جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

هشدار صالح به نیروهای امنیتی؛ وضعیت عادی نیست/‌ مسایل ابتدایی امنیتی را مراعات کنید

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

همزمان با ادامه ترورهای هدفمند منسوبین امنیتی و ترور سه برادر که عضو نیروهای امنیتی در شهر کابل بودند امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری خطاب به نیروهای امنیتی می گوید وضعیت عادی نیست و مسایل ابتدایی امنیتی را خود مراعات کنند.

امرالله صالح امروز یک‌شنبه (۲قوس) گفته است که روز گذشته در حوزه دوازدهم امنیتی سه برادر که همه منسوبین قوای مسلح بودند و همه روزه با استفاده از یک مسیر و یک موتر رفت و آمد می کردند در اثر انفجار ماین مقناطیسی در موتر شان کشته شده اند.

او از منسوبین امنیتی خواسته است که وضعیت را درک کرده و بدانند که وضعیت عادی نیست و مسایل ابتدایی امنیتی را خود مراعات کنند.

صالح تاکید کرده که برای بیرون رفت ازین حالت نیاز به «بیداری و همکاری» همگانی است. به گفته او این یک وضعیت جدید است که مهار آن نیازمند تغییر در تمام روش ها است.

راکت باران کابل

امرالله صالح در خصوص راکت باران روز گذشته شهر کابل گفته است که در این خصوص به سوالات شهروندان پاسخی ندارد اما سوالات آنان را بدون پاسخ نمی گذارد.

صالح خاطرنشان کرده که در جلسات شش و نیم تا اکنون هیچ تصمیم بر برکناری چهره هایی که در سطح عملیاتی اند ویا جابجایی چهره های نو اتخاذ نشده است.

معاون نخست ریاست جمهوری شمار تلفات راکت پراکنی های روز گذشته را ۱۰ کشته و ۵۱ زخمی خوانده افزوده این حملات از ساحه ای صورت گرفته که چندی قبل نیز چنین رویداد در ان شاحه رخ داده بود.

او تصریح کرده که کار را در این خصوص آغاز کرده و مهماتی که در این حمله استفاده شده از نوع مهمات بوده که در روستای های شمالی یافت میشود و در هماهنگی با ادارات ولایات همجوار پیدا خواهد کرد که شبکه های انتقال این مواد کیها اند.

به گفته او بخاطر ناکامی روز گذشته حمایت از جلسات شش و نیم در تطبیق میثاق امنیتی در بیست و چهارساعت گذشته از هشتاد درصد به چهل درصد کاهش پیدا کرده و در مقابل «رکیک گویان» از یک درصد به هشت درصد افزایش یافته است.

صالح در این یاداشت از پیشرفت ها در تحقیقات حمله بر دانشگاه کابل خبرداده گفته است یکی از کسانی را که تسهیلات لوژستیکی این حمله را فراهم کرده بازداشت شده است.

افزایش ترورهای منسوبین امنیتی در کابل

امرالله صالح در حالی وضعیت را برای منسوبین امنیتی در کابل نامناسب می داند که در این اواخر ترورهای منسوبین امنیتی در کابل افزایش یافته است. در آخرین مورد آن روز گذشته حوالی ساعت ۰۷:۱۵ دقیقه صبح در مربوطات ناحیه دوازدهم ساحه ارزان قیمت یک عراده واسطه نوع رنجر هدف ماین مقناطیسی قرار گرفته و در نتیجه آن سه تن کشته شده اند.

صبح امروز نیر یک عراده واسطه رنجر مربوط به وزارت دفاع در جاده میدان هوایی کابل هدف انفجار ماین کنار جاده ای قرار گرفته و تاکنون از تلفات ان جزییات در دست نیست.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان