جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

5 مسئله مورد بحث رییس جمهور افغانستان در نشست شورای عالی صلح

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان عصر امروز در نشست شورای عالی صلح این کشور شرکت کرده و سخنرانی کرد. او در این نشست در مواردی چون جنگ، صلح، سیاست داخلی و چگونگی تعامل با جامعه جهانی در مورد صلح سخن گفت.

ضرورت صلح

آقای غنی بر آوردن صلح تاکید کرد و گفت که حملات تروریستی اخیر جنگ در برابر تمام مردم افغانستان است اما باید متوجه هدف بود و تسلیم احساسات نشد. او گفت که باید در جنگ و صلح برنده شد.

او گفت که صلح خواست تمام مردم افغانستان است اما کسانی که می جنگند، راه جز جنگ با آنان وجود ندارد.

او همچنان گفت که صلح به معنای پایان جنگ نیست بلکه «صلح یعنی حالتی که در آن نظامی حاکم باشد تا دولت وظایف کلیدی خود را برای مردم انجام داده بتواند.»

ضرورت اجماع

آقای غنی بر رسیدن به یک اجماع درباره صلح سخن زد و گفت که باید «اجماع داشته باشیم که هدف، نقشه راه، مراحل و شیوه‌ها برای صلح چیست.»

https://twitter.com/khabarnamaaf/status/959747503649361920

او افزود: «موقف ما برای صلح واضح است. این باید واضح باشد که زنان از حقوق شان محروم نمی‌شوند و ما حقوق هم‌وطنان خود را قربانی نمی‌توانیم.»

تفکیک

رییس جمهور افغانستان در بخشی از صحبت‌هایش گفت که باید میان کسانی که صلح را می‌پذیرند وآنانی که نمی‌پذیرند، تفکیک قایل شد. به باور او کسانی که مسئول حادثات اخیر اند، صلح‌پذیر نمی‌باشند و دروازه‌های صلح نیز بر روی آنان بسته است. او گفت: «آنان تنها تعهد ما را در نابودی خود خواهند دید.»

مراحل سه گانه

اشرف غنی گفت که صلح افغانستان باید سه مرحله داشته باشد. به باور او دو مرحله باید به صورت کامل بین‌الافغانی باشد و در مرحله سوم جامعه جهانی شریک ساخته شود. او گفت که «مرحله آمادگی مذاکرات و مرحله مذاکرات باید کاملاً بین‌الافغانی باشند. در مرحله سوم که نیاز به ضمانت‌ها است، به کمک جامعه جهانی باید صورت بگیرد.»

تعریف عوامل جنگ

رییس جمهور غنی گفت که عوامل جنگ در افغانستان باید تعریف شود تا در رابطه به صلح بتوان یک اجماع سراسری تشکیل داد. او گفت که در جنگ افغانستان دو مفکوره وجود دارد.

https://twitter.com/khabarnamaaf/status/959753186130235393

آقای غنی گفت یک مفکوره این است که افغانستان را مرکز دهشت‌افگنی بسازند و حضور جنگجویان خارجی از کشورهای مختلف در چوکات 21 گروه تروریستی بیانگر این موضوع است که در این میان مردم افغانستان قربانی اند. مفکوره دوم به گفته‌ی او جنگ اقتصاد جرمی است.

رییس جمهور افغانستان درحالی در نشست شورای عالی صلح شرکت کرده است که رییس این شورا امروز گفت که افزایش حملات تروریستی در کابل و سایر شهرهای افغانستان تلاشی است برای متوقف ساختن روند صلح افغانستان.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان