جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

تازه‌ترین تحولات در میرزا اولنگ؛ رهایی 235 غیرنظامی و آغاز عملیات نظامی نیروهای امنیتی

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

فرماندهان سپاه 209 شاهین ارتش افغانستان در شمال این کشور می‌گویند که صبح امروز، عملیات نظامی برای آزاد سازی روستای استراتژیک میرزا اولنگ آغاز شده است.

در اعلامیه خبری سپاه 209 شاهین آمده است که “عملیات باز پس‌گیری این روستا صبح امروز آغاز شده و تا سرکوب کامل هراس افکنان” ادامه خواهد داشت. در این اعلامیه هم‌چنین از کشته شدن 3 شورشی در آغاز عملیات خبر داده شده است.

روستای استراتژیک میرزا اولنگ در شهرستان صیاد ولایت سرپل، در تاریخ 14 اسد به تصرف طالبان و داعش درآمد. مقامات محلی از نرسیدن نیروی کمکی به شدت انتقاد کرده و دلیل اصلی سقوط این روستا را بی توجهی به این امر دانستند.

mirzaolang2
میرزا اولنگ در شهرستان صیاد ولایت سرپل، در تاریخ 14 اسد به تصرف طالبان و داعش درآمد

آزادی 235 اسیر

شب گذشته نیز مقامات محلی در ولایت سر‌پل، از آزادی 235 تن از ساکنان این روستا پس از 4 روز اسارت خبر دادند.

گفته شده است که این غیرنظامیان پس از مذاکرات صورت گرفته میان بزرگان محلی و شورشیان آزاد شده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، طالبان پس از تسلط بر میرزا اولنگ، بیش از 50 غیرنظامی را که در میان آن‌ها زنان و کودکان نیز شامل بودند، تیرباران کرده و تعدادی دیگر را نیز به اسارت گرفتند.

https://twitter.com/bsarwary/status/895170611970011137

تاخیر در اعزام نیرو

صبح روز گذشته و در چهارمین روز از سقوط این روستا، سخن گوی والی سرپل به خبرنامه گفته بود که تاکنون هیچ نیروی کمکی به این ولایت نرسیده است.

سخن‌گوی والی با انتقاد از حکومت مرکزی گفته بود که جنگ هنوز هم جریان دارد و با وجود درخواست نیروهای کمکی از حکومت مرکزی، تاهنوز هیچ نیروی کمکی برای مهار جنگ فرستاده نشده است.

با این حال مقامات محلی سر پل شب گذشته خبر دادند که نیروهای کمکی از جمله نیروهای کماندو به این ولایت رسیده‌اند.

پس از آن که فاجعه انسانی صورت گرفته در میرزا اولنگ انتقادهای زیادی را برانگیخت، ارگ ریاست جمهوری در آخرین ساعات روز گذشته و پس از 4 روز از سقوط این روستا، خبر داد که “وضعیت این روستا بررسی شده و به خاطر باز‌ پس‌گیری آن و سرکوب دشمن، به ارگان‌های امنیتی و دفاعی کشور هدایات لازم” داده شده است.

mirzaolang1
مقامات محلی در ولایت سر‌پل، شب گذشته از آزادی 235 تن از ساکنان میرزا اولنگ پس از 4 روز اسارت خبر دادند

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان