هشدار ناتو به داعش؛ افغانستان پناه‌گاه امنی برای‌تان نخواهد بود

مقامات ناتو سال 96 را سال شکست داعش در افغانستان می دانند و به جنگ جویان این گروه در کشورهای سوریه و عراق که قصد ورود به افغانستان را دارند هشدار می‌دهند.

ویلیام سلاوین سخن گوی ماموریت حمایت قاطع بعد از ظهر امروز در کنفرانس خبری در کابل گفت که  “حملات زمینی و هوایی نیروهای افغان و ناتو در سال 96 نیز با جدیت ادامه خواهد یافت و شکست این گروه در افغانستان هدف ماست.”

این سخن گوی ماموریت حمایت قاطع تاکید کرد که افغانستان مکان امنی برای گروه داعش نخواهد بود. او در ادامه صحبت هایش خطاب به جنگجویان این گروه گفت که “پیام ما به آن افراد گروه داعش که بعد از شکست در دیگر نقاط جهان به فکر آمدن به افغانستان هستند این است که در صورت ورود به افغانستان کشته و یا دستگیر خواهید شد.”

https://twitter.com/khabarnamaeng/status/849929968922628097

آقای سلاوین افزود که حملات نظامی با هدف نابودی و فشار بر گروه داعش در سال جاری در نقاط مختلف این کشور از جمله ننگرهار و کنر ادامه خواهد یافت.

79 حمله کشنده در یک ماه

به گفته مقامات نیروهای حمایت قاطع، گروه داعش در نتیجه عملیات های مشترک نیروهای افغان و ناتو به شدت تضعیف شده است. به گفته آقای سلاوین، گروه داعش دو سوم مناطق تحت کنترل خود را از دست داده و 50 درصد از جنگجویان این گروه نیز کشته شده اند.

به گفته سخن گوی حمایت قاطع در سه ماه نخست سال 2017 میلادی، 460 حمله مرگبار علیه گروه های تروریستی از سوی نیروهای آمریکایی انجام شده است.

https://twitter.com/khabarnamaeng/status/849928228034818048

او می گوید که تنها در ماه مارچ میلادی، 79 حمله کشنده از سوی نیروهای آمریکایی صورت گرفته که در نتیجه بیش از 200 تن از افراد داعش کشته شده اند.

این مقام ناتو، از کمک 4 فروند طیاره جنگی سوپر توکانو به ارتش افغانستان خبر می دهد که با این حساب طیاره‌های جنگی از این نوع که در اختیار ارتش قرار گرفته است به 12 فروند می رسد.

سخن گوی ناتو می افزاید که نیروهای هوایی افغانستان با توانایی و امکانات بیشتر، نسبت به نیروهای حمایت قاطع، حملات بیشتری علیه گروه های شورشی انجام خواهند داد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *