جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
12 بازدید

چهره‌های منتخب مجلس نمایندگان افغانستان (4)؛ مسیر زندگی سه نماینده ولایات سمنگان و جوزجان

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

خبرنامه در چهارمین گزارش خود پیرامون معرفی راه‌یافتگان به مجلس نمایندگان افغانستان در نتیجه انتخابات پارلمانی ماه میزان گذشته، نگاهی به مسیر زندگی ضیاالدین ضیا و محبوبه رحمت، وکلای مردم سمنگان و عزیزالله الفتی وکیل مردم جوزجان انداخته است.

ضیاالدین ضیا

ضیاالدین ضیا در ماه حمل سال 1362 هجری شمسی در قریه تاجکی ولایت سمنگان به دنیا آمده است. او در سال 2009 از دانشگاه مولانا جلال‌الدین بلخی از دیپارتمنت رشته فضایی حقوق و علوم سیاسی فارغ‌التحصیل شده است. پس از دریافت سند لیسانس در سال 2012 ماستری از رشته فناوری نظامی قدرت های بزرگ (چین، روسیه و آمریکا) به دست آورده است.

این وکیل منتخب مردم سمنگان، ماستری خود را از رشته دفاع و امنیت از دانشگاه تاجیکستان دریافت کرده است.

آقای ضیا قبل از این که به عنوان وکیل مردم سمنگان معرفی شود، بیشتر از یک سال به عنوان معاون ولایت سمنگان و مدت 5 سال در سمت رئیس شورای ولایتی سمنگان کار کرده است.

ziaullah zia

او در این مدت، زمانی در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، معارف و دریافت پروژه‌ها برای جاده‌سازی تلاش و فعالیت داشته است.

این نماینده منتخب ولایت سمنگان در مورد دلیل ورود خود به خانه ملت به خبرنامه گفت: “پا به خانه ملت گذاشتم تا بتوانم خدمت بیشتری به مردم انجام دهم، زیرا از بی‌توجهی مسئولین خسته شده‌ایم. این گونه شاید بتوانم بیش از قبل به مردم کشور و به خصوص سمنگان کمک کنم”.

محبوبه رحمت

خانم محبوبه رحمت، یکی از دیگر وکلای منتخب مردم ولایت سمنگان است که به پارلمان افغانستان راه پیدا کرده است.

او با تجربه‌ی طولانی در تدریس دانش‌آموزان مکتب، توانسته پله‌های صعود را نیز طی کند. هرچند به گفته خودش، معلمی شغل فوق‌‌العاده‌ای است و می‌توان فرزندان این کشور را تربیت کرد، اما اکنون برای دفاع از منافع و حقوق مردم و ساکنین ولایت سمنگان، انتخاب او این است که نماینده این ولایت در مجلس نمایندگان باشد.

محبوبه رحمت، زنی 45 ساله، با تجربه‌ای بسیار از زندگی و کار در ولایت سمنگان به خبرنامه گفت: “در بخش معارف ولایت سمنگان خیلی کار کرده‌ام و کار خود را از همین‌جا شروع کردم. من تجربه تدریس، کار به عنوان سرمعلم مکتب، مدیر و آمریت مکتب را در اولین مکتب دختران این ولایت دارم”.

این خانم پرتلاش بعد از سپری کردن امتحان از پروسه پی.آر.آر یا اولویت ایجاد اصلاحات (Priority Reform & Restructuring) توانسته به عنوان آمر مکتب دخترانه ولایت سمنگان انتخاب شود.

او هم‌چنان کار در بخش دفاع از حقوق جوانان، عنوان منشی شورای منتخب معلمین افغانستان و رئیس شورای معلمین ولایت سمنگان را نیز در کارنامه دارد.

Mahboba

محبوبه رحمت تنها زن از ولایت سمنگان است که توانسته با بلندترین رأی به مجلس نمایندگان افغانستان راه پیدا کند.

او در 26 دلو سال 1352 در سمنگان به دنیا آمده است. خانم رحمت از بخش تحصیلات نیمه عالی سندی از رشته ریاضی تعلیم و تربیت معلم دارد. هم‌چنین او سند لیسانس و ماستری خود را از رشته روابط بین‌الملل به دست آورده است.

با این‌که خانم رحمت در سال 1389 نیز کاندید انتخابات پارلمانی از ولایت سمنگان بوده است، اما با 4852 رای نتوانست وارد پارلمان افغانستان شود. اما او اکنون 45 سال سن دارد و با برنامه‌های زیادی وارد پارلمان شده تا نقشی در تغییر و پیشرفت سمنگان و افغانستان داشته باشد.

عزیزالله الفتی، ولایت جوزجان

سید عزیزالله الفتی، فرزند سید ملاعبدالله در سال 1342 در شهر شبرغان ولایت جوزجان به دنیا آمده و اکنون 55 ساله می‌باشد.

او پیش از این به عنوان وکیل منتخب از ولایت جوزجان در مجلس سنای افغانستان حضور داشته است.

آقای الفتی تحصیلات خود را در مقطع لیسانس در بخش آکادمی تخنیک در رشته مخابره به پایان رسانده است. او همچنان قبلا به عنوان افسر نظامی، سرپرست ریاست شهرداری ولایت جوزجان، استاد در موسسه عالی تربیه معلم این ولایت، استاد و آمر دیپارتمنت لیسه قزانچی بابای ولایت جوزجان ايفای وظيفه کرده است .

آقای الفتی دلیل ورود به پارلمان را خدمت به مردم و بلند کردن صدای آن‌ها عنوان می‌کند و از مشکلات مردم جوزجان می‌گوید. او به خبرنامه گفت: “ولایت جوزجان ولایتی کمتر انکشاف یافته و یک ولایت نهایتا عقب مانده است، ساحات ناامن زیادی وجود دارد که همه این‌ها باعث شده عقب‌‌افتاده‌تر از دیگر ولایات باشد. عرضه خدمات اجتماعی به صورت نیاز صورت نمی‌گیرد و کار برای خانم‌ها وجود ندارد”.

42790098_241432113216403_645286542364901376_n

او به عنوان نماینده مردم ولایت جوزجان، خواهان ایجاد تغییر در شرایط زندگی مردم این منطقه است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان