جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

سفر غیررسمی نخست‌وزیر پاکستان در مورد افغانستان به امریکا

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

نخست‌وزیر پاکستان در یک سفر غیررسمی به امریکا رفته و با مقام‌های ارشد امریکایی درباره مسائل افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرده است.

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که «شاهد خاقان عباسی» با مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا و هم‌چنین دو عضو کنگره این کشور دیدار و در خصوص روند صلح افغانستان گفت‌وگو کرده است.

بر اساس این گزارش، ملاقات 30 دقیقه‌ای عباسی و مایک پنس به درخواست طرف پاکستانی انجام شد که در آن دیدار، دو طرف درباره مواضع کشورهای یکدیگر در بحث افغانستان گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

shahid khaqan abbasi and pence

از سوی دیگر، شاهد خاقان عباسی با «تد یوهو» عضو کنگره آمریکا و رئیس کمیته امور آسیا و اقیانوس آرام، «براد شرمن» نماینده دموکرات کنگره نیز دیدار کرده که این ملاقات 40 دقیقه به طول انجامیده است.

در این دیدار، نمایندگان کنگره امریکا با بررسی اوضاع افغانستان، دیدگاه‌های خود را نسبت به افزایش نفوذ چین در پاکستان ابراز کردند، اما نخست وزیر پاکستان در واکنش به اظهارات این دو نماینده کنگره آمریکا گفت که روابط نزدیک چین با پاکستان هرگز علیه آمریکا نیست و اسلام‌آباد خواستار روابط خوب با امریکا و چین است.

پیش از این، «تهمینه جنجوعه» معاون وزیر امورخارجه پاکستان نیز در هفدهم ماه حوت سال جاری به واشنگتن سفر کرده بود. او در جمع خبرنگاران بر احیای مجدد روابط اسلام آباد- واشنگتن تأکید کرده و گفته بود که احیای این روابط بیش از آن‌که برای پاکستان ضروری باشد، برای آمریکا حیاتی و ضروری است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان