جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

وزیر دفاع پیشین امریکا: پاکستان خطرناک‌ترین کشور جهان است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

جیمز متیس، وزیر دفاع پیشین امریکا می‌گوید که به دلیل وجود یک جامعه تندرو، و گسترش روزافزون پتانسیل‌های هسته‌ای، پاکستان را خطرناک‌ترین کشور جهان می‌داند.

روز سه‌شنبه(12 سنبله) کتاب جدید جیمز متیس منتشر شد. وی در این کتاب می‌نویسد: “از بین تمام کشورهایی که من با آن‌ها در ارتباط بودم، پاکستان را خطرناک‌ترین می‌دانم.”

آقای متیس روز سه شنبه(12 سنبله) در سخنرانی‌اش در شورای روابط خارجی امریکا در نیویورک بیان کرد: “فکر می‌کنم این یکی از بزرگترین مشکلاتی است که امروزه همه درباره آن می‌نویسند.”

او در کتاب خود می‌نویسد که پاکستان “از طریق منشور خصومت خود با هند” به همه ژئوپلیتیک‌ها(عوامل جغرافیایی) نگاه می‌کند، “که سیاست خود را در افغانستان به ضرر افغان‌ها و سایر نقاط جهان شکل داده است”.

به نقل از بزنس اینسایدر، با این وجود، بسیاری از مخالفان می‌گویند که پاکستان پناهگاه امن برای اعضای طالبان افغانستان فراهم کرده است، و هم‌چنین اسامه بن لادن، رهبر القاعده را در اختیار داشته و از القاعده پشتیبانی مادی کرده است.

پاکستان نیز سهم خود را از گروه‌های افراطی، از جمله تحریک طالبان پاکستان دارد که هدف آن سرنگونی دولت پاکستان و ایجاد خلافت است.

متیس در کتاب خود نگاشته است: “آن‌ها از آن‌چه اتفاق می‌افتد، آگاه هستند و آن را درک می‌کنند. وقتی جامعه تندرویی داشته باشید و از طرفی یکی از جاه‌طلبانه‌ترین زرادخانه‌های هسته‌ای جهان را به آن اضافه کنید، خواهید فهمید که چرا یکی از اعتقادات من این است که اکنون باید روی کنترل تسلیحات و منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای متمرکز شویم. این بزرگترین مشکل در حال حاضر است.”

این در حالی است که مایکل مورل، مدیر سابق سازمان سیا سال گذشته با ابراز نگرانی‌های مشابه گفته بود: “این افراط‌گرایی جهادی ضد دولتی در پاکستان رو به رشد است و جامعه کابوس را ایجاد می‌کند؛ یک دولت افراطی در اسلام‌آباد با سلاح هسته‌ای.”

متیس اضافه کرد: “این درحالی ست که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا در کاخ سفید میزبان نخست‌وزیر پاکستان، عمران خان بود؛ این یک رابطه بسیار پیچیده بین پاکستان و آمریکا است.

به گزارش آن‌پی‌آر، دولت آمریکا تحت اداره ترامپ به پاکستان تکیه کرده تا مذاکرات خروج در افغانستان را ادامه دهد، اما همچنین میلیون‌ها دالر بودجه نظامی این کشور را قطع کرد، پاکستان را به پناه دادن تروریست‌ها متهم کرد و باعث از بین رفتن بیشتر روابط بین دو کشور شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان