جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

دانش: در پروسه صلح هیچ کسی نمی‌تواند جایگاه حکومت و مردم افغانستان را نادیده بگیرد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

معاون دوم رییس‌جمهور افغانستان در دیدار با مسوولین امریکایی در کابل گفته است که در پروسه صلح هیچ کسی نمی‌تواند جایگاه حکومت و مردم افغانستان را نادیده بگیرد.

سرور دانش روز گذشته (18 جدی) در ملاقات با جیف کوهن، سرپرست اداره انکشاف بین‌المللی ایالات متحده امریکا، موجودیت گروه‌های تروریستی را تهدید مشترکی برای مردم افغانستان و امریکا دانسته و مبارزه با این تهدید را در سایه همکاری‌های متقابل و دوستانه کابل و واشنگتن ممکن دانسته است.

afg usaid

دفتر مطبوعاتی معاونت دوم ریاست جمهوری گفته است، اداره انکشاف بین‌المللی امریکا کمک به تطبیق پروژه‌های بزرگ انکشافی در زمینه‌هایی چون تقویت پروسه صادرات محصولات تولیدی افغانستان به بیرون از کشور، انرژی برق، انکشاف زیربناها، پروسه‌های انتخاباتی، فراهم شدن خدمات مؤثر در عرصه صحت، معارف، زراعت و تمویل برنامه میثاق شهروندی را در سال جاری میلادی ادامه می‌دهد.

این مقام امریکایی نیز از برنامه پروموت یا توانمند‌سازی زنان درافغانستان به عنوان یکی از برنامه‌های مهم کمکی دولت امریکا در افغانستان یاد کرده و افزوده است، “تاکنون حدود ده هزار خانم از طریق این برنامه به اشتغال دست یافته و قرار است در ختم برنامه پروموت 75 هزار زن صاحب شغل شوند”.

دانش در این دیدار در مورد ضرورت صلح و مذاکره با مخالفان مسلح دولت گفت است: “حکومت افغانستان برای گفتگو و مذاکرات مستقیم با مخالفان مسلح دولت آماده است؛ اما تأکید حکومت بر این است که پروسۀ صلح و روند مذاکرات باید به رهبری دولت و مردم افغانستان باشد.”

معاون رئیس‌جمهور نیز در ادامه تاکید کرد که در پروسه صلح، هیچ کسی نمی‌تواند جایگاه حکومت و مردم افغانستان را نادیده بگیرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان