جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

ورود سازمان ملل؛ تیم ویژه‌ای برای تحقیق در مورد فاجعه میرزا اولنگ به سرپل رفته است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان می گوید که تیم ویژه‌ای را برای بررسی حادثه میرزا اولنگ به ولایت سرپل افغانستان فرستاده است.

در تازه‌ترین واکنش‌ها نسبت به فاجعه انسانی صورت گرفته در میرزا اولنگ از سوی طالبان و داعش، نماینده سازمان ملل متحد نیز از گزارش‌های منتشر شده از این منطقه ابراز نگرانی کرده و گفته است که  “تیم ویژه‌ی حقوق بشر یوناما به ولسوالی صیاد سرپل فرستاده شده و برای کشف حقایق و واقعیت ها به شدت کار می کند.”

تادامیچی یاماموتو، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در افغانستان گفته است که “در مورد گزارش های نشر شده و مخرب در مورد غیرنظامیان کشته شده در میرزا اولنگ ولایت سرپل به شدت نگران است.”

او همچنان گفته است که ” مطمین باشید سازمان ملل متحد، بی‌طرفانه برای کمک به حقیقت و مسوولیت پذیری ادامه خواهد داد و به زودی اولین یافته‌های خود را منتشر می‌کند.”

جنایت بشری

روستای میرزا اولنگ در شهرستان صیاد ولایت سرپل به تاریخ 14 اسد به تصرف طالبان درآمد. این گروه با تسلط بر این منطقه دست به کشتار غیرنظامیانی زد که واکنش های گسترده ای در پی داشت.

مقامات محلی از نرسیدن نیروی کمکی به شدت انتقاد کرده و دلیل اصلی سقوط این روستا را بی توجهی به این امر دانستند.

بر اساس گزارش‌ها، طالبان پس از تسلط بر میرزا اولنگ، بیش از ۵۰ غیرنظامی را که در میان آن‌ها زنان و کودکان نیز شامل بودند، تیرباران کرده و تعدادی دیگر را نیز به اسارت گرفتند.

صبح امروز دادستان کل افغانستان هم فاجعه انسانی صورت گرفته در روستای میرزا اولنگ ولایت سرپل را جنایت بشری و شرم آور دانسته و از تحقیقات همه جانبه برای بررسی این رویداد خبر داده است.

mirzaolang1
طالبان پس از تسلط بر میرزا اولنگ، بیش از ۵۰ غیرنظامی را که در میان آن‌ها زنان و کودکان نیز شامل بودند، تیرباران کرده و تعدادی دیگر را نیز به اسارت گرفتند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان