جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

حنیف اتمر در بلخ: آوردن حکومت سرپرست و موقت از اولویت های ماست

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

حنیف اتمر یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری امروز در بلخ اعلام داشت که پس از اول ماه جوزای سال جاری خورشیدی حکومت وحدت ملی مشروعیت ندارد.

او گفت که بر اساس قانون اساسی باید حکومت موقت پس از این تاریخ شکل گیرد. آقای اتمر که در گردهمایی در بلخ سخنرانی می کرد گفت که مردم افغانستان آهسته آهسته به این اجماع می‌رسند که بعد از اول ماه جوزا ادامه‌ی کار حکومت هیچ نوع مشروعیت ندارد.

او افزود: «آوردن حکومت سرپرست و یا موقت براساس احکام قانون اساسی ما از اولویت‌های ما است تا برای ملت اطمینان بدهیم که صلح و انتخابات آمدنی است و تیم صلح و اعتدال به‌خاطر این آرمان‌های ملت با تمام قوه مبارزه می‌کند».

atmar

آقای اتمر حکومت وحدت ملی را متهم کرد که به خاطر اهداف سیاسی و گروهی خود در مخالفت با روند صلح قرار گرفته اند. با این حال او نگفت که این اهداف سیاسی و گروهی چیست.

او تصریح کردکه «این وضعیت دیوانگی و این جنگ تحمیلی باید متوقف شود، مهم ترین راهش اتکا به فرمایشات خداوند است که در آن بر صلح تأکید شده و صلح که در آن خیر است. اما کدام صلح، صلحی که در آن عدالت باشد، صلحی که عزت و وقار ما را حفظ کند و جمهوری بودن و اسلامی بودن نظام ما در آن حفظ شود. نظامی که متکی به حقوق زنان و حقوق تمام مردم افغانستان باشد.»

اتمر اضافه کرد که حکومت افغانستان مصروف تخریب روند صلح است. او گفت که مردم افغانستان صلح می خواهند و تاکید کرد که این تلاش های حکومت افغانستان مخالف اراده ملت می باشد.

مشاور پیشین امنیت ملی صلح و انتخابات را مکمل یک دیگر دانسته افزود «می‌خواهم تاکید بکنم که در فکر تیم ما هیچ تقابلی بین انتخابات و صلح نیست. هر دو متمم یک دیگر هست. اگر یک مشکل را در راه انتخابات می‌بینم روش موجود حکومت است و باید متوقف ساخته شود و اصلاح گردد. آهسته آهسته ملت به اجماع می‌رسند که بعد از ماه جوزا ادامه کار این حکومت هیچ گونه جواز ندارد».

محمد حنیف اتمر علاوه کرد ادامه کار حکومت را پس از جوزا نمی‌خواهد و در پی خلاء قدرت هم نیست.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان