جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
5 بازدید

حضور 11 ناشر و نزدیک به سه هزار عنوان کتاب از افغانستان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، افغانستان با 11 ناشر و نزدیک به سه هزار عنوان کتاب حضور دارد. این نمایشگاه از 12 ثور آغاز به کار کرده و تا 22 ثور ادامه دارد.

اتحادیه ناشران افغانستان در قالب 5 انتشارات سعید، انتشارات کودکانه، نشر واژه، انتشارات نعمانی و هم‌چنین انتشار صبح امید و در کنار آن، چهار انتشارات تاک، انتشارات عرفان، انتشارات احراری و انتشارات خانه کودکان افغانستان به صورت مستقل در این نمایشگاه بین‌المللی حضور دارند.

به گفته شیراحمد سعیدی، رییس اتحادیه ناشران افغانستان، در کنار 5 ناشر عضو اتحادیه ناشران افغانستان، دو ناشر دیگر جهان اسلام و ثقافت نیز در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارند که کتابی برای عرضه نیاورده و به دنبال دیدار و گفت‌وگو با ناشران ایرانی و سایر کشورها هستند.

به گزارش خبرگزاری آوا، اتحادیه ناشران افغانستان با 2000 عنوان کتاب، انتشارات تاک با 131 عنوان، انتشارات عرفان با 280 عنوان و انتشارات احراری با 300 عنوان کتاب در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارند.

این در حالی است که به دلیل برخی مشکلات فنی، بیش از یک هزار عنوان جلد کتاب افغانستان برای چند روز در گمرک دوغارون ایران متوقف ماند، اما سرانجام روز دوشنبه(17 ثور) با حل این مشکل، این کتاب‌ها به سوی تهران منتقل شدند.

Book Fair

رییس اتحادیه ناشران افغانستان می‌گوید که با استقبال خوبی که از کتاب‌های افغانستان شده، بیشتر کتاب‌ها به فروش رسیده است. از این میان، 70 درصد مخاطبین آن‌ها را مهاجرین کشور و 30 درصد دیگر را مراکز تحقیقاتی، نهادهای علمی و اساتید دانشگاهی ایران تشکیل داده‌اند.

شیراحمد سعیدی می‌گوید که 50 درصد نیازهای کتاب افغانستان از ایران تأمین می‌شود، اما در سال جاری، با صحبت‌هایی که صورت گرفته، قرار شده برای اولین بار یک مقدار کتاب از افغانستان به ایران صادر شود.

او خاطرنشان کرد که حجم تولید سالانه کتاب در افغانستان به 4500 عنوان کتاب رسیده در تناسب با سال‌های قبل، یک رشد چشمگیر را نشان می‌دهد.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا روز جمع آینده(22 ثور) در مصلی بزرگ امام خمینی تهران به روی علاقمندان باز می‌باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان