جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

محب: مذاکرات قطر در مراحل ابتدایی قرار دارد/ امید توافق صلح با طالبان قبل از برگزاری انتخابات وجود ندارد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور می‌گوید: مذاکرات قطر روندی است که در مراحل ابتدایی قرار دارد و امید امضای توافق صلح با طالبان قبل از برگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری وجود ندارد.

محب در محاحبه با صدای امریکا گفته است، پیش از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، امید امضای توافق صلح با طالبان وجود ندارد. مذاکرات قطر در برگیرنده مواد بسیار محدود است و مسایلی که در مذاکرات بین‌الافغانی بحث خواهد شد، زمان‌گیر خواهد بود.

او افزوده است: “اصل مذاکرات زمانی آغاز می‌شود که مذاکرات بین‌الافغانی آغاز گردد. مسایل ما بسیار بزرگ است، در مورد حکومت‌داری، شراکت در حکومت، در مورد سیستم آینده و مسایل زیادی که در رابطه به آن صحبت خواهیم کرد و این کار آسانی نیست.”

Hamadollah Moheb

مشاور امنیت ملی از مذاکرات بدون قید و شرط حکومت با طالبان خبر داده، تاکید کرده است که “در نتیجه مذاکره به تفاهماتی دست خواهیم یافت که باعث خواهد شد ما بتوانیم به آنان در این سیستم جا دهیم”.

محب با بیان این‌که در تفاهم میان امریکا و گروه طالبان زمانی نظر مثبت خواهند داشت که خواست‌های حکومت افغانستان در نظر گرفته شده باشد، خاطرنشان کرده است: “دیدگاه ما در مورد آینده افغانستان با سایر شرکای ما در خصوص صلح فرق می‌کند. دیگران در فکر تهدیدات خود استند، که طالبان به آنان دیگر تهدیدی نباشد، اما ما خواهان یک افغانستان صلح آمیز، مترقی، باثبات و باعزت استیم که دیگر در آن جنگ نباشد”.

این اظهارات مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور در حالی مطرح شده که نهمین دور مذاکرات صلح امریکا و طالبان در دوحه جریان دارد. شب گذشته نیز سهیل شاهین، سخنگوی دفترسیاسی طالبان در قطر در توییتی گفته بود که مذاکرات آنان با امریکا ادامه دارد. گفته می‌شود گروه طالبان و نمایندگان امریکا در این دور از مذاکرات به توافقات دست خواهند یافت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان