جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
1
(1)

اگرچه ممکن است خوردن یک وعده غذایی هر 24 ساعت غیرممکن به نظر برسد، اما بسیاری از مردم آن را تمرین می کنند. خوردن فقط یک وعده غذایی در روز نوعی روزه داری متناوب است که اعتقاد بر این است که به کاهش وزن کمک می کند. البته، همه به دنبال اهداف کاهش وزن نیستند. برخی فقط می خواهند سالم تر باشند یا پول کمتری برای غذا خرج کنند. مهم نیست که به چه گروهی وابسته هستید، ما نکات منفی را بررسی کرده‌ایم که ممکن است برای بسیاری از افراد هنگام محدود کردن رژیم غذایی خود به یک وعده غذایی اتفاق بیفتد، و نتایج خوبی نیستند. این مطلب از سری مقالات بخش سلامت خبرنامه تأثیرات منفی و مضرات رژیم غذایی یک وعده ای را بر متابولیسم بدن و تأثیرات آن بر زندگی روزمره را بررسی کرده است. همراه با خبرنامه باشید.

1. از جمله مضرات رژیم غذایی یک وعده ای؛ شما می توانید وزن کم کنید

در صورت کمبود غذا، بدن شما حالت گرسنگی را روشن می کند و تمام مواد غذایی مصرفی را استفاده می کند. به این ترتیب بدن بیش از نیاز خود مصرف می کند و اساسا متابولیسم شما را کند می کند. علاوه بر این، تولید کورتیزول (هورمون استرس) افزایش می‌یابد که باعث کاهش ذخیره چربی می‌شود.

بیشتر بخوانید: سوپ برای کاهش وزن: رسپی فوق العاده ای که به تسریع کاهش وزن تان کمک می کند!

2. قند خون شما ناپایدار می شود

دوره های طولانی بدون غذا خوردن اغلب منجر به سطوح ناپایدار قند خون می شود. هیپوگلیسمی (قند خون بسیار پایین) اغلب در اثر روزه داری ایجاد می شود، به خصوص اگر دیابت نوع 2 دارید. بعداً ممکن است دچار تنش عضلانی شوید که باعث سردرد می شود.

بیشتر بخوانید: ۷ ماده غذایی فوق العاده که به تنظیم قند خون کمک می کنند

3. از مضرات رژیم غذایی یک وعده ای؛ شما بدون تغذیه دچار کمبود ویتامین خواهید شد

یک وعده غذایی در روز ممکن است ویتامین کافی برای شما تامین نکند. در نتیجه، خطر ابتلا به عواقب کمبود ویتامین در شما بیشتر است. به عنوان مثال، ریزش مو اغلب با کمبود مواد مغذی همراه است. به هر حال، لکه های سفید (leukonychia) روی ناخن ها اغلب به دلیل کمبود روی و کلسیم ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: علائم کمبود ویتامین ای: ۴ نشانه که دچار کمبود ویتامین  E هستید!

4. زندگی اجتماعی شما به طور منفی تحت تأثیر قرار می گیرد

ناهار در محل کار، گردهمایی های خانوادگی و تولد؛ در مقابل همه این فعالیت های اجتماعی، فقط به این دلیل که به یک وعده غذایی محدود شده اید، شما را از خود و دیگران دور می کند. در نتیجه، خانواده و دوستان شما در مورد تغذیه مناسب شما را موعظه می کنند و به ناچار عقل سلیم شما را زیر سوال می برند. جدای از آن، به دلیل گرسنگی بیشتر عصبانی خواهید شد.

بیشتر بخوانید: فواید شگفت انگیز رژیم غذایی خام بر سلامت جسم و روان(همراه با یک نمونه رژیم)

5. از جمله مضرات رژیم غذایی یک وعده ای؛ باعث سردرد می شوید

سردردهای رژیمی در میان کسانی که می خواهند این پوندهای اضافی را در اسرع وقت از دست بدهند بسیار رایج است. آنها به دلیل یک دوره سازگاری، کاهش سطح قند خون، کمبود منیزیم و بسیاری دلایل دیگر رخ می دهند.

بیشتر بخوانید: درمان خانگی؛ ۲۰ روش مفید برای درمان سردرد

6. احساس سرمای بیشتری می کنید

خوردن یک وعده غذایی در روز جریان خون شما را به سمت ذخایر چربی هدایت می کند. به این ترتیب انرژی ذخیره می کنید و شروع به ذوب ذخایری می کنید که در مواقع اضطراری به شما قدرت و چابکی می دهد. کالری کم باعث می شود همیشه احساس سرما و گرسنگی کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۲ روش کاهش گرسنگی و اشتها که علم تایید می کند

7. از مضرات رژیم غذایی یک وعده ای؛ سراغ غذای ناسالم می روید

ممکن است وسوسه شوید که غذاهای ناسالم سرشار از کربوهیدرات و قند بخورید. زیرا یک وعده غذایی در روز احساس امنیت کاذب می دهد. احتمال زیاد پرخوری و انتخاب گزینه های ناسالم بیشتر است. بعد از یک روزه 24 ساعته، یک کاسه بروکلی ممکن است آخرین چیزی باشد که به ذهنتان می رسد. پس از یک وعده غذایی سنگین، ممکن است احساس تنبلی و بی میلی به کار کنید.

بیشتر بخوانید: ۶ ماده غذایی که عامل التهاب در بدن هستند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان