جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
5 بازدید

دانشجوی انصرافی هاروارد ارزشمندترین استارت آپ کره جنوبی را استارت زد

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

دوره‌ی معتبر MBA دانشگاه هاروارد (مدیریت ارشد کسب و کار)، برای بسیاری از کارآفرینان آینده، گامی مهم را در سفری از رویا تا واقعیت فراهم می‌کند.

اما برای بوم کیم، این گام سریع‌تر از اکثر آدم‌ها بود. او پس از ۶ ماه تحصیل در این دوره، انصراف داد و تصمیم گرفت خودش این مسیر را ادامه بدهد. و حالا، با گذشت کمتر از یک دهه، کیم میلیاردر و  صاحب ارزشمندترین استارت آپ کره جنوبی است.

او به وب سایت CNBC Make It گفت: “من وقتی در سطح عالی تحصیل می‌کردم، اعتقاد داشتم که فرصت کمی برای انجام کاری تاثیرگذار در اختیار دارم.”

کیم بنیانگذار و مدیر عامل شرکت کوپانگ، غول ۹ میلیارد دالری تجارت الکترونیک است که لقب آمازون کره جنوبی را از آنِ خود کرده‌است.

بوم کیم در سال ۲۰۱۰ کسب و کار خود را در سئول آغاز كرد تا از آنچه كه او به عنوان فرصتِ رو به رشد تکنالوژی می‌دید، بهره ببرد. امروز، تعداد کاربران شرکت وی تقریباً نیمی از جمعیت این کشور است.

با این حال، همانطور که اخیراً این کارآفرین ۴۱ ساله‌ به CNBC Make It گفته‌است، برنامه‌ای برای تبدیل شدن به نسخه‌ی دوم جف بیزوس نداشته‌است.

یاد بگیرید که نقشی محوری داشته باشید

در واقع، هنگامی که کوپانگ در اواخر دهه‌ی ۲۰۰۰ شروع به کار کرد، یک تجارت روزانه به سبک شرکت گروپون بود.

اما، کیم با درکِ افزایش گستره‌ی تجارت الکترونیک، و با الهام از eBay شرکت خود را به سرعت به یک بازار طرف سوم، تبدیل کرد.

کیم می‌گوید: “شکل کوپانگ، مدل کسب و کاریِ کوپانگ، و ظاهری که امروزه دارد، تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته‌است.”

استارت آپِ کیم واقعا موفقیت‌آمیز بود. طی سه سال، این شرکت بیش از یک میلیارد دالر فروش داشت. اما او در نهایت، مدل كسب و كار خود را به طور اساسی تغییر داد، زیرا به این نتیجه رسیده بود كه می‌تواند چیز بهتری بسازد.

کیم بنیانگذار و مدیر عامل شرکت کوپانگ، غول ۹ میلیارد دالری تجارت الکترونیک است که لقب آمازون کره جنوبی را از آنِ خود کرده‌است.
کیم بنیانگذار و مدیر عامل شرکت کوپانگ، غول ۹ میلیارد دالری تجارت الکترونیک است که لقب آمازون کره جنوبی را از آنِ خود کرده‌است.

او می‌گوید: “ما باید از خودمان می‌پرسیدیم که آیا کسب و کارمان، خدمات و تجربیاتی که ارائه می‌دادیم، دنیایی را خلق می‌کنند که مشتریان‌مان (که برای‌مان مهم هستند)، را متحیر کند؟”

او ادامه داد: “پاسخ این سوال «نه» بود.”

شروع دوباره

کیم تصمیم گرفت شروعی دوباره داشته باشد؛ این بار کوپانگ را به عنوان یک بستر خرید کامل تبدیل کرد، که در تمام طول سفر، از دسکتاپ تا درب منزل، مشتری را همراهی می‌کرد.

به گفته‌ی وی، کوپانگ سبک کسب و کاری خودش را به نام تحویل فی‌الفور، با هدف “خوشحال کردن” مشتریان و بهبود سیستم پستی کره جنوبی که بی‌رونق شده‌بود، آغاز کرد.

او می‌گوید: “تنها مدل‌هایی که ما دیده بودیم، شبیه به آمازون بودند … و آن زمان، ما واقعاً به آن حسادت می‌کردیم.”

بازار تجارت الکترونیک کره جنوبی طی سال‌های اخیر رشد سریعی داشته‌است و پیش‌بینی می‌شود که امسال پس از چین، ایالات متحده، انگلستان و جاپان، رتبه‌ی پنجم را از آن خود کند. در عین حال، ساعات کار طولانی و شهرهای پرجمعیت کره جنوبی، سبب شده که این کشور بستر مناسبی برای خدمات ارسال در صورت تقاضا، باشد.

امروز بیش از ۵۰۰۰ راننده‌ی این شرکت (که به کوپانگ‌من) معروف هستند، ۹۹.۳٪ سفارشات را در کمتر از ۲۴ ساعت تحویل می‌دهند. حتی سرویس جدید آن به نام «تحویل صبحگاهی» قصد دارد از آمازون پرایم هم پیشی بگیرد و سفارشات ثبت‌شده قبل از نیمه‌شب را قبل از ساعت ۷ صبح به دست مشتریان برساند.

کیم معتقد است که دقت به جزئیات چیزی است که به متمایز شدن کسب و کار او در یک بازار کاملاً رقابتی کمک کرده‌است. هرچند آمازون در کره جنوبی فعال نیست، اما کوپانگ سال گذشته عملکردی برتر از شرکت‌های محلی داشت.

او می‌گوید: “کاری که در آن زمان به شدت سخت به نظر می‌رسید (چون مجبور بودیم کل این زیرساخت‌ها را از صفر بسازیم،‌ تکنالاژی را آماده کنیم و همه چیز را از پایان تا انتها هماهنگ کنیم) به یک موهبتِ بزرگ تبدیل شد.”

کره جنوبی به عنوان یک مدل

این بازار باعث شده که سرمایه‌گذاران هم هیجان‌زده شوند.

از نوامبر ۲۰۱۸، کوپانگ در مجموع ۳.۶ میلیارد دالر از نام‌های مهمی مانند سافت‌بانک دریافت کرده بود و به این ترتیب (و با توجه به گزارش وب سایت Forbes) این شرکت به ارزش ۹ میلیارد دالری رسیده و به ارزشمندترین استارت آپ کره جنوبی تبدیل شده‌است.

کیم می‌گوید: کوپانگ، که اخیراً از ۱۰ میلیارد دالر فروش نیز فراتر رفته‌است، از سرمایه‌ی شرکت برای گسترش این کسب و کار به صورت داخلی استفاده می‌کند، پیش از آنکه بطور بالقوه آن را به خارج از مرزها برساند.

او ادامه می‌دهد: “محیطی که کره دارد – شهرنشینی زیاد، تراکم شدید جمعیت و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات- مواردی هستند که فکر می‌کنم در بسیاری از مناطق، به ویژه در آسیا، همراه با مدرن شدن، رخ خواهد داد.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان