارت صحت عامه می‌گویند، از میان این افراد 28 نفر آنان سابقه سفر به ایران ندارند اما به این ویروس مبتلا شده‌اند.

دومین روز محدودیت روزگردی در هرات

امروز دومین روز از محدودیت روزگردی در هرات است، همچنانی که روز گذشته سخنگوی این ولایت به خبرنامه گفته بود، سر از امروز روند توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی به هزاران نفر از افراد نیازمند در این شهر شروع شده است.

از طریق این برنامه که با همکاری اتاق تجارت و سرمایه گذاری روی دست گرفته شده است، در مرحله نخست برای حدود چهار هزار خانواده بسته های بهداشتی و مواد غذایی توزیع می گردد و بخش خصوصی در امر ضد عفونی شهر نیز سهم خواهد گرفت.

اختصاص 400 میلیون به هرات

به دنبال این موضوع ارگ ریاست جمهوری نیز امروز پنج‌شنبه (7 حمل) در یک خبرنامه گفته است که رئیس جمهور غنی با والیان ولایت‌های هرات، نیمروز، فراه، غو، بادغیس و هلمند که هم مرز با کشور ایران می‌باشد و بیشتر در معرض خطر ویروس کرونا قرار دارد، از طریق ویدیو کنفرانس صحبت نموده و گفته که ولایت هرات اقدامات محدودیت روزگردی در این ولایت را شدیدتر سازد و سایر ولایات کشور نیز مدل هرات را تعقیب نمایند.

همچنان به وزارت مالیه و ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری هدایت داده شده تا 400 میلیون افغانی به هرات تخصیص داده شود و به ولایت‌های فراه، غور و بادغیس 20 میلیون و به نیمروز و هلمند که زیر تهدید شیوع ویروس قرار دارند 50 میلیون افغانی فرستاده شود.

تلاش برای توقف چرخه ویروس کرونا

در عین حال حکومت در تلاش است تا با روی دست گرفتن بعضی از اقدامات این چرخه را متوقف کند. احمد راشد طوطاخیل، رییس عمومی تنظیم امور زندان‌ها امروز (7 حمل) در یک نشست مشترک خبری با دادستانی کل و وزیر صحت عامه گفت: بربنیاد فرمان رییس‌جمهور، برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، قرار است ۹ تا ۱۰ هزار زندانی در جریان ۱۰ روز‌ آینده از زندان‌های کشور آزاد شوند.

اما زندانیانی ‌که به دلیل جرایم ضد امنیت ملی در بند اند، شامل این فرمان نمی‌شوند.

همچنان وزارت مالیه امروز پنج‌شنبه(۷حمل) در یک اعلامیه گفته است که به خاطر جلوگیری از تجمع بازنشستگان و حفظ سلامتی‌شان، روند تایید بایومتریک و سایر اجراآت در ریاست عمومی خزینه بازنشستگان تا ۳۱ حمل سال جاری متوقف می باشد، و از متقاعدین و ورثه آنان خواسته شده تا ۳۱ حمل به این ریاست مراجعه ننمایند.

تخلیه از هند

طاهر قادری، شارژدافیر سفارت افغانستان در هند گفته است که به دنبال پیگیری های جدی، احتمالا امروز پیشنهاد تخلیه همه شهروندان مقیم افغانستان در هند، توسط دولت هندوستان تصویب می شود. روند انتقال این افراد امروز آغاز و تا سوم اپریل ادامه می یابد.

کمک های انگلستان

در کنار این تلاش‌ها سفارت انگلیس در کابل می گوید، کشورش در حال حاضر ۷۵ درصد صندوق وجهی کمک های بشردوستانه به افغانستان را تمویل می کند که از این کمک ها در حال حاضر در جهت مبارزه ضد ویروس کرونا استفاده می شود.

و همچنان دبیرکل سازمان ملل‌ متحد از کمک دو میلیارد دالری این سازمان برای کشورهای فقیر جهان که با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند، خبر داده است.

تازه ترین آمار

تا کنون در 84 مورد مثبت ویروس کرونا در کشور ثبت شده که 3 تن آن جان باخته‌اند. اما مبتلایان این ویروس در جهان به 468 هزار و 732 نفر رسیده که تا کنون 21 هزار و 464 نفر جان باخته و 105 هزار و 721 نفر بهبود یافته‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان