جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

طرز تهیه زیتون پرورده خانگی، خوشمزه تر از رستوران‌ها

طرز تهیه زیتون پرورده خانگی، خوشمزه تر از رستوران‌ها
خواندن 2 دقیقه
5
(2)

زیتون پرورده یکی از چاشنی های فوق العاده خوشمزه شمالی است که طرفداران زیادی دارد. این ترکیب فوق العاده در شهرهای مختلف با روش های مختلفی آماده و سرو می‌شود. ما هم در این مطلب به شما طرز تهیه زیتون پروردده را به ساده ترین روش ممکن آموزش می‌دهیم تا بتوانید آن را کنار غذاهای لذیذ ایرانی آماده و مصرف کنید.

مواد لازم:

زیتون 1 کیلو

روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری

رب انار 1 قاشق غذاخوری

مغز گردو 300 گرم

آب انار نصف لیوان

دانه انار نصف لیوان

سیر 1 بوته

سبزی معطر (گشنیز، نعناع و چوچاق) به مقدار لازم

نمک به مقدار لازم

گلپر به مقدار لازم

طرز تهیه زیتون پرورده

طرز تهیه زیتون پرورده

  • برای تهیه زیتون پرورده ابتدا هسته زیتون‌ها را جدا کنید. سپس زیتون را با رب انار (بسته به ذایقه تان می‌توانید از رب شیرین و ترش استفاده کنید)، گردو که از قبل خرد کرده‌اید، آب انار و دانه های انار مخلوط کنید.
  • حالا نوبت اضافه کردن سبزی معطر و سیر است. ابتدا سبزی معطر را خرد کنید و به مخلوط زیتون و رب انار اضافه کنید. سیر را هم رنده کنید و با گلپر به ترکیب اضافه کنید. نمک بپاشید و روغن زیتون هم روی آن بریزید و خوب هم بزنید تا مواد کامل با هم ترکیب شوند.
  • حالا زیتون پرورده خانگی شما آماده است، کافی است 1 تا 2 روز درون یخچال قرار دهید تا مزه همه مواد خوب به خورد هم برود و کامل جا بیفتد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان