جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

نسل پنجم انترنت؛ یک دهه دیگر و انقلاب جدید در دنیای تکنولوژی

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

کنگره جهانی مبایل خبر داده است که تا سال ۲۰۲۰، انترنت نسل پنجم یا همان 5G به بهره برداری خواهد رسید. با استفاده از 3G کارهای روزمره را می توان انجام داد و سرعت 4G برای وضعیت فعلی ایده‌ال است. اما با 5G می توان به تجربه های جدیدی دست پیدا کرد.

این فناوری را به عنوان کلید «اینترنت اشیا» نامیده ‌اند. با سرعتی بی نظیر، همه اشیا الکترونیکی پیرامون ما می‌توانند به اینترنت متصل شده و ارتباطی پایدار داشته باشند.

روزی خواهد رسید که میلیاردها حس‌گر در لوازم برقی خانگی، سیستم های امنیتی، قفل های درب خانه ها، ماشین‌ها و پوشیدنی‌ها جای خواهند گرفت. یکی از مدیران فوجیتسو در رابطه با انترنت اشیا می گوید: «شما به صورت اتوماتیک از ورود فرزندانتان به خانه مطلع می شوید. ماشین‌هایی که در خیابان می بینید، روزی به صورت اتوماتیک به حرکت خواهند پرداخت.»

اریکسن با محققان کالج کینگز لندن در ارتباط است تا برنامه‌های کاربردی آینده برای 5G را به نمایش بگذارد. آن ها همه چیز از موسیقی تا پزشکی را بررسی می‌کنند.

این گروه تلاش دارد تا مهارت های انترنت 5G را با استفاده از تکنالوژی بر روی اشیاء فزیکی انتقال دهد؛ ایجاد چیزی که آنها را «انترنت مهارت‌ها» می‌نامند.

5G-2
تکنالوژی بی سیم” نسل بعدی “ دسترسی راحتی به ماشین‌های خودکار، شهرهای هوشمند و ربات‌های شبکه‌ای دارند

مسکا دوهلر استاد ارتباطات بی سیم در کالج کینگز گفته است که : “ما با استفاده از 5G‌، در حال ساخت معماری جدید شبکه‌یی هستیم تا این تاخیر را به سرعت نور برسانیم.”

مشتاق رسیدن به 5G

تکنالوژی بی سیم”  نسل بعدی “ دسترسی راحتی به ماشین‌های خودکار، شهرهای هوشمند و ربات‌های شبکه‌ای دارند. انترنت نسل پنج هزینه اتصال را کاهش می‌دهد و دستگاه‌های بسیار زیادی به اینترنت وصل خواهد شد. خانه های هوشمند و شهر های هوشمند از اهداف این انترنت است. هزینه تکنولوژی پایین خواهد آمد و مطمئن باشید ظرف چند سال آینده از اینترنت اشیاء و 5G بیشتر خواهید شنید.

ویژگی ها

سرعت دانلود با 4G به 150 میگابایت در ثانیه می‌رسد در حالی که سرعت‌5G ، همان گونه 66 برابر بیشتر و 10 گیگابایت در ثانیه خواهد بود. با این سرعت می‌توان یک فیلم کامل را در 4 ثانیه دانلود کرد.

5G-music-learning
دوهل با یک آهنگساز و پیانیست مواجه می شود که قصد دارد تا مهارت های پیانو خود را دیجیتالی کند

یک جراح با تجهیزات واقعیت مجازی و دستکش هاپتیک که حرکت و فشار را حس می‌کند، می‌تواند با استفاده از یک ربات، مریضی را در دیگر نقطه جهان درمان نماید.

سرعت 5G باید تمام تاخیر‌ها را از بین ببرد تا جراحی از راه دور امکان‌‌پذیر گردد و با استفاده از انترنت‌ مهارت‌های پزشک جراح می‌تواند عکس‌العمل فوری را از طریق دستکش دریافت کند.

دوهل با یک آهنگساز و پیانیست مواجه می شود که قصد دارد تا مهارت های پیانو خود را دیجیتالی کند و مردم را از راه دور به منظور تدریس این ابزار آموزش دهد.

با توجه به آن چه گفته آمد، انتظار می رود که تا یک دهه دیگر زمان لازم باشد تا این مهارت‌های انترنتی کاملا کاربردی شود و نسل پنجم انترنت برای استفاده در نقاط مختلف جهان وارد بازار شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان