جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

دادستان کل افغانستان؛ فاجعه انسانی صورت گرفته در میرزا اولنگ، جنایت بشری و شرم‌آور است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

دادستان کل افغانستان فاجعه انسانی صورت گرفته در روستای میرزا اولنگ ولایت سرپل را جنایت بشری و شرم آور دانسته و از تحقیقات همه جانبه برای بررسی این رویداد خبر داده است.

فرید حمیدی دادستان کل افغانستان که امروز در نشست مبارزه مشترک با فساد اداری در نهادهای امنیتی صحبت می‌کرد، با اشاره به حادثه میرزا اولنگ گفت که “گزارش‌ها و معلومات اولیه نشان می‌دهد که عناصری از جنایت علیه بشریت در این رویداد وجود دارد. رویدادی که یکی از جرایم جدی بین المللی است و می‌تواند در محکمه بین المللی و محاکم عدلی و قضایی افغانستان است، بررسی شود.”

https://twitter.com/Shebaradio/status/895554641366265856

آقای حمیدی با بیان این که حادثه میرزا اولنگ وجدان بشریت را تکان داد افزود “به مردم و دولت افغانستان اطمینان می‌دهیم که این تحقیقات، دست عدالت را به گریبان تمام کسانی که مرتکب این جنایت شده، برنامه ریزی کرده و امر آن را صادر کرده اند چه در افغانستان و چه در خارج افغانستان، خواهد رساند.”

گروه طالبان روستای استراتژیک میرزا اولنگ را در تاریخ 14 اسد سال جاری خورشیدی تصرف کرد. براساس گزارش‌ها این گروه با تسلط بر این روستا دست به کشتار غیرنظامیان زدند. بیش از 50 تن را کشته و 150 تن دیگر را گروگان گرفتند.

والی سرپل عدم توجه حکومت مرکزی و نرسیدن نیروهای کمکی به این ولایت را عامل اصلی سقوط این روستا اعلام کرده بود.

mirzaolang2
گروه طالبان به تاریخ 14 اسد روستای میرزا اولنگ را تصرف کردند

در حالی که 5 روز از سقوط میرزاولنگ سپری می‌شود و شورشیان در آن منطقه حضور دارند، سخنگوی والی سرپل صبح امروز به خبرنامه گفته بود که تاکنون عملیات نظامی آغاز نشده و قرار است به زودی برای پس‌گیری این روستا این عملیات آغاز شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان