جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
5 بازدید

آلرژی پاییزی؛ علائم حساسیت‌‌ فصل پاییز چیست و چه تفاوتی با سرماخوردگی دارد؟

آلرژی پاییزی محرک های آلرژی
خواندن 3 دقیقه
0
(0)

بهار و تابستان تنها فصل‌هایی نیستند که می‌توانند سبب ناراحتی شما شوند. آلرژی پاییزی نیز می‌تواند خیلی آزار دهنده باشد. اما این نوع آلرژی اساسا چیست و چه علائمی دارد؟ با ما در این مطلب همراه باشید تا حساسیت فصل پاییز را بهتر بشناسید!

علت آلرژی پاییزی چیست؟

هنگامی‌که با آلرژی‌های فصلی سر و کار دارید، سیستم ایمنی بدن شما در تلاش است تا با ترشح هیستامین که سبب بروز علائم ناخوشایندی می‌شود، با ماده ای که به آن حساس هستید مبارزه کند. این محرک‌ها می‌توانند شامل انواع خاصی از کپک‌ها، گرده‌ها و علف‌های هرز باشند که همگی در اواخر تابستان جمع می‌شوند و می‌توانند بر سلامت شما در پاییز تاثیر بگذارند.

برخی از آلرژن‌های خاص که در پاییز شایع هستند عبارتند از:

علف‌های هرز و گرده

دمای ملایم اواخر تابستان و اوایل پاییز سبب می‌شود که مردم علاقه ی خاصی به گردش و تفریح پیدا کنند. اما با افزایش سفر افراد به منظور تفریح و گردش، تعداد گل‌های ابروسیا و گرده معلق در هوا نیز افزایش می‌یابد. علف‌‌های هرز بیشتر به معنای گرده‌‌های بیشتر است. آلرژی‌، هر ساله بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.‌ تنها یک گیاه ابروسیا می‌تواند تا 1 میلیارد دانه گرده تولید کند که تا مایل‌ها پراکنده شده و در هوا معلق می‌ماند.

آلرژی پاییزی؛ کپک

هیچ چیز به اندازه ریزش برگ‌ها در مقیاس زیاد سبب آلرژی نمی‌شود. هنگامی‌که شاخ و برگ درختان شروع به پوسیدگی می‌کند، به محلی برای پرورش کپک تبدیل می‌شوند. تنفس آن‌ها می‌تواند آسم را تشدید کند و سبب تنفس سنگین، خس خس سینه و سایر علائم تنفسی فوقانی در افراد مبتلا به آلرژی به کپک شود.

زیرزمین‌های مرطوب یکی دیگر از جاهایی است که کپک در آن وجود دارد. برای همین پیشنهاد می‌کنیم یک رطوبت‌ گیر در زیرزمین خانه خود قرار دهید. فیلترهای هواکش‌ها را تمیز کنید تا هوای اتاق تهویه شده و رطوبت نیز به حداقل برسد.

علائم آلرژی پاییزی

هنگامی‌که تشخیص دادید منبع علائم و محرک‌های آلرژی شما چیست. می‌توانید خیلی راحت آلرژی پاییزی خود را کنترل و درمان کنید.

از علائم آلرژی پاییزی می‌توان به آب ریزش از چشم‌ها، خارش چشم، آبریزش بینی یا احتقان بینی، عطسه کردن، سردرد، بثورات یا کهیر روی پوست، خارش گلو و تشدید علائم آسم، از جمله سرفه یا خس خس سینه، و در موارد شدید مشکلات تنفسی یا آنافیلاکسی (یک واکنش آلرژیک که سبب مرگ می‌شود.) اشاره کرد.

باید گفت علائم آلرژی پاییزی اغلب نادیده گرفته می‌شوند، زیرا با سرما خوردگی، آنفولانزا یا کووید شباهت زیادی دارند. بیشتر مردم آلرژی را با فصل بهار مرتبط می‌‌دانند و اغلب آلرژی‌‌های پاییزی با ویروس‌ها و سایر عفونت‌‌ها به دلیل سرد شدن هوا اشتباه گرفته می‌‌شوند. یکی از عوامل متمایز کننده آلرژی این است که آلرژی سبب ایجاد تب نمی‌شوند. علائم آلرژی معمولا با “خارش چشم، گلو یا پوست” همراه است. در حالی که سرماخوردگی و آنفولانزا اغلب با درد بدن، ناراحتی معده و مهم ‌تر از همه، تب بالا تا دمای بیش از 100 درجه تشخیص داده می‌شود. ضمنا اگر مطمئن نیستید آلرژی پاییزی دارید یا خیر حتما به پزشک مراجعه کنید.

لینک‌های مرتبط

قرمزی چشم: ۵ بهترین روش خانگی برای درمان قرمزی و حساسیت چشم

آلرژی به هویج؛ ۵ عارضه جانبی هویج که باید بدانید

۱۰ علامت واکنش آلرژیک که هرگز نباید نادیده گرفت

۱۷ بهترین آنتی هیستامین طبیعی برای مقابله با واکنش‌های آلرژیک

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان