جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
10 بازدید

بیل گیتس 1,000,000,000,000 دالر خواهد داشت

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

بیل گیتس را که می‌شناسید! ویلیام هنری «بیل» گیتس سوم. او 61 سال عمر دارد، بنیان‌گذار بنیاد بیل و ملیندا گیتس است و تا سال 2014 رییس هیات مدیره بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده نرم‌افزار دنیا، موسوم به مایکروسافت بود. او پول‌دارترین مرد جهان است و 85 میلیارد و 200میلیون دالر سرمایه نقد دارد. آقای گیتس با وجودی که 914.8 میلیارد دالر دیگر تا تبدیل‌شدن به یک تریلیونر فاصله دارد، اما آخرین تحقیقات بیان می‌کند که شاید او نخستین انسان کره‌ی زمین باشد که یک تریلیون دالر پول نقد خواهد داشت.

اخیراً آکسفم در یکی از گزارشات خود با عنوان “اقتصادی برای 99درصد” به این نتیجه رسیده که در یک دهه‌ی گذشته، مجموع سرمایه میلیاردران، مخصوصاً بیل گیتس، رشد بسیار زیادی داشته است. و این احتمال وجود دارد که سرمایه‌ی این مرد آمریکایی در دو و نیم دهه‌ی آینده نیز رشد غیرقابل تصوری داشته باشد.

1 Bill-Gates
بیل گیتس ثروتمندترین فرد جهان

در این گزارش آکسفم آمده است که در سال 2009 میلادی 793 میلیاردر در جهان وجود داشتند؛ در حالی که مجموع سرمایه آنان در آن وقت به 2.4 تریلیون دالر می‌رسید، اما در سال 2016 میلادی، مجموع سرمایه‌ی همان 793 نفر به 5 تریلیون دالر رسیده، یعنی رشد سرمایه‌های آنان 11درصد در هر سال بوده است.

بنا بر این اگر این روند ادامه پیدا کند، به احتمال قوی تا 25 سال آینده، اولین تریلیونر جهان را ببینیم. و به علتی که بیل گیتس با بیش‌ترین سرمایه در صدر جدولی لیست ثروت‎مندترین افراد جهان از نظر فوربز قرار دارد، او به نخستین تریلیونر جهان مبدل خواهد شد که دیگر باید دسته‌بندی جدیدی به نام «تریلیونرهای جهان» برای او و آنانی که بعد آقای گیتس به این دسته اضافه می‌شوند، درست کرد.

https://twitter.com/CharlieRoseShow/status/825140236007141376

علاقه‌نداشتن بیل گیتس به تریلیونرشدن

این طور که به نظر می‌رسد محبوب‌ترین مرد جهان علاقه چندانی به تریلیونر شدن ندارد. زیرا از سال 2014 میلادی، زمانی که ریاست هیات مدیره مایکروسافت را ترک کرد، او بیشتر سرمایه و وقت خود را صرف از بین‌بردن بیماری‌های خطرناک و نیز توسعه‌ی آموزش در سراسر جهان کرده‌است. این مرد اکنون فعالیت‌های خود را از طریق بنیاد بیل و ملیندا گیتس پی‌گیری می‌کند. بیل گیتس و همسرش با همکاری وارن بافت پروژه‌ای را طراحی کرده اند تا از طریق آن، سایر میلیاردرهای جهان را به مشارکت در امور خیریه و بهبود سطح زندگی جهانی دعوت کنند. او خود نیز بخش عظیم از سرمایه اش را به این کار اختصاص داده است.

بیل گیتس آمریکایی ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺯﻧﺪﮔﯽ اش ﺣﺪﻭﺩ 100 ﻣﯿﻠﯿﺎﺭﺩ ﺩالر ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﻣﻮﺭ ﺧﯿﺮﯾﻪ ﺑﻪ ﺷﮑﻞ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﻭ ﻏﯿﺮ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﺻﺮﻑ ﮐﺮﺩه ﺍﺳﺖ.

bill-gates-daughter
آقا و خانم گیتس اعلام کرده اند که به هیچ وجه ثروت میلیاردی خود را در اختیار فرزندان شان قرار نمی دهند

بیل تنها به این نیز متکی نشده و با همسرش یک‌جا، اعلام کرده اند که قرار نیست سرمایه میلیاردی خود را در اختیار فرزندانشان قرار دهند؛ حال شاید چندین میلیون دالر به فرزندانشان کمک کنند اما به گفته‌ی آقای گیتس، این پول به اندازه‌ای نخواهد بود که باعث شود فرزندان‌شان به فکر کار کردن نباشند. این زوج ثروت‌مند و خیِر این عمل را عاقلانه‌ترین کار در برابر فرزندان خود می‌دانند.

بیل چه بخواهد چه نخواهد تریلیونر می‌شود

بله درست خواندید؛ دیگر تریلیونرنشدن بیل گیتس به دست خودش نیست، مگر این‌که همه دار اش را به فنا بدهد یا با تمام ثروت و دارایی‌هایش به یک‌باره خداحافظی کند.

https://twitter.com/mohanstatsman/status/824473672748531714

آکسفم در این رابطه می‌نویسد؛ زمانی‌که سرمایه شما، از یک حد مشخصی فراتر می‌رود، هزینه‌های تان دیگر به اندازه‌ای نخواهند بود که بتوانند باعث اتمام و یا کاهش رشد سرمایه‌ی‌تان شود. بنابر گزارش این نهاد تحقیقی: افراد ثروت‌مند (میلیاردران) به درآمدهایی دست پیدا می‌کنند که برای مردم عادی قابل دست‌رس نیست و این درآمدها فاصله‌ی بین فرد ثروت‌مند را با سایر مردم افزایش می‌دهد.

بر این اساس، خــــــــــــــــــــیلی احتمال آن وجود دارد که بیل گیتس در سن 86 سالگی بتواند نام خود را به عنوان اولین تریلیونر جهان ثبت کند، مگر آن‌که راهی برای خرج‌کردن بیشتر پولش پیدا کند.

آقای گیتس اخیراً از سوی مجله تامز به عنوان هفتمین فرد قدرتمند جهان نیز شناخته شده است.

بیل در نوجوانی از دانشگاه اخراج شد. او هیچ مدرک تحصیلی ندارد
بیل در نوجوانی از دانشگاه اخراج شد. او هیچ مدرک رسمی تحصیلی ندارد

نا گفته نماند؛ بیل هیچ مدرک رسمی تحصیلی ندارد. او در دومین سال تحصیلی خود از دانشگاه هاروارد اخراج شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان