جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

ما انسان‌ها موجودات ناقصی هستیم. می‌دانیم که دوست داریم ظاهر بهتری داشته باشیم، اما آن کوکی شکلاتی بسیار خوشمزه به نظر می‌رسد. می‌دانیم که باید زود بیدار شویم، اما از سریال شبانه تلویزیون نمی‌گذریم. می‌دانیم که باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم، اما هر بار فراموش می‌کنیم. می‌دانیم برای رفع سیاهی دور چشم باید از چیزهایی پرهیز کنیم، اما…!

با این حال شاید بهتر باشد یک بار برای همیشه انتخاب سالم خود را داشته باشید و بکوشید تا حد امکان از آن تخطی نکنید!  برای رفع تیرگی زیر چشم باید از بعضی چیزها پرهیز کنید و برخی نکات قید شده در این نوشتار را دنبال کنید. به این ترتیب به نتیجه دلخواه‌تان خواهید رسید!

۱۵ درمان خانگی برای رفع سیاهی دور چشم

۱. برنامه غذایی‌تان را تغییر دهید

در صورتی که پف و تیرگی زیادی زیر چشم‌های‌تان دارید که واقعا زیبایی صورت و طراوت آن را به طور منفی تحت تاثیر قرار می‌دهد، وقت آن رسیده که رژیم غذایی‌تان را عوض کنید. غذاهای پر از نمک و همچنین الکل باعث پف شدید خواهند شد، بنابراین اگر این مواد را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید، تا حدی زیادی پف و تیرگی زیر چشم‌تان هم کم می‌شود. علاوه بر این، حدود ۳۰ گرم شکلات تلخ غنی از فلانول و غذاهای پر از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی و گردو می‌تواند باعث بهبود جریان خون در پوست شود و تا حدی به حل این مشکل کمک کند.

مطلب مرتبط: ۸ نشانه پنهانی که بدن تان دچار کمبود  اسیدهای چرب است

۲. از تی بگ سرد برای رفع سیاهی دور چشم استفاده کنید

از این به بعد تی بگ ها را دور نریزید! در عوض کیسه‌های چای را حدود 10 دقیقه در یخچال قرار دهید تا خنک شود، سپس خیلی راحت دراز بکشید و کیسه‌ها را روی چشم‌تان قرار دهید. حدود 15 دقیقه استراحت کنید، کیسه‌های چای خنک کم کم پوست اطراف چشم را تسکین می‌دهند و همین باعث کاهش تورم و تغییر رنگ این ناحیه می‌شود. همان‌طور که گفتیم، واقعا نیاز به داروی خاصی برای درمان این تیرگی ندارید!

۳.  چشم‌ها را مالش ندهید

گفته می‌شود که سایش این ناحیه باعث تیره شدن رنگدانه‌های پوستی می‌شود، بنابراین اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دائم چشم‌های‌شان را مالش می‌دهند، حالا دلیل واضحی دارید برای این‌که این عادت را کنار بگذارید!

۴. از روغن بادام شیرین استفاده کنید

این روغن می‌تواند رنگ پوست را بهبود بدهد و تیرگی را برطرف کند. خیلی ساده دو تا سه قطره روغن را زیر چشم به آرامی ماساژ بدهید. بگذارید شب تا صبح بماند.

۵. رفع سیاهی دور چشم؛ بالش بلند زیر سرتان بگذارید

وقتی صاف روی تخت دراز می‌کشید، مایعات زیر چشم‌تان جمع می‌شود. بنابراین برای اصلاح وضعیت بدن‌تان یک یا دو بالش زیر سرتان اضافه کنید. با اضافه کردن بالش، مایعات به سمت پایین بدن می‌رود و مایعات اضافی از ناحیه چشم دور می‌شود.

۶. ژل آلوئه ورا بزنید

این ژل آلوئوزین دارد، ترکیبی که فعالیت تیروزیناز را مهار می‌کند. چنین تاثیری به جلوگیری از افزایش رنگدانه‌های روی پوست کمک خواهد کرد. برای انجام این درمان خیلی ساده، یک قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا را در ناحیه ماساژ دهید. اجازه بدهید شب تا صبح بماند.

۷. خیار را دست کم نگیرید!

خیار حاوی ترکیبات زیست فعال و ویتامین‌هایی است که می‌توانند فعالیت تیروزیناز را مهار کرده و به کاهش رنگدانه اطراف چشم کمک کنند. برای انجام این درمان چند تکه خیار و ژل آلوئه ورا را میکس کنید و خمیر حاصل را زیر چشم بمالید. اجازه بدهید 15 دقیقه بماند و بعد آبکشی کنید. هر روز این درمان را تکرار کنید.

۸. یک کرم رتینوئید تهیه کنید

رتینوئیدها برای نواحی اطراف چشم مناسب هستند. چرا؟ به این دلیل که بی‌درنگ به رفع هرگونه تغییر رنگ کمک می‌کنند و علاوه بر این باعث افزایش کلاژن برای کاهش خطوط ریز می‌شوند. پس از آن‌که مدتی از این کرم به طور منظم استفاده کنید، پوست شما صاف و روشن‌تر به نظر می‌رسد. بد نیست مواد غذایی سرشار از کلاژن را نیز بشناسید!

۹. ترکیب آبلیمو و ماست را امتحان کنید

ماست ال-سیستئین دارد که فعالیت تیروزیناز را مهار و از تیرگی پوست جلوگیری می‌کند. یک قاشق چایخوری آبلیمو را به دو قاشق غذاخوری ماست اضافه کنید. ترکیب را زیر چشم بمالید و بگذارید 15-20 دقیقه بماند (دست کم هفته‌ای دو بار).

۱۰. برای رفع سیاهی دور چشم از آب سیب زمینی استفاده کنید

آب سیب زمینی آزلائیک اسید دارد که می‌تواند فعالیت تیروزیناز را برای کاهش رنگدانه مهار کند. برای انجام این درمان ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری آب سیب زمینی را زیر چشم بمالید و صبر کنید تا خشک شود. در نهایت آبکشی کنید (دو بار در هفته این درمان را تکرار کنید).

۱۱. ترکیب عسل و آبلیمو را امتحان کنید

عسل پلی‌فنول‌هایی دارد که فعالیت تیروزیناز را مهار می‌کنند و به همین دلیل می‌تواند به رفع تیرگی زیر چشم کمک کند. خیلی ساده یک قاشق چایخوری آب لیمو را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. ترکیب حاصل را روی پوست اطراف چشم بمالید و بگذارید 10-15 دقیقه بماند (روزی یک بار این درمان را تکرار کنید).

۱۲. رفع سیاهی دور چشم؛ گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از مواد شیمیایی گیاهی مانند لیکوپن و بتاکاروتن است که به کاهش آسیب اکسیداتیو در بافت‌های پوستی کمک کنند و تیرگی زیر چشم را کاهش دهند. برای انجام این درمان یک گوجه فرنگی و کمی آب لیمو را مخلوط کنید تا بافت خمیری پیدا کند. خمیر حاصل را زیر چشم بگذارید و اجازه بدهید ۲۰ دقیقه بماند.

* نکته: قبل از استفاده از آبلیمو، حتما روی قسمت کوچکی از پوست آن را امتحان کنید.

مطلب مرتبط: ۴ ماسک فوق العاده ساده و موثر برای زیبا شدن پوست صورت!

۱۳. آبلیمو

لیمو منبع غنی ویتامین C است. ویتامین C خاصیت ضد رنگدانه دارد و می‌تواند به افزایش ضخامت پوست زیر چشم کمک کند. به سادگی کمی آبلیموی تازه را با کمی پنبه زیر چشم بمالید. اجازه بدهید 15 دقیقه بماند و بعد بشویید (دو بار در هفته به مدت 3-4 هفته این درمان را ادامه بدهید).

۱۴. رفع سیاهی دور چشم؛ روغن رزهیپ (میوه گل رز)

این روغن پروآنتوسیانیدین‌هایی دارد که خاصیت ضد ملانوژنیک دارند و بنابراین می‌تواند رنگدانه‌های موجود در پوست اطراف چشم را مهار کند. چند قطره روغن رزهیپ را با روغن نارگیل رقیق کرده و زیر چشم بمالید. بگذارید شب تا صبح بماند (هر شب).

۱۵. عصاره شیرین‌ بیان

عصاره شیرین بیان گلابریدین دارد که باعث مهار سنتز ملانین (رنگدانه) می‌شود. چند قطره از این عصاره را با یک کپسول ویتامین K خوب مخلوط کنید. خمیر حاصل را زیر چشم بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و بعد بشویید (۳ بار در هفته این درمان را تکرار کنید).

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان