جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

وزارت خارجه آمریکا: حمله بر شیعیان در افغانستان افزایش یافته است

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

در یک گزارش وزارت خارجه آمریکا در مورد آزادی های دینی که به تازگی منتشر شده، آمده که حملات بر شیعیان در افغانستان افزایش یافته است.

براساس این گزارش، مسلمانان شیعه در افغانستان در سال‌های اخیر به گونه‌ی روز افزون هدف حملات مرگبار به ویژه از سوی گروه داعش قرار گرفته اند.

در گزارش گفته شده که گروه داعش در سال 2017 میلادی مسوولیت چندین حمله بر مساجد، گردهمایی های مذهبی و اجتماعات شیعیان در سراسر افغانستان را بر عهده گرفته است.

US

وزارت خارجه آمریکا در این گزارش گفته که وضعیت بی ثبات امنیتی در افغانستان بر آزادی دینی در آن کشور اثر منفی برجای گذاشته است.

گزارش سالانۀ وزارت خارجۀ امریکا در مورد آزادی دینی، کشورهای جهان را از رهگذر نگرانی‌های آزادی‌ دینی و مذهبی به دو دسته تقسیم کرده است.

پاکستان، ایران، عربستان سعودی، تاجیکستان، ترکمنستان، اوزبیکستان، میانمار، جمهوری افریقای مرکزی، چین، اریتیریا، کوریای شمالی، روسیه و ویتنام در این گزارش به عنوان کشورهایی معرفی شده است که آزادی دینی در آن مایه‌ی نگرانی شدید است.

افغانستان، آذربایجان، بحرین، کیوبا، مصر، هند، اندونیزیا، عراق، قزاقستان، لاووس، مالیزیا و ترکیه در گروه دوم دسته بندی شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان