جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

دبیرکل ناتو در کابل: حضور ناتو بر اساس وضعیت افغانستان است، نه تاریخ مشخص

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو که به کابل سفر کرده، عصر امروز سه‌شنبه(15 عقرب) در یک نشست مشترک خبری با رییس جمهور افغانستان گفت، ناتو از ماه جولای گذشته تصمیم گرفته حضور خود را بر اساس وضعیت در افغانستان تعیین کند، نه تاریخ مشخص.

او افزود: پیام ما به جهانیان این است که ما در افغانستان هستیم که به خود کمک کرده باشیم و نمی‌گذاریم افغانستان به خانه امن تروریستان تبدیل شود.

دبیرکل ناتو در مورد افزایش تلفات نیروهای امنیتی افغانستان نیز گفت: تلفات امنیتی افغان به این خاطر افزایش یافته که در حال حاضر بیشتر مسوولیت را این نیروها به عهده گرفته است. ناتو مأموریت خود را در افغانستان تغییر داده که بیشتر در بخش آموزش متمرکز است.

اما وی تأکید کرد که ناتو همراه افغانستان می‌ماند؛ چون صلح برای افغانستان و آمدن آرامش به کشورهای دیگر، برای این پیمان مهم است.

استولتنبرگ خطاب به شورشیان و طالبان نیز گفت: من بر طالبان و سایر شورشیان صدا می کنم که از کشتن افراد ملکی خودداری کنند و از فرستادن انتحاری‌ها در مناطق ملکی پرهیز نمایند.

وی در مورد برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان نیز تصریح کرد که مردم افغانستان از جمله زنان با وجود تهدیدهای بلند طالبان در نقاط مختلف کشور در پروسه انتخابات شرکت کردند و این برای اولین‌بار بود که امنیت برگزاری انتخابات توسط نیروهای افغانستان گرفته می‌شد که خیلی موفق بودند.

nato ghani

رییس جمهور افغانستان نیز در این نشست بر برگزاری به موقع انتخابات ریاست جمهوری در زمان تعیین شده آن تأکید کرد، اما گفت که در شرایط کنونی، اولویت حکومت این انتخابات نه، بلکه برگزاری کنفرانس ژنو در مورد افغانستان است.

وی تأکید کرد که با برگزاری انتخابات پارلمانی، اراده حکومت در این زمینه ثابت گردید و حکومت متعهد است که مردم زعیم خود را بر اساس یک انتخابات شفاف، همه‌جانبه و همه شمول انتخاب نمایند.

وی در مورد نتایج انتخابات پارلمانی افزود که کمیسیون انتخابات باید با شفافیت تمام، اقداماتی برای اعلام نتایج ابتدایی و نهایی انتخابات را به سرانجام برساند و از شفافیت انتخابات به مردم اطلاع و اطمینان بدهد.

ریس‌جمهور غنی افزود که بیشترین شکایت‌های انتخاباتی علیه خود کارمندان کمیسیون انتخابات است و این مسأله، باید یک درس برای این کمیسیون باشد.

محمد اشرف غنی در عین حال در مورد روند صلح با طالبان گفت: در ماه فبروری این  پیشنهاد من بود که گفت‌وگوی بدون قید و شرط را با طالبان دادم. اما این‌که خلیل‌زاد به عنوان نماینده امریکا در مورد صلح تعیین شده، به این معنی است که آنان برای ما تسهیلات فراهم می‌کنند.

وی در مورد پاکستان نیز افزود که پاکستان باید در سه مورد به صورت بنیادی با افغانستان مذاکره کند؛ ابتدا جنگ چندین ساله ختم شود، یک تصویر مثبت همکاری منطقه‌ای برای ما بدهد و در مقابل دهشت‌افگنی و از بین بردن شبکه‌های تروریستی، با ما همکاری کند.

اشرف غنی با اشاره به آزادی ملا برادر، از رهبران طالبان در پاکستان تأکید کرد: ما آماده ایم که هر زندانی طالبان مسلح به شمول ملا برادر را در افغانستان بپذیریم.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان