جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
5 بازدید

دفتر نی؛ نگرانی از پیشنهاد نهادهای امنیتی افغانستان برای ایجاد محدودیت در شبکه‌های اجتماعی

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

دفتر نی یا نهاد حمایت کننده‌ی رسانه‌های آزاد افغانستان از ایجاد محدودیت در شبکه‌های اجتماعی و استفاده از انترنت که از سوی برخی نهادهای امنیتی این کشور پیشنهاد شده، ابراز نگرانی کرده است.

عبدالمجیب خلوت‌گر رییس عمومی دفتر نی، به دستورالعمل استفاده از شبکه‌های اجتماعی اشاره کرده که قرار است به زودی شامل فرایند قانون‌گذاری شود.

به گفته او تعدادی از نهادهای امنیتی افغانستان در تماس با وزارت‌های مخابرات و اطلاعات و فرهنگ این کشور، خواهان ایجاد محدودیت‌هایی برای استفاده از انترنت و شبکه‌های اجتماعی برای شهروندان شده‌اند.

آقای خلوت‌گر گفته است که “اگر فرایند قانون‌گذاری تحت تاثیر نهادهای امنیتی قرار گیرد، حقوق اساسی شهروندان که در قانون اساسی افغانستان ذکر شده، ضایع خواهد شد.”

او از حکومت افغانستان خواسته است تا دست نهادهای امنیتی را در روند تصویب این دستورالعمل کوتاه کند و اگر توانایی این کار را ندارد، این مساله را به صورت رسمی به شهروندان و نهادهای حامی رسانه‌ها اعلام کند.

بیشتر اطلاعات مورد نیاز مردم افغانستان از طریق رسانه‌های اجتماعی رد و بدل می شود. از همین رو دفتر نی از حکومت افغانستان خواسته است تا به جامعه رسانه‌ای این کشور اطمینان دهد که در این رابطه هیچ برخورد امنیتی صورت نخواهد گرفت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان