جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
1
(1)

در دنیای ارزهای دیجیتال، تنها یک دارایی می‌تواند قیمت خود را به طور نسبی ثابت نگه‌دارد. این دارایی‌هایی که قیمت ثابت دارند، استیبل کوین خوانده می‌شوند. خبر خوب اینکه در بازار ارزهای دیجیتال استیبل کوین‌های زیادی وجود دارد که 2 مورد از محبوب‌ترین آنها تتر و کوین دلار هستند. نماد اختصاری تتر (USDT) و نماد اختصاری کوین دلار (USD) است و همین امر تفاوت آنها را با یکدیگر نمایان می‌کند. به هر حال برای کسب موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال و دست یافتن به بهترین دارایی‌های ارزشمند، بهتر است با انواع استیبل کوین‌ها به خصوص تتر آشنا شوید. به نظر شما کدام استیبل کوین بهتر است، دلار یا تتر؟

تتر چیست؟

تتر یک استیبل کوین ارز دیجیتال است که به دلار آمریکا متصل شده و براساس آمار به دست آمده، دلار از ذخایر تتر نهایت حمایت را به عمل می‌آورد. تتر متعلق به آی فینکس (iFinex) شرکت ثبت شده در هنگ کنگ است که مالکیت صرافی رمز ارز بیت فینکس (BitFinex) را برعهده دارد.

تتر در ماه جولای سال 2014 با نام دیگری راه‌اندازی شد و در ماه نوامبر سال 2014 به تتر تغییر نام داد. تتر در ابتدای روی کار آمدن به بلاکچین بیت کوین متکی بود، اما با گذر زمان توانست از پروتکل‌های مختلف حاضر در بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، سولانا، ترون و سایر رمز ارزها حمایت کند.

از ماه ژانویه سال 2023 این رمز ارز توانست به جایگاه سومین ارز دیجیتال بزرگ بعد از بیت کوین و اتریوم دست یابد. در واقع تتر بزرگ‌ترین استیبل کوین است که ارزش بازار آن نزدیک به 68 میلیارد دلار خواهد بود. در نهایت اینکه تتر متعلق به نسلی از ارزهای دیجیتال است که به سرعت در حال رشد هستند. (شما میتوانید برای خرید و فروش تتر از صرافی های معتبر ایرانی همچون صرافی کیوسک kioosk استفاده کنید.)

تفاوت اساسی تتر و دلار در چیست؟

قیمت و ارزش تتر و کوین دلار به قیمت دلار آمریکا مرتبط هستند. بدین ترتیب، می‌توان گفت این 2 دارایی دیجیتال به گونه‌ای طراحی شده‌اند که همیشه از نظر ارزش به یک دلار آمریکا نزدیک باشند. همان‌طور که می‌توانید تتر و کوین دلار جزء ارزهای دیجیتال هستند بنابراین قیمت آنها به طور دائم در حال نوسان است.

اما برخلاف سایر دارایی‌های دیجیتال، نوسانات این رمز ارزها اغلب بسیار کم است. به عنوان مثال در یک روز معمولی تتر و کوین دلار اندازه 10 هزارم دلار در نوسان خواهند بود. در صورتی که دارایی‌های بیش از یک دلار دچار کسری و نوسان شوند، این امکان وجود دارد که تتر و کوین دلار پیوندهای خود را از دست بدهند.

زمانی که یک استیبل کوین بیش از حد نزول پیدا می‌کند یا به سود زیادی دست می‌یابد، دیگر پایدار نخواهد بود و در نتیجه ثبات خودرا از دست می‌دهد. این موضوع می‌تواند در مورد انواع مختلفی از استیبل کوین‌ها رخ دهد.

اما از آنجایی که تتر و کوین دلار توسط دلار آمریکا و کالاهای فیات پشتیبانی می‌شوند، نسبت به سایر استیبل کوین‌ها کمی قابل اعتمادتر خواهند بود. به طور کلی این رمز ارزها از استیبل کوین‌هایی که از الگوریتم‌های دیجیتالی برای حفظ ارزش خود استفاده می‌کنند، قابل اعتمادتر خواهند بود.

تتر و کوین دلار هر دو نسبت به سایر ارزهای سنتی از سرعت تراکنش بالاتری برخوردار هستند. با این حال تتر و کوین دلار، با توجه به نوع توکنی که مورد استفاده دارند، 2 زمان بلاک بسیار متفاوت را ارائه می‌دهند.

برای مثال توکن‌های تتر حاضر بر روی بلاکچین ترون دارای زمان بلاک 2 دقیقه‌ای هستند، در حالی که توکن‌های تتر حاضر بر بلاکچین اتریوم زمان بلاک 14 دقیقه‌ای دارند.

تفاوت اهداف تتر و دلار

پلتفرم بلاکچین تتر به افراد این امکان را می‌دهد تا از خدمات مالی فرامرزی با دارایی‌های دیجیتال استفاده کنند. در این صورت تتر نیز می‌تواند ارزش خود را همانند ارزهای فیات حفظ کند. تتر همچنین به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که ارزهای دیجیتال را بدون نگرانی بیش از حد در مورد نوسانات نگه‌دارند.

به زبان ساده این کوین باعث می‌شود افراد به نوساناتی که ارزهای دیجیتال معمولی با آنها درگیر هستند، توجهی نکنند. کوین دلار را نیز می‌توانید همانند تتر یک دلار دیجیتال در نظر بگیرید. زیرا این رمز ارز نیز ارزش یک دلار آمریکا را نشان می‌دهد اما یک ارز فیات نیست که به بانک‌های سنتی گره خورده باشد.

هم تتر و هم کوین دلار نسبت به پول سنتی سریع‌تر منتقل می‌شوند و در بسیاری از موارد آنها را به گزینه‌ای راحت‌تر تبدیل می‌کنند. اما در نهایت اهداف و اساس اصلی این 2 رمز ارز با یکدیگر متفاوت است و مسیر حرکتی متفاوتی را طی می‌کنند.

دلار و تتر

سه تفاوت مهم ارز دیجیتال تتر و دلار

تفاوت عمده بین تتر و دلار مفهوم بازار غیر متمرکز است. دلار آمریکا یکی از ارزهای پیشرو در جهان محسوب می‌شود در حالی که تتر یک سکه پایدار متکی به بلاکچین است که برای معامله با یک دلار آمریکا کاربرد دارد. این نظریه که ارزهای دیجیتال در بازار انبوه اهمیت پیدا می‌کنند را نمی‌توان رد کرد.

کارمزدهای پایین، غیر متمرکز بودن و عدم مداخله شخص ثالث باعث شده ارزهای دیجیتال بیش از پیش در زندگی روزمره افراد نفوذ کنند. در موسسات و بانک‌های متمرکز انتقال وجوه برون مرزی به فرآیندی پیچیده، پر هزینه و زمان‌بر تبدیل شده است که با کمک این رمز ارزها می‌توان تا حدودی این مشکلات را رفع کرد.

ثبات

تفاوت اصلی تتر و دلار در مقبولیت بانک است. تتر یک توکن رمز ارزی است که توسط یک شرکت صادر شد است و با دلار آمریکا نسبت یک به یک دارد. با وجود اینکه ارزش دلار و تتر یکسان است، اما هیچ وسیله‌ای برای اثبات این امر وجود ندارد و بانک‌ها به صراحت هر گونه تضمینی را در مورد خدمات تتر رفع می‌کنند.

نگرانی اصلی سرمایه‌گذاری بر روی تتر، فقدان شرکای بانکی معتبر است. تتر به طور تقریبی در ارزش حدود یک دلار پایدار است.

انعطاف‌پذیری در معاملات

تریدرها می‌توانند دلار را در دفتر کل که از این کوین حمایت می‌کند، بخرند و بفروشند. در نظر داشته باشید، تتر همیشه حداقل یک دلار و گاهی اوقات 10.5 دلار ارزش داشته است.

می‌توان گفت تتر هوشمندترین سکه  با امن‌تری شروط است. با این وجود دلار برای تریدرها قابل اعتمادتر و آشناتر است و انعطاف‌پذیری بیشتری برای معامله دارد. دلار تنها ارزی است که بر جهان تسلط دارد. در بازار فارکس، بانک‌ها و موسسات مالی زیادی روزانه میلیون‌ها دلار مبادله می‌شوند.

حساب بانکی

دلار به طور مستقیم در یک حساب بانکی نگه‌داری می‌شود. در مقابل تترها توسط برخی از صرافی‌ها قابل پذیرش هستند. با این حال پول به حساب بانکی صرافی نیز منتقل نمی‌شود. فراموش نکنید، دلار همیشه یک سیستم بانکی تعریف شده و تنظیم شده داشته، در حالی که تتر بدون هیچ گونه مقررات مالی فعالیت می‌کند.

تتر بهتر است یا دلار؟

همان‌طور که متوجه شدید، تتر و دلار بسیار متفاوت هستند. دلار به طور واقعی یک ارز است در حالی که تتر یک ارز دیجیتال به حساب می‌آید. با توجه به توضیحات بالا این شما هستید که تشخیص می‌دهید تتر بهتر است یا دلار. درانتها اگر تصمیم به خرید تتر گرفتید، میتوانید با ثبت نام و احراز هویت در صرافی معتبر کیوسک به خرید و فروش این رمزارز و یا سایر ارزهای معتبر بپردازید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان