جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

در روز جهانی جوانان؛ از تاکید بر نقش جوانان در کاهش فساد تا چالش بیکاری در افغانستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان، صبح امروز در مراسم گرامی‌داشت از روز جهانی جوانان در ارگ ریاست جمهوری این کشور گفت که رسالت جوانان، پایان دادن به فساد و حفظ وحدت ملی در افغانستان است.

رییس جمهوری افغانستان در میان صدها تن از جوانانی که در ارگ ریاست جمهوری گرد هم آمده بودند افزود که حکومت این کشور بیشترین سرمایه سیاسی را بر روی جوانان این کشور سرمایه گذاری کرده است.

او انتخاب چهره‌های جوان برای مدیریت برخی وزارت‌ خانه‌ها را نمونه‌ای از این سرمایه‌گذاری‌ها عنوان کرد و خطاب به جوانان این کشور گفت که “شما باید بحران‌های افغانستان را حل سازید.” به باور آقای غنی، بحران‌های کنونی در این کشور تنها از طریق اتحاد مردم افغانستان حل خواهد شد.

https://twitter.com/ARG_AFG/status/896272394016391168

چالش بیکاری

گرامی‌داشت از روز جوانان در افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که بیکاری یکی از چالش های اساسی پیش روی حکومت و جوانان این کشور است. رییس جمهور غنی در زمان مبارزات انتخاباتی، ایجاد 1 میلیون شغل را از نخستین برنامه‌هایش پس از رسیدن به قدرت دانسته بود.

با این حال آقای غنی در برنامه امروز، با اشاره به مشکل بیکاری در افغانستان گفت که مشکل بیکاری جوانان زمانی حل خواهد شد که اقتصاد این کشور رشد کند.

او از اعلام شدن بست های خالی در ساختار حکومت این کشور سخن گفت که از این طریق بخشی از جوانان می‌توانند با عبور از روندی شفاف، جذب کارهای دولتی گردند.

https://twitter.com/ARG_AFG/status/896277661886099456

نقش جوانان

در همین حال نماینده ویژه‌ی سازمان ملل متحد در افغانستان نیز از نقش جوانان این کشور برای ساختن آینده حمایت کرد و افزود که “این بخش از جامعه، منبع اصلی روحیه بخشی برای فعالیت های سازمان ملل در افغانستان است.”

تدامیچی یاماموتو نماینده سازمان ملل در کابل گفت که نسل جوان افغانستان برای حل مشکلات موجود، نسبت به سال‌های گذشته برای جامعه جهانی امیدوار کننده‌تر است.

آقای یاماموتو هم‌چنین با بیان این که بخش بزرگی از جمعیت افغانستان زیر 35 سال هستند، گفت که جوانان افغان بر آینده‌ی خود و کشورشان تمرکز کرده و برای رسیدن به آینده روشن تلاش می‌کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان