جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

فواید خوردن خرما برای سلامتی بی شمار است. در واقع خرما از کمک به احساس سیری گرفته تا افزایش انرژی، منعبی از مواد مغذی است. در ماه مبارک رمضان، بسیاری از مسلمانان ابتدا قبل از خوردن غذای اصلی، چند لقمه شیرین یعنی خرما می‌خورند. خرما در ماه رمضان مفید است زیرا سرشار از قند و ویتامین هایی مانند پتاسیم و منیزیم است. و همچنین منبع عالی فیبر و کربوهیدرات می‌باشد. آیا تا به حال فکر کرده‌اید چرا خرما در افطاری گنجانده شده و دلیل آن چیست؟ پس با خواندن این مطلب جواب سوال را پیدا خواهید کرد. برای اطلاع از فواید خوردن خرما در ماه رمضان به خواندن ادامه دهید.

مطلب مرتبط: ۵ بهترین مواد غذایی رفع خستگی روزه داری که باید به آنها توجه کرد!

چرا روزه با خوردن خرما باز می شود؟

اعتقاد بر این است که حضرت محمد خرما را بسیار دوست داشت. و این میوه مورد علاقه او بود. او نیز با خوردن خرما افطار می کرد. از آن زمان مسلمانان این سنت را دنبال می کنند. به همین دلیل است که امروزه نیز روزه با خوردن خرما باز می شود.

فواید خوردن خرما برای سلامتی

استخوان ها را قوی می کند

خرما حاوی مواد مغذی مانند فسفر، پتاسیم، کلسیم و منیزیم است. این مواد برای تقویت استخوان ها کار مهم است. و با مصرف این مواد مغذی بسیاری از مشکلات مربوط به استخوان ها برطرف می‌شود.

مطلب مرتبط: هشدار: این سه ماده غذایی عامل پوکی استخوان هستند

فواید خوردن خرما برای سلامتی، بینایی را بهبود می بخشد

خرما حاوی ویتامین A است و برای چشم بسیار مفید می‌باشد. بنابراین خرما بینایی را بهبود می بخشد.

ایمنی بدن را تقویت می کند

خرما حاوی پروتئین، آهن و بسیاری از انواع ویتامین ها است. به حفظ انرژی کمک می کند. حاوی پروتئین است که ماهیچه ها را تقویت می کند. و به افزایش ایمنی بدن کمک می کند.

مطلب مرتبط: خواص خرما: فایده شگفت انگیز خرما از سلامت مغز تا زایمان طبیعی در زنان

فواید خوردن خرما برای سلامتی، یبوست را درمان می کند

در خرما فیبر زیادی وجود دارد که مشکل یبوست را برطرف می کند. و دستگاه گوارش را سالم نگه می دارد.

سطح قند خون را کنترل می کند

خرما حاوی مواد مغذی مانند پتاسیم، منیزیم و فیبر است که سطح قند خون را تحت کنترل نگه می دارد.

مطلب مرتبط: غذاهای مفید برای کاهش قند خون+ تغذیه صحیح بیماران دارای قندخون بالا

فواید خوردن خرما برای سلامتی، به کاهش وزن کمک می کند

خرما حاوی فیبر است و شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. به همین دلیل به کاهش وزن کمک می کند.

قلب را سالم نگه می دارد

خرما خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و کلسترول بد را در بدن کاهش می دهد. برای سلامتی قلب مفید است.

همچنین در ماه رمضان خرما مفید است چون:

فواید خوردن خرما برای سلامتی، احساس سیری طولانی مدت می‌کنید

به گفته دمت سریت متخصص تغذیه و رژیم غذایی ترکیه، خرما مدت بیشتری در معده می‌ماند و همین باعث حس سیری در شما می‌شود. همین امر به شما در جلوگیری از پرخوری کمک می کند. خرما سرشار از فیبرهای غذایی محلول (به ویژه پکتین) هستند، آب را جذب می کنند که سیالیت محتوای معده را افزایش می دهد. و در نتیجه با طولانی کردن مدت زمانی که در معده می گذراند، احساس سیری را ایجاد می کند. با خوردن غذاهای پرفیبر مانند خرما در افطار، سحر و رژیم غذایی کلی و نوشیدن مقدار زیادی آب برای کمک به دریافت فیبر. و کنترل بیشتری بر اشتهای خود خواهید داشت و حس سیری طولانی تری خواهید کرد.

مطلب مرتبط: دمنوش های گیاهی برای کاهش وزن با اثر سریع و باورنکردنی

فواید خوردن خرما برای سلامتی، ولع مصرف شکر با خرما کنترول می‌شود

به گفته سریت، پس از دوره‌های طولانی گرسنگی یا روزه‌داری. بدن ما می‌خواهد غذاهای پر کربوهیدرات، به‌ویژه غذاهای شیرین را مصرف کند تا سطح قند خون ما را به حالت عادی برساند. و در ذخایر خالی مواد غذایی جایگزین کند. با این حال، حتی وقتی غذاهای پر کربوهیدرات مانند رشته فرنگی ساده یا نان سفید می خوریم، پس از آن به راحتی احساس گرسنگی می کنیم. کربوهیدرات هایی مانند نان سفید، رشته فرنگی و نوشیدنی های شیرین قندهایی هستند که به راحتی قابل هضم هستند.

بنابراین قند خون شما خیلی سریع بالا می رود و پایین می آید و این می تواند منجر به کمای غذایی شود. به همین دلیل خرما می تواند به کاهش هوس قند کمک کند. و جایگزینی برای غذاهای شیرین یا شیرین مصنوعی با محتوای قند طبیعی و سالم تر شود. از این رو، خرما می تواند گزینه خوب و سالم تری باشد تا آن را جایگزین دسر خود کنید.

مطلب مرتبط: افزایش انرژی بدن: ۶ راهکار طبیعی برای رفع خستگی و افزایش انرژی

فواید خوردن خرما برای سلامتی، تقویت کننده سریع انرژی

پس از مدت طولانی گرسنه ماندن، به جای این که فقط با شکم سیر دراز بکشید و کاری انجام ندهید، خرما بخورید تا به تقویت سریع انرژی بعد از افطار نیز سرحال و پرانرژی باشید. همانطور که قبلا گفته شد، خرما دارای قندهای طبیعی مانند گلوکز، فروکتوز و ساکارز است. از آن جایی که نرم هستند، به راحتی هضم می شوند و باعث می شود انرژی فوری و موثری به وجود آید. بنابراین، پس از یک روز خسته کننده و با گرسنگی شدید، می توانید این انرژی را با خوردن خرما به دست آورید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان