جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
9 بازدید

چهره‌های منتخب مجلس نمایندگان (48): مسیر زندگی 3 نماینده از ولایت کابل

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

پروین درانی، کابل

پروین درانی، وکیل منتخب دوره هفدهم ولسی جرگه در سال 1352 در ولسوالی چهارآسیاب، قریه خیرآباد شهر کابل به دنیا آمده است.

او که فرزند دکتر عبدالرحمان بهزاد است، در دوره 15 و 16 پارلمان حضور داشته است.

به دلیل مهاجرتی که به ایران داشته سند لیسانس در رشته حقوق و علوم‌سیاسی از یکی از دانشگاه‌های این کشور دارد و اکنون پس از بازگشت دوباره در رشته حقوق و علوم سیاسی در یکی از دانشگاه‌های کابل در سال جاری 1398 مدرک دوم خود را از سطح لیسانس دریافت می‌کند.

خانم درانی مکتب را تا صنف 7 در شیندند هرات و پس از آن دیپلوم خود را در سال 1369 از مکتب منطقه فامیل‌های ریش‌خور بدست آورده است.

او همچنان مدت یک سال نیم قانون اساسی را نیز برای مهاجرین تدریس کرده و پس از آن در این سال‌ها به تجارت در بخش مخابرات نیز پرداخته است.

خانم درانی که از قوم پشتون کشور است برای بار سوم در سن 46 سالگی وارد دور هفدهم مجلس نمایندگان می‌شود که به صورت مستقل در این سه دور نماینده مردم کابل بوده است.

او در دوره‌های 15 و 16 به نمایندگی از وکلای کوچی معاون و منشی عضو در کمیسیون مهاجرین و بی‌جاشدگان کار کرده است که این بار تصمیم دارد در بخش مخابرات کار نماید.

Parwin dorani

قاضی میرافغان صافی، کابل

قاضی میرافغان صافی که یکی از چهره‌های جدید دوره هفدهم نمانیدگان کشور است، در سال 1975 در ولایت لغمان بدنیا آمده است.

او که اکنون 44 سال سن دارد و از قوم پشتون کشور می‌باشد مکتب را در ولایت کابل در سال 1372 به پایان رسانیده است.

آقای صافی سند لیسانس را در سال 1378 از رشته حقوق دانشگاه کابل دریافت کرده است.

او که به صورت مستقل کاندیدای این کرسی بوده در دوره هفدهم از مردم کابل نمایندگی می کند.

قبل از این که آقای صافی وارد پارلمان شود، به تجارت مشغول بوده و ریاست صرافان افغانستان را نیز برعهده داشته است. او تا کنون در این بخش فعالیت می کند.

mirafghan safi

حاجی خان محمد وردک، کابل

خان محمد وردک، وکیل منتخب مردم کابل در دور هفدهم مجلس نمایندگان در سال 1362 در ولایت میدان وردک، ولسوالی سیدآباد بدنیا آمده است.

او از مکتب سیدآباد در سال 1387 فارغ شده است. و مدرک لیسانس خود را از رشته اقتصاد دانشگاه کابل در سال 2003 دریافت کرده است.

آقای وردک که به بخش نظامی علاقه بسیاری داشته قبل از شروع آموزش های عالی در رشته اقتصاد در بخش نظامی هوایی مدت یک سال تحصیل کرده که پس از مسدود شدن این دانشگاه او به دانشگاه کابل و رشته اقتصاد معرفی شده و از این بخش مدرک دریافت کرده است.

آقای وردک یکی از چهره‌های جدیدی است که در سن 36 سالگی برای بار اول وارد پارلمان می‌شود و قبل از آن به پیشه پدری‌اش تجارت مشغول بوده است. اما در کنار آن در فعالیت‌های اجتماعی و قومی در سطح ملی و بین‌المللی شرکت داشته است.

آقای وردک در سال 2004 اولین کمپنی خود را به نام هیواددوست گروپ راه اندازی کرده که در بخش ترانسپورت فعالیت داشته است و 4 سال قبل نیز شرکت دیگری به نام “خان استیل” راه اندازی کرده که یک سال قبل توسط رئیس جمهور افتتاح شده و فعالیت دارد.

او که به صورت مستقل کاندیدای این دوره بوده، از قوم پشتون کشور می‌باشد.

khan mohammad wardak

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان